Hallo, Ik meet thuis de hele dag al een bloeddruk van 140/90, 140/95 (met een geijkte bloeddrukmeter). ben de hele dag ook al misselijk en heb wat hoofdpijn... Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ool vanaf een week of 37 een te hoge bloeddruk gehad waarvoor ik medicijnen kreeg. Nou vraag ik me af hoe snel moet je eigenlijk aan de bel trekken? Kan ik makkelijk morgen aanzien of kan ik vandaag nog beter even contact opnemen met het ziekenhuis?
Ik zou ook meteen even bellen als je hiervoor een lagere bloeddruk mat, ook gezien de rest van je klachten.
Ik zou wel even bellen, vooral als je ook hoofdpijn hebt! Vooral als je bij een vorige zwangerschap ook al medicijnen hebt gehad voor hoge bloeddruk! Heb je dan nu niet ook opdracht van het ziekenhuis meteen te bellen als je klachten krijgt?
Bedankt voor jullie reacties in ieders geval. Maar had niet echt instructies mee gekregen wanneer te bellen! Loop dit maal vanwege een groeiachterstand van vooral het buikje in het ziekenhuis en heb daarvoor meegekregen dat ik moet bellen bij minder beweging... Maar ondertussen is de hoofdpijn weer wat gezakt en is de onderdruk ook weer rond de 85. Dus voor deze avond nog maar niet gebeld. Nu lekker rustig onder de wol en hopen dat het morgen niet weer zo als vandaag was, want dan trek ik wel aan de bel natuurlijk! En aan jullie reacties te lezen is dat dan niet uit het niets...
Bellen! Ik heb met 32 week pre-eclampsie ontwikkeld (bij eerste "gewone" hoge bloeddruk) had ook een bloeddruk van 95/140 maar mijn nieren waren al aan het falen. Heb heel veel geluk gehad, was er net op tijd bij, een dag later en het was waarschijnlijk heel anders afgelopen (werd binnen no-time veel zieker..)
Goede morgen dames! Redelijk geslapen vannacht (maar dat hoor bij het termijn hè ) Toen ik beneden was gelijk bloeddruk opgemeten en die was weer keurig 124/74! Weet niet of dat in de loop van de dag nog op kan lopen? Dat een wisselende bloeddruk ook op iets kan wijzen? Dus wacht vandaag nog maar even af. Lichte hoofdpijn heb ik nog wel, misschien gister toch iets teveel gedaan...?
Ik had met 26 weken zwangerschap thuis een hoge bloeddruk waargenomen, ik had toen gelukkig die dag controle en de meting met de hand was redelijk goed. Ik heb toen toen mijn twijfels besproken met de gyn. en moest meteen na de afspraak een half uur bloeddruk laten monitoren en toen was hij dus ook te hoog. 1 arm was handmatig ook hoger dan de ander en heb sinds 26 weken zwangerschap al medicijnen gekregen en ze houden 2x per week onder controle. Nu zit die weer op het randje hier maar wordt goed gecontroleerd. Gister zat er een spoortje eiwit in de urine, en onderdruk zat vooraan in de 90, ook de meting met de hand. Ik moet vrijdag weer terug. Als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon even bellen hoor! Meestal kun je dan gewoon even binnen lopen zodat ze het kunnen controleren. Mijn bloeddruk is in de ochtend ook prima. Rusten doet wonderen!! Die van mij loopt in de dag omhoog, ondanks de medicatie.