Primolut

Discussie in 'De lounge' gestart door zogelukkig, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kom er net achter dat ik middenin mijn vakantie ongesteld ga worden. Helaas heb ik zware en pijnlijke menstruaties, niet gezellig dus.

Nu las ik dat je de menstruatie uit kan stellen met Primolut. Iemand ervaring mee?

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Klopt idd.

Primolut is een kuur die je (ff uit m hoofd) 7 dagen slik, en dan na 3 dagen na de laatste pil word je ongeveer ongesteld.
    Vergeet niet dat Primolut best heftig is, en als je er sowieso al last van heb zou ik t niet doen, omdat je met Primolut ineens een "grote" schoonmaak houd van binnen.
    Ik heb verschillende keren Primolut gebruikt, en ik heb daarna altijd heftige menstruaties.

Denk er dus goed over na!

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

idd daarna wordt je mega ongesteld.

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

gewoon even aan je huisarts vragen, ik gebruik geen pil en heb het wel eens gebruikt om menstruatie uit te stellen, ik hield wat meer vocht vast en wat meer buikpijn dan normaal maar verder geen bijzondere dingen (en ik heb echt 3 weken lang dat geslikt, ik zou net ongesteld moeten worden op eerste dag vakantie toen vandaar)

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb het gebruikt om bij de pcos een menstruatie op te wekken en mijn ervaring is prima. Ik had werkelijk nergens last van. Je mag het tot maximaal 10 dagen gebruiken en dan word je in 3 tot 6 dagen ongesteld. Ik was het allerminst heftiger dan normaal. En ik ben al niet heftig ongesteld, dus dat zal toch heel vrouwgebonden zijn. Duurt het nog lang of zou je een maandje ervoor kunnen kijken of het iets is voor je?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    Ja, ik heb het lang geleden wel eens gebruikt, om dezelfde reden als jij en op zich werkte dat prima. Echter kreeg ik eenmaal thuis toen ik stopte wel een heel hevige menstruatie met echt veel pijn (ik heb normaal al veel pijn, maar toen kon ik niets meer).

7. Triskele

misschien voor jouw doel wel maar ik heb het toch echt heel wat langer geslikt en zonder problemen (al vaker dan 1 keer alleen de eerste keer was "maar" 2 weken)

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh dat kan. Tegen mij zeiden ze maximaal 10 dagen omdat je anders een grote kans had op doorbraakbloedingen ofzo. Ik gebruikte trouwens maar 7 dagen. Werkte ook prima in mijn geval en ik vond het lang zat als langer niet nodig is :)

9. Triskele

ja van die bloedingen klopt wel alleen nooit last van gehad (gelukkig)

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb het na mn mk geslikt om mn menstruatie weer op gang te krijgen.

Ik heb nergens last van gehad en voelde voor mij aan als een normale menstruatie.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou eerder kiezen om een maandje een gewone pil te slikken. Niet zo'n superlichte (daarmee krijg ik gegarandeerd een doorbraakbloeding), maar iets als microgynon 30 of zelfs 50.
    Beginnen op de eerste dag van de laatste menstruatie voordat je met vakantie gaat, en doorslikken totdat je vindt dat je ongesteldheid wel weer mag komen. In principe gaat de pil ook de opbouw van baarmoederslijmvlies tegen, dus als het goed is zal je bloeding dan ook iets minder zwaar zijn.

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je dat wilt doen en je hebt nog tijd, dan is het handiger om dat de cyclus ervoor te doen zodat je in de vakantie niets hoeft te slikken.

13. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik heb er ervaring mee en wil het spul nooit meer hebben! Vreselijk, wat ben ik er beroerd van geweest.
    Ik moest het ook net in de vakantie hebben, dus ook Primolut aangevraagd.. Ik had het niet in de vakantie, maar de keren daarop was ik me toch ongesteld... ;) En ook heel moe, duizelig enz..
    Heb het vorige vakantie uitgesteld met de pil, misschien dat dat iets voor je is?! Moet je alleen wel op tijd aanvragen, mij hebben ze 't te laat gegeven... (lees: heftig ongesteld in de vakantie).
    Bedenk wel dat ieder lichaam anders reageert, dus misschien heb jij juist wel helemaal geen last van Primolut, maar dit is mijn ervaring die ik je wilde delen..
    Succes!

14. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik heb er een slechte ervaring mee en zou het je niet aanraden..

toen ik ging trouwen (dat was in oktober) ja hoor moest ik het precies worden.. ook die pilletjes gehad en keurig die week daarna ongesteld dacht ik.. maar dit was maar 1 dag en daarna was het opeens over.. de volgende keer dat ik ongesteld werd was pas in april! en daarna altijd onregelmatig... ik vind het maar troep maar je moet het zelf weten ;)

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik kon met primolut niet meer op mn benen staan, zo erg vloeide ik...

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jeetje, wat een heftige verhalen allemaal!:$

Heb net de ha gebeld op het tel.spreekuur en hij heeft het me wel voorgeschreven, voor een week. En vandaag nog beginnen. We gaan deze ronde dus uitstellen, zodat ik de Primolut niet hoef te slikken in de vakantie (vocht vasthouden, zwangerschapsmasker had de ha het over).
    Ik heb nog gevraagd naar de pil, maar die wil de ha mij niet geven ivm hormonen die niet goed zouden zijn voor mijn trage schildklierwerking?

Mijn menstruaties zijn sowieso al erg zwaar (lees: 3x per dag 600mg. Ibuprofen en dan nog vergaan van de wee-achtige kramp en om het uur verschonen), erger kan haast niet?;)

Ik ben eigenlijk tegen al die extra hormonen, maar goed, ik wil wel een fijne vakantie!

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb dit geslikt om mijn menstruatie op gang te brengen toen ik gestopt was met de pil.

Nergens last van gehad en werd daarna ook elke keer gewoon regelmatig ongesteld.

Dus wat hij bij mij moest doen is gelukt.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    HOpelijk valt het mee! Ik snap dat je niet ongesteld wilt zijn tijdens je vakantie, ik was ook heel erg blij dat ik net niet volgende week ongesteld ben (dan gaan wij op vakantie) en ivm bv wil ik niets slikken.

Hihi zo erg als jij beschrijft was het bij mij ook altijd, maar het kon nog een graadje erger na de primolut. Gewoon zorgen dat je dan in elk geval lekker rustig aan kunt doen.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.509
    36.469
    113
    Wel vreemd trouwens dat de pil niet mag vanwege hormonen, primolut zit toch ook vol hormonen?

20. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ook gebruikt om geen menstruatie te hebben tijdens een rondreis in Marokko. Mijn menstruatie was altijd vrij onregelmatig (soms een half jaar niet ongesteld) en wij waren die tijd net aan het proberen zwanger te raken. Hadden er nogal een hard hoofd in dat dat zou lukken met mijn rare cyclus.
    Anyway...kuurtje gebruikt tijdens vakantie, na het stoppen netjes een menstruatie gekregen (een 'normale' menstruatie, geen extra last ofzo) en wat denk je?
    Daarna niet meer ongesteld geweest, want ik was zwanger!
    Mij hoor je niets slechts zeggen over primolut dus :D
    Ik heb altijd het idee gehad dat die primolut ervoor heeft gezorgd dat mijn cyclus 'gereset' werd. Of dat uberhaupt mogelijk is, weet ik niet, maar blijf het toch vreemd vinden...

Deel Deze Pagina