Hallo, afgelopen dinsdag heb ik een curretage gehad, ik was toen 10 en halve week zwanger maar ons kindje's hartje was al 2 weken eerder gestopt.... De ingreep is goed gegaan tot het eind toen schijn ik heel veel bloed te hebben verloren (ze zijn ook bijna ander half uur met me bezig geweest) Mijn eigen verloskundige heeft vandaag nog gebeld om te vragen hoe het met me ging en attendeerde me er nog op dat ik goed in de gaten moest houden of ik koorts had of niet... Dat is wat ze in het ziekenhuis mij ook hadden verteld maar eigenlijk voelde ik me best goed en heb mijn temperatuur niet meer gemeten.... Tot vandaag, ik heb namelijk al een aantal dagen enorme hoofdpijn (misschien nog van de narcose?) en ben duizelig, soms heb ik ook echt het gevoel dat ik ga omvallen. Ik dacht he misschien moet ik eens mijn temperatuur meten. Dat heb ik gedaan en die was 37,8 wat voor mij vrij hoog is voor de zwangerschap zat ik vaak onder de 37 en tijdens de zwangerschap heb ik een enkele keer 37,2 gemeten maar nooit eigenlijk hoger.... Later vandaag nogmaals gemeten en dat was het zelfde (na het innemen van paracetamol) Kan het zijn dat die temperatuur komt door de hormonen die nu uit mijn lichaam aan het verdwijnen zijn? Of moet ik er toch alerter op zijn en misschien voor de zekerheid even contact opnemen met mijn gynaceoloog? Want normaal gesproken wordt er altijd bij 38 pas gesproken over koorts? Ik heb verder weinig klachten behalve die enorme hoofdpijn, moeheid en af en toe wat vervelende steken in mijn buik. Maar verder voel ik me best goed! Ow ja van bloedverlies heb ik eigenlijk ook erg weinig last gehad na de ingreep af en toe een heel klein beetje bij het afvegen....
Hoihoi, Je hebt inderdaat iets verhoging zoals we dat noemen. koorts is vanaf 38,5. Desalniettemin moet je het goed in de gaten houden en als de klachten niet verminderen of juist verergeren over leg dan even met je verloskundige! Je kan wat verhoging hebben door alles wat er gebeurt is, een curettage is niet niets! Neem je rust, drink voldoende! De hoofdpijnklachten kunnen ook komen doordat je aardig wat bloed was verloren. Eet ijzerrijk! Sterkte! Imke
Even een update: Vannacht ben ik enorm gaan zweten, rare dromen en had ik een enorm droge mond voor mij een teken dat ik koorts heb. Vanmorgen gemeten en idd ik zat op 38,5. De assistente van de gynaceoloog gebeld maar dat was een vaag mens haar reactie was: wat moet ik daarmee dat je koorts hebt? (verder niks vragen van wat mijn klachten zijn etc wel uitgelegd dat ik curretage had gehad maar ik moest het maar kortsluiten met de huisarts) Uiteindelijk maar de verloskundige gebeld en die is naar me toe gekomen om bloeddruk te meten en de stand van mijn baarmoeder te bepalen... Dat voelde allemaal gewoon goed en bloeddruk was ook goed.. Ze dacht dus dat ik gewoon een griepje heb! MOcht ik nu ineens veel meer buikpijn gaan krijgen of ineens veel bloedverlies dan moet ik meteen bellen en wordt ik doorgestuurd.... Dus laten we hopen dat het maar gewoon een griepje is....
En nog even een extra update: Alsof ze verloskundige helderziend was gebeurde het de dag erna idd dat ik enorme buikpijn kreeg en stolsels ging verliezen, ik dacht nou ja even aankijken maar heb s'avonds toch gebeld. Gevolg: ziekenhuis, echo, bloed geprikt en niet meer naar huis! Er zat een flinke ontsteking en ze dachten nog of wat bloedstolsels of nog wat weefsel te zien zitten, zondag ben ik weer gecurrateerd en ik ben zaterdag avond meteen gestart met antibiotica via het infuus... Ben nu weer thuis gelukkig en heb voor een week antibiotica meegekregen.... Hopelijk is het nu eindelijk eens afgelopen! Ik heb nog wel een vraag want ik hoor er verschillende dingen over: Kan ik nu al gewoon zwanger worden als ik stop met bloeden etc of kan ik beter even een maandje / menstruatie afwachten? Want de ene gynaceoloog zegt dat het meteen weer kan en de ander zegt dat je beter kan wachten ivm het slijmvlies van de baarmoeder... Maar stel als je nu niet wacht en meteen weer zwanger raakt is de kans dan groter op een miskraam omdat het slijmvlies nog niet "sterk" genoeg is?
Jeetje, dat heeft nog een behoorlijk staartje gekregen zeg! WIj raden aan om eerst een menstruatie af te wachten,je lichaam is ook even van slag en soms kan het even duren voor dat je cyclus weer opgang komt of voordat je cyclus weer regelmatig word. Als je eerder zwanger word dan heeft de zwangerschap een goede kans op slagen. ALs je lichaam er niet klaar voro is zal er geen zwangerschap plaatsvinden Imke