Samenwonen en bankzaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Veertje1979, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nee hoor..ik hoef me zowiezo niet te verantwoorden..ik ben niet voor niks gaan samenwonen met mn vriend..wij vertrouwen elkaar volledig en als we wat willen kopen doen we dat..
    Ik zie het nut er niet van in om een eigen rekening te hebben..bovendien zorg ik voor de kleine en heb geen betaalde baan dus zou ook niet weten wat er op mijn rekening binnen moet komen haha..

Waarom zou je ieder een aparte rekening nemen..je bent toch een gezin?

2. Niet meer actief

Vind het wel beetje krom om je te moeten verantwoorden hoor..je woont toch samen..je deelt een hoop samen..straks ook een kindje..en ik ben ook volwassen hoor en geen klein kind..en ik hoef me echt niet te verantwoorden t.o.v. mijn vriend..ik kan kopen wat ik wil zonder overleg..en hetzelfde als pluk, dure aankopen koop je toch vaak samen..

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij hebben op dit moment nog allebei 1 lopende rekening waarop die van me vriend niks meer staat en opgezegd moet worden.
    1 rekening van ons samen
    en dievan mij waar de hyphotheek nog afgaat! .... en ik heb nog een spaarrekening en me vriend ook. op die van mij sparen we gewoon verder das dus eigenlijk die van ons samen..... en op onze gezamelijke rekning okomt al het loon binnen....
    Mara het is de bdoeling dat alles gaat naar onze samenrekneing en 1 spaarrekening... maja moet nog allemaal verder geregeld worden hahah zijn we pas bijna 1 jaar aant doen!

oja wbt verantwoorde; ik ben de baas :oops: ........ hihi nee wij gunnen elkaar het gewoon en ik weet wat wel en niet kan! Mijn vriend krijgt ze portie en ik ook. ik vertel wel altijd wat ik graag wil.... maar wat is het probleem? als jij vin dat je zelf wil sparen dan moet je dat doen meis! is toch niks mis mee!

4. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Wij hebben ook allebei onze eigen rekening. Hubbie betaald de vaste lasten van huis/hypotheek/gas-water-licht-telefoon/zijn eigen auto en zijn motoren/alimentatie kinderen etc....

Ik betaal de boodschappen, kleding van ons allen (ook als zijn kids wat nodig hebben), mijn auto, uitjes en vakanties, verjaardagscadeaus, sinterklaasdingetjes en noem maar op.

We hebben alletwee een eigen spaarrekening en hubbie heeft nog elk een spaarrekening voor zijn 3 kinderen.

Wij hebben vanwege het testament allebei een en/of rekening van elkaar.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij hebben
    * eigen rekening + eigen spaarrekening
    * gezamelijke rekening + gezamelijke spaarrekening
    * spaarrekening voor de kids

Wij storten maandelijks naar rato (werk parttime) een x bedrag op gezamelijke rekening voor gebruik vaste lasten, boodschappen etc.
    Daarnaast sparen we elke maand een automatisch bedrag voor ons zelf, voor de gezamelijke spaarrekening en voor de kinds.

Kwebbel

6. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hebben samen een betaalrekening en spaarrekening.

7. Precies, en dat wordt denk ik ook datgeen wat ideaal bij ons zou zijn.

8. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Wij hebben:

ieder een eigen rek. waar onze salarissen op worden gestort.
    daarvan hebben we allebei een x bedrag per maand eigen "zakgeld".

een gezamelijke rek. waar elke maand een vast bedrag heen gaat voor alle vaste lasten. (afschrijvingen die per kwartaal gaan, heb ik gewoon per maand uitgerekend, en zo staat er elke maand genoeg geld op!)

een gezamelijke rek. waar we alle boodschappen en rest (winkelen enz) van betalen.

dit vond ik wat makkelijker, omdat ik anders zo weinig overzicht had, van wat er nog allemaal afgeschreven moest worden.

En dan een gezamelijke spaarrekening

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    toen wij gingen samen wonen
    hebben wij een en/of rekening genomen met z'n tweeen
    een gewone rekening en een spaarrekening.
    maar daarbij hielden we onze bestaande rekeningen
    dus elke maand maakte we allebei een vast bedrag over naar de en/of rekening waar dan alles( gezamelijke dingen) van bet. werd.
    dit ging prima.
    en je houd allebei je eigen geld zodat je zelf kunt bepalen wat je er verder mee doet.
    nu zijn we getrouwd en hebben nu samen een rekening
    succes met beslissen!

groetjes susanne

10. hoi!
    wij hebben ook 1 betaalrekening maar meerdere spaarrekeningen..
    mijn man werkt bij de bank.... hihi, en zo komt het dat we meerdere spaarrek hebbenn..
    We hebben zelfs 2 studiespaarplannen...
    voor onze kinderen..(die er nog niet zijn) haha moet er af en toe best om lachen haha
    Groetjes Wendy

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wij hebben allebei een eigen gewone rekening en een eigen spaarrekening. Dus 4 rekeningen in totaal.

Op de spaarrekening van mijn vriend staat niks, haha, misschien 30 euro ofzo.
    Op zijn lopende rekening komt zijn loon en gaan de vaste lasten vanaf.
    Ik ben echt aan het sparen op mijn spaarrekening. Als we dan iets willen kopen dan gaat dat dus ook van deze rekening af.
    Dan heb ik nog een lopende rekening waar mijn loon op wordt gestort en waar de rest van betaald wordt; boodschappen, cadeau's, kleren etc. Wat ik over houdt, zet ik op de spaarrekening.

Groetjes Miep

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Aha, en dan heb jij lekker € 1000,- uitgegeven aan kleding om dat JIJ daar zo'n zin in had... Dan moet jouw kerel maar lekker alle rekeningen gaan betalen omdat het toch JOUW geld is?

beetje krom, vindt je zelf ook niet? sterker nog, ik vind het zelfs egoïstisch

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik wou dat ik lekker 1000 euro kon uitgeven aan kleding, * zucht*

Best wel jaloers hoor, :p

maar eerst maar even afstuderen, ;)

We overleggen wel altijd vanaf 50 euro, omdat we het gewoon niet super breed hebben( we redden het trouwens prima en hebben een dikke spaarrekening) maar verder is het geld van ons samen. Straks als ik ga werken en mijn vriend veel minder( 8 tot 12 uurtjes) blijft ook mijn verdiende geld, zijn geld.

14. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Huh :rolleyes: , volgens mij heb jij het niet goed gelezen!
    We betalen SAMEN alle vaste lasten (van de de gezamelijke rekening waar we allebei elke maand een flink bedrag op storten). En als ik dan bijvoorbeeld E1000 over houd van mijn salris (DAT IS DUS NADAT ALLE REKENINGEN ZIJN BETAALD, dan doe ik daarvan wat ik zelf wil.....Zonder overleg! Mijn man heeft nog NOOIT rekeningen hoeven te betalen! Die betalen we al 8 jaar samen! Jammer dat je erg gelijk teksten bijhaalt zoals "egoistisch" terwijl je niet weet waar je over praat! Jammer, jammer!

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :) ik heb het heel goed gelezen....

wat je nu vertelt, staat niet in je vorige reactie.....

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Laten we on-topic blijven.

17. Niet meer actief

zoals setje het had gelezen had ik het ook gelezen hoor mijnimeel..wat je nu verteld staat er toch echt niet :(

Maar ff on topic..

Iedereen moet volgens mij gewoon doen wat hij of zij het beste lijkt, dus als je een goed gevoel bij aparte rekeningen hebt moet je dat gewoon doen lijkt me ;)

en iemand had het er ook over dat ze dan een goed overzicht heeft van uitgaven enzo..maar dat kan volgens mij met 1 rek. ook prima..tenminste wij hebben keurig op de compu staan wat er elke maand binnenkomt en uitgaat..

18. vosje

vosje Actief lid

25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Wij hebben een gezamelijke rekening.
    En ieder een spaarrekening, waar we elke maand een klein bedrag op storten. Daar mogen we mee doen wat we willen.
    We hebben hier wel een limit op gesteld, zodat we wel wat geld achter de hand hebben voor onverwachte .

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij doen nu 2 eigen rekningen waar ons salaris op wordt gestort,
    dan doen wij een bepaald bedrag naar een gezamelijke reking overmaken.
    Van die gezamelijke rekening worden alle vasten lasten en boodschappen en kadootjes van betaald.
    Straks doet mijn man de vaste lasten en ik de boodschappen en kadootjes van mijn salaris omdat dit een stuk minder wordt.
    Wij doen eigen auto's apart en ziekte kosten ook.

20. Ook een goed idee inderdaad!
    Ik doe veel inspiratie op! Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina