Snoepjes 4 jaar over de datum gegeten....schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nell87, 14 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nell87

Nell87 Actief lid

24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Hi,
    Ik was net op visite bij kennissen en daar stonden snoepjes op tafel. Ik heb er daar meerdere van op, voordat de kennis op t zakje keek om te zien van welk merk het was en ontdekte dat ze tot juli 2010 houdbaar waren. Ik heb nu nog nergens last van, maar vroeg me af in hoeverre dit schadelijk is voor de kleine. Weet iemand dat?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Zou me er niet te druk om maken, je kunt er nu niks meer aan doen tenslotte?

3. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    in snoep zit niks dat kan zorgen voor bacteriën. al eet je ze na 10 jaar. ze zullen alleen niet zo lekker meer smaken misschien.

4. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Kan eigenlijk nooit schadelijk zijn voor de baby. Maar een ranzig idee is t wel vind ik :D

5. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Als je tijdens het eten niets raars hebt opgemerkt en verder niet ziek bent dan zal er wel niet zoveel aan de hand zijn. Suiker(snoep) wordt na verloop van tijd wel minder van smaak maar er komt niets schadelijks vrij voor zover ik weet.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Haha nee
    Is toch suiker eindeloos houdbaar minst is natuurlijk niet schimmel etc op

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk niet dat je er ziek van wordt, omdat het snoepjes zijn.

Mocht je wel ziek worden, dan is het waarschijnlijk een voedselvergiftiging. Hier gehad toen ik 32 weken zwanger was. Het ziekenhuis gebeld (omdat we bij de gyn onder controle stonden) en het kan geen kwaad, als je binnen een paar dagen maar weer wat vocht en eten binnenhoudt. Maar nogmaals, zo'n vaart zal het met snoepjes niet lopen. Ik denk niet dat je er iets van zult merken.

8. Nell87

Nell87 Actief lid

24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Ooo gelukkig! Dan hoef ik me geen zorgen te maken over onze kleine meid :) bedankt voor de reacties!

9. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Jemig 4 jaar! Ik zou met andere producten wel extra voorzichtig zijn bij hun :)

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Houdbaarheidsdata zijn ook maar een indicatie en worden er vaak alleen opgezet omdat het wettelijk moet. Zeker producten die lang houdbaar zijn worden niet verkeerd, alleen smaken ze vaak minder of zien er minder goed uit.
    Bij bederfbare producten vertrouw ik ook meer op mijn eigen zintuigen dan op de datum op het pakje. Vaak genoeg iets moeten weggooien omdat het echt slecht geworden was terwijl de datum nog niet gepasseerd was. Anderzijds drink ik zonder problemen een glas melk uit een pak dat over de datum is, je spuugt het echt wel uit als die zuur is!!

Deel Deze Pagina