overgeven is begonnen, pas zo laat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by muis26, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai,

nou ben 7 weken zwanger en was al de hele week misselijk, misselijker dan met sam, en vanmorgen til ik m uit bed, en moest m echt bijna terug smijten (figuurlijk dan) want moest rennen naar de WC... kotsen, gadsiedarrie, voel me echt beroerd :(

Maar met sam heb ik dat helemaaaal niet gehad? en ben nu al 7 weken.... hoe kan dat? meer mensen bij wie t pas toen begon? En vind het raar dat ik bij Sam nooit over heb gegeven of zooo enorm misselijk ben geweest en nu wel :S

nou bedankt alvast voor jullie antwoorde nhaha ;)

liefs Muis

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi

bij valentijn werd ik ook zoo vreselijk misselijk toen ik 7weken was en heb tot de laatste dag gespuugd :(

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ohh NEEE SSTTT dat wil ik niet horen ;)

hoop toch dat t bij mij snel weer stopt....... maar spuugde jij de hele dag? Ik een uur geleden kwartier boven de wc gehangen, en net beschuitje gegeten ,maar blijft nu redelijk rustig in mn maag.... of was het bij jou ook alleen smorgens?

4. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Bij mij begon de echte misselijkheid ook pas rond de 7 weken. heb gelukkig nooit overgegeven maar was daarin tegen wel verschrikkelijk misselijk dat ik soms hoopte op overgeven..;)

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mn eerste zwangerschap begon de misselijkheid met 9 weken pas tot ongeveer 14 weken...
    bij de tweede begon het ook rond 8-9 weken (vlak voordat het mis ging...)
    bij de derde (deze zwangerschap dus) begon het met 6 weken

het kan dus heel verschillend zijn en het zegt niets over of het wel of niet goed gaat!
    sterkte in ieder geval!

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    1,762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij begon de misselijkheid ook vanaf 6/7 weken. Gelukkig heb ik nog geen 1x overgegeven (MAAR dat is ook een tic van mij hoor: ik geef bijna nooit over en als ik wat voel kan ik het aardig wegdrukken. Ik vind het zo eng altijd).
    Moet zeggen dat de misselijkheid nu wel weg is. Het hielp om 's ochtends snel crackers met iets erop te eten en wat te drinken. Dan trok het altijd langzaam weg.
    Ik zit nu in de 'moeheidsfase', maar ook die wordt steeds wat minder.

Succes, hou vol! hihi
    (nou ja, weet je i.i.g. dat je echt zwanger bent!).

Oh en: doe rustig aan met je werk he! Sleep jezelf er niet naartoe als het niet gaat, je bent tenslotte zwanger. Ik werk vandaag bijv. ook een dagje thuis omdat ik heel moe ben. Kan ik lekker rustig aan doen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Hier begon het ook rond 6 a 7 weken en nu nog steeds wel last van.

Vorige week nog boven de wc gehangen.

Je kunt iets tegen het braken krijgen als het te erg wordt.

Bij mij is het de hele dag door misselijk zijn. Alleen in de ochtend overgeven.

Gisteravond kon ik weer niet eten. Dan maar een bakje yoghurt.

Ik hoop dat je er met 12 weken wel vanaf bent.

8. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ben ik alleen week 12 groen en geel geweest van misselijkheid. Bij de andere twee wat vlagen, maar niet heel boeiend ofzo.

9. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

Mar 30, 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    iedere ochtend zodra me ogen open gaan is de pot me beste vriend al 2 weken... dus rond de 7 weken ook

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Hier eerste zwangerschap vanaf 4 weken, toenemend tot 10 weken, daarna steeds iets minder. Wel de hele dag door misselijk en niet overgeven. Rond de 13 weken niet misselijk meer.
    Nu bij de tweede ook vanaf 4 weken en nu met 11 weken nog steeds erg misselijk maar niet overgeven. Nu hopen dat het ook rond 13 weken stopt.

Als je erg misselijk bent en niet meer functioneert zou ik lekker even naar de huisarts gaan voor hulp.
    Succes ermee!

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    bedankt voor de reacties alvast :)

nou ik moet er maar mee leven zo te lezen haha..... heb nog steeds niet weer over gegeven, hoop dat het alleen bij smorgens blijft dan is het nog te doen.... maar was gisteravond ook echt heeel misselijk, toen kon ik het alleen nog wel weg puffen op de bank....

ze zeggen dat je een meid krijgt he als je heel misselijk bent haha, bakerpraatje, maar ben toch wel benieuwd nu, aangezien ik bij sam nooit heb over gegeven :D

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier ook vanaf 6/7 weken enorm ziek, misselijk geweest!
    Na 3 weken bijna elke dag overgeven was ik het zo beu, naar de huisarts gebeld en kreeg gelijk pilletjes ervoor.
    Toen was het snel over; heb de pilletjes denk tot 12 a 14 weken elke dag genomen. Pff ben blij dat ik er nu geen last van heb; even afkloppen hihi..

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Mijn eerste zwangerschap was ik heel misselijk maar was toch echt een jongen!
    Deze zwangerschap weer heel misselijk maar mijn gevoel en mijn omgeving zegt een meisje!
    Mijn vriendin was bij haar eerste niet misselijk en dat was een meisje.
    Ik denk dat het meer is hoe jouw lijf op de hormonen reageert.
    Er schijnt wel een verband te zijn tussen een goed ontwikkelend kindje en misselijkheid. Maar ook daar zullen wel weer uitzonderingen op zijn.

De tips die bij mij heel erg helpen zijn eten voor je uit je bed komt, rustig beginnen aan de dag en regelmatig eten...

14. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Bij mij begon de misselijkheid ook pas bij 7 weken. Toen stopte het bij 12 weken en bij 30 weken begon het weer.

Ben benieuwd hoe het nu zal gaan ;)

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    sorry..
    ik heb bijna de hele ochtend gespuugd en ook veel smiddags , s'avonds niet elke dag..maar ook met regelmaat

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Misselijkheid begon met 6 weken, overgeven met 7.. Dat overgeven was dagelijks tot week 13/14, daarna ging ook de misselijkheid geleidelijk over.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Beide keren misselijk geweest vanaf ongeveer week 7, tot ongeveer week 13/14. Paar keer overgegeven, niks extreems of zo, maar wel vervelend.

zet 's avonds wat te eten naast je bed, dat je dat kunt eten vóórdat je opstaat. bij mij was fruit het beste, crackers verdroeg ik 's morgens gek genoeg helemaal niet. En zorg dat je de hele dag door kleine dingetjes om te eten bij je hebt, zodat je nooit helemaal 'leeg' komt te staan. Zure snoepjes waren voor mij prima (van die citroenballen), maar dat zul je zelf moeten ontdekken wat bij jou werkt.

Sterkte! Het is tijdelijk hoor, bij de meesten althans.

18. Que

Que Niet meer actief

Bij mij begon de misselijkheid met 8 weken. Ik heb het gelukkig alleen in de avond. Nou ja gelukkig ik ben degene die het eten kookt dus dat is wat minder. Ik ben nu 21 weken en ik spuug nog steeds en ben ook nog steeds misselijk.

Ik hoop voor je dat het na 12 weken ophoud!!

19. Bij mij begon de misselijkheid met 6 weken en stopte met 16 weken. Nadeel is dat ik zo misselijk was maar nooit heb kunnen overgeven.

20. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier begon de misselijkheid met 5-6 weken, en vanaf week 9 hing ik dagelijks boven de wc. Vanaf week 13 was het met overgeven weer zo goed als gedaan maar tot week 16-17 nog wel wat misselijk geweest.

Share This Page