Iemand lekker ideetjes waarop ik spitskool kan maken? Moet het vd week op werk maken maar geen flauw idee hoe
Haha ik had ooit het zelfde dillema! Ik vondt toen via Google een curry gerecht met spitskool, en die was heerlijk! Dit was hem: Rode Kipcurry Met (spits)kool En Champignons recept | Smulweb.nl
Klinkt allemaal erg lekker! Ben alleen bang dat de meeste recepten een beetje te uitgebreid zijn. Moet het maken voor mn clienten (gehandicaptenzorg). Kan dus niet heel erg lang id keuken staan. Maar sla ze wel op! Kan het thuis natuurlijk wel proberen. Kwam iets tegen met spitskool roerbakken met spekjes, kerrie en appel... klinkt wel lekker eigenlijk. En dat koken niet zo lekker is, klopt dat?
Roerbakken met veel kerrie en een uitje. Eventueel een pepertje. heerlijk met rijst en een kippenpootje.
Wokken met kerrie en dan eten met bulgur of rijst. Stoven in een willekeurige saus. Of gewoon door de pastasaus heen. Ik stoom het ook wel eens apart als we ajam pangang eten. Rauw geraspt (of even in de hakmolen) door salades kan ook.
Spitskool stampot met kaas. Dat vind ik altijd erg lekker of roerbakken met kerrie. Beide maak ik op mijn werk
Wij eten het altijd als een mix met shoarma, gebakken aardappelblokjes en kerriepoeder is snel klaar.
Toevallig vanavond nog gegeten!! Ik fruit een ui in de hapjespan,500 gr.gehakt erbij rullen,beetje sambal en kerriepoeder eroverheen,scheutje water erbij en de ongekookte spitskool kleingesneden erbij doorroeren,dit ongeveer een half uurtje roerbakken en ik eet dit met gekookte aardappelen!!! De kinderen vinden dit heerlijk!!
Koken is niet lekker. Smaakloos en taai. Wokken met spekjes en ui is lekker inderdaad. Ik had laatst een salade gemaakt was ook lekker. En wat jij zij lijkt me ook lekker. Misschien nog wat rozijnen erdoor?
Dit. Maar gewoon gekookt met wat nootmuskaat erover vind ik ook gewoon goed te nassen. Aardappel erbij, bal gehakt. Mmm
Ik maak af en toe dit: Je hebt nodig: Gehakt 1 spitskool fijn snijden 1 steel prei in halve dunne ringen 1 paprika in kleine blokjes. rijst 1 pakje tomaten creme soep. (voor 1,5 liter soep) groentebouillonblokje Gehakt rul bakken. Dan voeg ik de prei, spitskool en paprika erbij. een scheutje water en het bouillonblokje er ook bij. Dat roer ik door elkaar en laat een poosje sudderen. Ondertussen kook ik de rijst. En maak ik de soep klaar volgens pakje, maar dan niet met 1,5 liter water maar met maar 800 cc aan water. Dan krijg je een lekkere dikke tomatensaus. Ik vind het makkelijk klaar te maken en de kinderen eten het graag.
Spitskool fijn snijden in reepjes Uitje in halve maantjes Tomaat ook in halve maantjes 1 teentje knoflook 1 bouillon blokje Zwarte peper Olijfolie Bekertje water Blikje mais Doe eerst de knoflook (fijn gesneden) de uitjes en de tomaatjes kort in een scheutje olijfolie fruiten. Gooi daarna de spitskool erbij met wat water en het bouillon blokje. Doe de deksel op de pan en laat ongeveer 7 min op een laag vuurtje koken. Even doorroeren tussendoor en doe daarna het blikje maïs erbij en wat zwarte peper..deksel weer erop en nog eventjes door laten koken. Proeven of het op smaak is en klaar
Lekker roerbakken met een uitje gehakt kerriepoeder paprika poeder zwarte peper en dat met rijst heerlijk
Met sausje van beetje roomboter, bloem, melk en wat kookvocht. Op smaak maken met nootmuskaat en evt wat maggi. Dit door de gekookte spitskool roeren. Heerlijk!!!
Mijn moeder deed er altijd zo'n blik kant en klare goulash doorheen, erg lekker vond ik!! Of gewoon simpel en groentesaus erdoorheen doen
Ik maak het altijd met boterhamworst (in blokjes gesneden) , gesnipperd uitje, en rode paprika ( in stukjes, niet te klein). Dit eerst roerbakken. Dan de spitskool er bij. Tot slot macaroni (gekookt natuurlijk) er door heen. Geraspte kaas er over en klaar! Oh ja.... zout, peper en paprikapoeder naar smaak.