Hele grote domper!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door belliebel, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hallo allemaal,

Heb net me eerste echo gehad. En wat een domper was dat zeg. Ik dacht dat ik rond de 9 weken en een paar dagen zwanger zou zijn. Ik heel veel gedronken vanmorgen, dan schijnen ze het beter te kunnen zien. Zat ik daar in de wachtkamer, hopende dat ik snel aan de beurt was, kon ik daarna snel naar de wc om mijn blaas te legen. Na een 10 minuten wachten was ik aan de beurt. EINDELIJK dacht ik. Ik mocht gaan liggen en kreeg dat ding op me buik. Het eerste wat ze dan ook zei: Zo je zal wel heel nodig naar de wc moeten. Moest er wel erg om lachen. NA even zoeken had ze dan toch wat gevonden. Alleen veel en veel te klein voor het aantal weken wat ik dacht.

Ik moest van haar naar de wc toe zodat ze daarna een inwendige echo kon maken. Zo gezegt zo gedaan. Op de wc kreeg ik toch mijn twijfels en schoten er diverse gedachtes door me heen. Is het gestopt met groeien, het leeft niet meer enz. enz. Moet zeggen dta ik van me eigen gedachtes schrok, omdat ik zelf heel positief ben ingesteld.

Afijn ik weer terug naar die kamer. Broek uit en benen wijd. Toen zag ze het in 1 keer. Ik ben wel degelijk zwanger. Alleen kon ze het niet plaatsen bij het aantal weken. Had mijn laatste menstruatie immers 26 april gehad. Ze zei dan ook gellijk of ze niet wist of de zwangerschap nog intakt was. Van die woorden schrok ik toch eigenlijk best wel heel erg.

Toen ik eenmaal weer aangekleed was en me vriend me een schouderklopje gaf(die zag al aan me dat ik het niet leuk vond) moest ik vertellen wanneer ik posotief getest heb. Ik verteld dat ik 2 weken geleden een lichte positieve test in handen had en vorigeweek zondag een knaltest had. Toen zei ze vervolgens dat ik gewoon heel laat me eisprong gehad heb en heel vroeg al getest heb. Ze zei dat ik nu op 5 weken zwangerschap zit. maar dat ik dit zelf niet in de gaten heb gehad omdat ik sinds die 26 april ook gestopt ben met de pil, en dan weet je nog geen cyclus.

Ben natuurlijk wel heel blij dat er voor de 5 weken dat ik nu zwanger ben, er alles goed uitziet. Maar toch maak ik me zorgen. Ik heb geen hartje zien kloppen(wat heel normaal is), en mag pas over 4 weken weer terug komen voor een echo. Dit ga ik echt niet trekken. Ik wil gewoon dat hartje zien kloppen. Nu is het helemaal zo onwerkelijk.

Moest daarna weer gewoon terug naar mijn werk. En dan krijg je alle mensen over je heen over hoe het was en hoe groot het was heb je foto's mee. AUW. Mijn eerste reactie was dan ook: Huilen. Na eenmaal gekalmeerd te zijn heb ik het verhaal verteld en kreeg ik allemaal bemoedigende schouderklopjes en kneepjes van "het komt wel goed". Heb toen ook gevraagd of ik lekker naar huis mocht gaan. Dit snapte de 1e medewerkster gelukkig, en nu zit ik lekker thuis op de bank. Moet zeggen dat mijn hersenen nog steeds op volle toeren draaien.

Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Liefs Mariel

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij waren ook minder ver dan we dachten bij de 1e echo. Dit was er bij ons te zien:

http://album.partyflock.nl/55120575.jpg

Deze een week later: http://partyflock.nl/albumelement/55640656:7_Weken_bijna_1_cm.html
    En scheelt maar een dag met geplande zwangerschapsduur zoals je op de echo kunt zien, dus beetje raar is dat allemaal al hoe ze dat inschatten..!

Wel een kloppend hartje bij de 1e toen al, maar we waren ook wel een beetje teleurgesteld maar probeer je niet teveel zorgen te maken. Tegen ons zeiden ze toen ook van: We kunnen je nog niet feliciteren en nu verwachten we ons wondertje al bijna! ;)

P.s. Wij mochten een week later weer terug komen dus vindt 4 weken dan wel weer lang bij jou. Wij waren wel onder behandeling bij Fertiliteit, maar toch. Als je nu toch al een echo hebt gehad...

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee, niet meegemaakt maar lijkt me heel vervelend! hopelijk over 4 weken een mooi hartje!

wat ik me alleen afvraag, als je pas 2 weken terug licht posi had getest waarom dacht je dan 9 weken te zijn? na de pil weet je idd je cyclus niet dus daar kun je niet vanuit gaan.

ik denk dat je je daarop verkeken hebt en de zwangerschap wél goed zit alleen nog heel pril is.

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Heb dit ook meegemaakt. Bij de eerste echo was er eigenlijk nog geen kindje te zien. De gyn kon wel zien dat ik zwanger was, maar verder eigenlijk niks. Ik mocht toen na 2 weken terug komen en toen was er een kindje te zien en een kloppend hartje.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.433
    36.323
    113
    Als je op 26 april met de pil bent gestopt en 2 weken geleden een posi test had, kun je toch geen 9 weken zwanger zijn? Het tellen vanaf je laatste menstruatie geldt eigenlijk alleen als je een regelmatige cyclus hebt. Als je net met de pil was gestopt weet je dat dus helemaal niet. Mijn eerste cyclus na de pil was bijvoorbeeld veel langer dan normaal.

Ik zou me dus helemaal geen zorgen maken hoor. De echo komt toch overeen met je test?

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    @ DvS
    Bijzonder als je ziet hoe groot het verschil is in een week tijd. Ik ga dus ook morgen vragen bij de intake of ik niet eerder een echo kan krijgen. Als ik maar een kloppend hartje zie ben ik al gerustgesteld. Maar nu heb je gewoon die onzekerheid.

@Marieke1983
    De reden dat ik dacht dat ik veel verder was is omdat ik al wel langer kwaaltjes heb. Nu moet ik me dus dat ingebeeld hebben. Had er ook wel rekening mee gehouden dat ik minder ver kon zijn, maar bijna een maand had ik niet verwacht. Best raar hoe je lichaam je soms voor de gek kan houden

En ik maar blij zijn dat ik geen dag misselijk ben geweest. Dat moet ik nu maar terug nemen want dat kan er nu nog aankomen. Stel ik me daar maar vast op in. hihi

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nou er zijn dus mensen die echt pas laat positief testen, en dacht dus dat ik er ook zo een was.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wat Suus zegt zat ik ook al te denken. Als je 26 april pas bent gestopt dan heeft het grootste aantal vrouwen niet meteen een regelmatige cyclus. Als je dus 2 weken geleden pas heel licht posi hebt getest dan zou je nu hooguit 6 weken zijn. Dan is t vruchtje dus maar een beetje kleiner dan gemiddeld en zijn je kansen nog heel goed:)

Wel mazzel zeg dat je meteen zwanger bent na het stoppen met de pil! Echt geluk:)

Probeer te genieten van je zwangerschap!

Wanneer mag je nou terug komen?

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik probeer er ook zeker van te genieten. Alleen is het allemaal wat onwerkelijk nu. Ik zou over 4 weken pas terug mogen voor de 2e echo. Dit vind ik echter vrij lang.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Meis, wat een teleurstelling moet dat voor je geweest zijn. Lijkt me heel vervelend. Maar al met al is het ook een heleboel goed nieuws: Je bént zwanger (gefeliciteerd daarmee!), al meteen na het stoppen met de pil zelfs. En voor de korte duur van je zwangerschap, ziet het er uit zoals het er uit hoort te zien.

Probeer je over je teleurstelling heen te zetten en lekker blij te zijn met dit kleine grote wonder in je buik! Die 4 weken gaan écht voorbij... en als je het echt niet trekt om zo lang te wachten, kun je misschien vragen of je al over 2 weken of zo een echo mag?

Dat je al eerder klachten voelde, kan ook van het ontpillen zijn, ik lees hier van veel vrouwen dat die daar last van gehad hebben...

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Vind het wel lieve reacties van jullie allemaal, voel me hier echt wel beter door.

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dat je over 4 weken "pas" terug moet komen wil waarschijnlijk zeggen dat het er gewoon goed uit zag:). Anders had ze je over 2 weken al terug laten komen bijv.

Dat onwerkelijke gevoel is ook normaal hoor hihi. Ik heb het (helaas) nog steeds! Hoop dat dit gevoel weggaat als ik de kleine voor t eerst voel schoppen haha.

Liefs

13. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Belliebel, ik snap je ongeduld (ben zelf ook miepje ongeduld) maar eerder heeft niet veel zin, want al zie je het hartje dan met 6 weken, dan ben je nog steeds niet out of the woods (helaas heb ik dat meegemaakt) en kan het je zelfs valse veiligheid geven. Maar als je met vier weken gewoon idd die 9 weken bent dan weet je dat het goed groeit en dat het hartje klopt.
    Als je het echt niet uithoudt gewoon bellen over twee weken en aangeven dat je super onzeker bent dan mag je vast wel eentje eerder.
    Ik werd trouwens pas rond week 8 misselijk, hoop voor jou dat het natuurlijk wegblijft :) alhoewel kwaaltjes je wel helpen te geloven erin!

Bovendien is het natuurlijk helemaal waar, wat andere meiden ook al zeiden, dat je niet je laatste nod dag mag gebruiken als je nog aan de pil was, je cycles is vaak toch enigsinds verstoord door het stoppen van de hormomen, ga er dus maar vanuit dat het een goede maar vroege zwangerschap is, klopt ook met je test.

Hoop dat je je niet teveel zorgen gaat maken en dat het helemaal goed komt. Succes (en wat is nou vier weken op 9 maanden ;))

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

He meis wat vervelend zeg!

Dat is een tegenvaller!
    Ik ben ook minder ver dan we dachten maar de overgang van 10 naar 9 is niet zo groot en wij hebben wel het hartje gezien !
    Maar dit is echt balen voor je zeg !!

knuffel

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

aha, maar als ik elke keer dat ik kwaaltjes had zwanger was geweest had ik al 45 kinderen gehad.. serieus! :)

zal idd ontpillen zijn geweest.

gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer toch te genieten, het komt vast wel goed!!!

16. Anique

Anique Niet meer actief

Oei... nou ik maandag m'n eerste echo... ik hoop dat ik dan wel echt ongeveer 12 weken ben, en ook een kloppend hartje zie... kan me voorstellen dat zoiets heel vervelend is!

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zal voor je meeduimen.
    Vind het nog steeds wel een beetje raar dat ik nu opeens weer 4 weken terug ga, maar wel aan het idee gewend. Heb iig wel bewijs dat ik echt zwanger ben. Alleen ben ik nog niet zover als dat ik gedacht had.

Vanmiddag weer naar de verloskundige voor een intake gesprek, en een afspraak maken voor een 2e echo. Zou deze echo het liefste over een week of 2 willen hebben. De echografiste wilde echter pas over 4 weken. Maar ik denk dat niet dat ik dat ga trekken. Over 2 weken moet er in ieder geval een hartje kloppen. Dan pas ben ik echt een beetje gerust gesteld.

Hou je me op de hoogte?

Liefs Mariel

18. Anique

Anique Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je graag over 2 weken al wil.. zou ik ook hebben.... je wilt toch vooal weten of alles wel goed is.
    Ik heb nog geen echo gehad, en nog geen hartje gehoord of gezien.. ik vind dat altijd nog een beetje onwerkelijk als je nog niks gezien of gevoeld hebt.. ik ben wel enorm misselijk, dus dat stemt me ergens wel gerust, hoe vervelend het ook is...
    Ik zal hier sowieso nog een berichtje plaatsen over hoe de echo was... ben zo benieuwd, en ook best een beetje zenuwachtig

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb het niet mee gemaakt maar ik kan me voorstellen dat je wel erg kunt balen als je minder ver bent dan je dacht.

20. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meid,

ik weet hoe je je voelt. wij gingen vorige week ook vol goede moed naar de vk. en dacht ruim 8 weken te zijn..
    uitwendig waren het er 7 en in wendig waren het er 6... wij moeten wel over 1 week weer terug komen ( las net dat dat geen goed teken was ) maar maak me er niet te druk om ..
    ben allang blij dat we zwanger zijn al mogen de klachten wel wat minder zijn hihi....

Deel Deze Pagina