Onze dochter heeft een lange naam van 7 letters. Past een korte naam daarbij? Of matcht een lange naam beter? Het is geen makkelijke naam om te combineren dus hou graag alle opties open
Ik vind langere namen persoonlijk mooier en leuker want er zijn tegenwoordig zoveel korte namen. Maar op zich kan een korte naam natuurlijk wel naast een langere naam.
Hier hebben ze beide een langere naam en een korte tweede naam. Toch krijgt deze baby een korte voornaam en een langere tweede naam haha Ik vind t helemaal niet storen en eigenlijk heel leuk!
Haha. We gaan in ieder gevaar maar eens rustig aan een lijstje maken. En de korte namen ook zeker als optie open houden
Hier een zoon met een 7-letter naam. Nu ook zwanger en wij komen waarschijnlijk voor beide geslachten uit op een 5-letter naam. Uit automatisme zou ik zelf waarschijnlijk niet eens kijken naar namen met 4 letters of minder. Matcht toch minder mooi voor mijn gevoel (maar das persoonlijk).
Een hele korte naam (1 lettergreep) vind ik dan persoonlijk minder mooi. Maar namen met minder letters dan 7, maar met meerdere lettergrepen zou ik prima vinden. Voor mij zit het hem dus niet zo zeer in de hoeveelheid letters maar wel in de lettergrepen
Kan toch prima. Ik heb zelf een lange naam met 9 letters, mijn zus 5 letters en mijn broertje 4 letters. Nou het is nooit in me opgekomen dat het niet mooi staat, door dit topic denk ik er nu over na maar ik vind het helemaal niet raar.
Update: als het een meisje zou worden hebben we ook nog twee namen in gedachten met 8 letters. Tweede jongensnaam wordt ook 8 letters waarschijnlijk.
Kan beide, ik hou zelf meer van langere namen. Maar ik vind dat lange en korte namen best gecombineerd kunnen worden als ze in hetzelfde straatje vallen.