Ik was zelf heel erg zo....nu gooi ik sneller dingen weg...maar van Finn bewaar ik best veel..kleertjes e.d. (maar goed...met een reden...ik hoop dat er oit nog een tweede kindje mag komen) die doos met kabeltje herken ik wel! Net als dozen van apparatuur...dat wordt allemaal op zolder gelegd..."want stel dat het stuk gaat of we het willen verplaatsen/verkopen/verhuizen/weggeven"en weet ik het wat nog meer! Maar alle dozen staan nu jaren later nog steeds op zolder! Maar idd elk scartkabeltje (we hebben HD...dus die gewone gebruiken we geeneens meer) elk verlengsnoer...speakerdraad...joh ik kan haast een winkel beginnen!
ja ik heb vandaag dus ook al wat extra dingen naar de kringloop gebracht.....een extra koffiezetapparaat/waterkoker die we nooooit gebruiken want hebben een senseo. een tafelkleed die ik nog nooit had gezien, en ga zo maar door. Goh bij die winkel vonden ze me kei aardig!
ja de doosjes van drie telefoons terug ligt er nog met allerlei kabeltjes behalve telefoon want die was kapot en wel weggedaan. maar die doosjes mogen niet weg. zelfs de woonpapieren van 2 huizen eerder had die nog......ook weg dus sinds vandaag.....
Hahaha mijn man was PRECIES hetzelfde! Jemig, wat heb ik moeten vechten... Maar ik heb hem er echt in gedwongen want hij wilde werkelijk alles bewaren. Uiteindelijk heeft ie echt waardevolle spullen bewaard, en de rest weggegooid.
Hier ook oude mobiels, hele oude computers, heel veel kabels... Ik heb het allemaal weggegooid (op een paar nuttige kabels na) Zijn moeder had ook ALLE schriften van de basisschool tijd bewaard. Heel leuk hoor die 20 rekenschriften die allemaal op elkaar lijken, maar eentje is toch ook goed? Dat zag hij gelukkig ook wel in... Ik heb ook de helft van zijn kleding weggegooid. Of oude boekenkasten die hij ergens had neergezet. Ik denk ook zeker de helft van de inhoud van zijn keuken. Etc etc. Ik HAAT rotzooi
OOOOOOOOOH WAT HERKENBAAR! Ik krijg weer helemaal de kriebels als ik het lees! Kijk ik snap dat hubbie zijn eigen dingen heeft en dat ik niet zomaar kan gaan bepalen dat er dingen weg moeten, het zijn immers zijn spullen, maar come oooooon!! Ik gooi altijd alles weg wat voor mij geen gevoelswaarde heeft. Ik heb 1 ladekastje met oude foto's, schoolwerken en rapporten, mijn eerste schoentjes enz. Maar vriendlief?!!? Bergen en bergen zooi heeft hij bewaard. En bij elk dingetje zeg ik: wanneer heb je dit voor het laatst gebruikt? Het ligt daar maar te liggen, wat moet je er nog mee!?!?! En bij elk dingetje zegt hij: Dat kan ik misschien OOIT nog gebruiken. Het aller allerergste vind ik het als hij iets, wat jaren heeft stof heeft lopen vangen op een plak achter in een donker hoekje op zolder, ineens kan gebruiken!!! Oude fotolijsten: oeh komt goed van pas want ik heb misschien binnekort een tentoonstelling Oude kabels: oeh handig niet weggooien heb er nog een nodig beneden voor de dvdspeler Oude lampen: oh mooi komt goed uit want heb op mijn werkkamer nog een lamp nodig. JAJA En vervolgens zie ik het drie weken later nog liggen!!! GRRRRRRRRR En elke keer ruzie natuurlijk. Ik vol onbegrip dat hij die shit steeds wilde houden en zomaar heel toevallig alles ineens nodig had en hij vol onbegrip dat ik niet snapte dat het ooit nog eens van pas kon komen. Uiteindelijk heeft hij na heel veel aandringen echt 3/4de van zijn shit weggegooid ( nadat ik had beloofd ook kleding van mij weg te gooien want daar zeurde hij dan altijd over: ohja waarom gooi jij dan geen kleren weg!!? ZUCHT) Oude foto's van exen, en ja ook naaktfotos (wtf moet je er nog mee), oude kabels, oude fotospullen, oude kleren, oud servies enz. Heeft heel wat strijd gekost maar je moet gewoon je poot stijf houden, uiteindelijk gaan ze wel inzien dat sommige dingen echt wel weg kunnen en dat ze er niet dood aan gaan als dat gebeurt. Uiteraard op de echte waardevolle, gevoels dingen na. Gewoon duidelijk laten merken dat hij die echt niet weg hoeft te doen maar dat hij wel reeel moet zijn!
haha ik ken het wij gaan ook verhuizen en ik pak het meeste in en hij is in het andere huis bezig veel dingen zoals t shirts van z'n oude werk waar z'n naam op staat of iets wat hij gemaakt had op het roesink maar ook andere dingen we hebben nu zo'n coca cola bord gekregen wat je aan de muur kan hangen ik zei vanmiddag ik gooi die weg hoor nou je had meneer moeten horen nee die mag niet weg dat zijn limitid adition (of hoe je het schrijft) ik zeg en waar gaat ie heen in het andere huis echt op zo'n toontje in de keuken alsof het heel normaal is en nog veel meer van dat soort spul zoals blikjes van cocacola maar dan in fles vorm waarvan we dachten dat die 1malig uitgebracht waren blijkt dat je ze elk jaar kunt kopen en dan zegt hij over mij dat ik een hamster ben omdat ik de navelstreng bewaar van de kids die eraf is gevallen de zwangerschaps test de eerste kleertjes enz enz en broeken van voor de eerste zwangerschap bewaar maat 38 in de hoop dat ik er ooit nog in kom maar de broeken van maat 40 zakken me van de kont hahaha hij zei dat gaat je nooit lukken ik gooi veel dingen weg wat jaren in de kast heeft gestaan waar we in die jaren nooit in hebben gekeken maar doe het niet waar meneer bij is want anders blijft ie erbij staan dat ik het echt inpakgooi het dus stiekum weg haha oeps beetje lang geworden zie ik
Noujaaaa zeg wat een vertrouwen zeg,, Het lukt je vast wel En ik vind het heel normaal dat je de dingetje van de kleintjes wil houden,, Die persoonlijke dingen zoals test van ieder kleintje en navel streng zijn echt maar eenmalig per kindje toch
haha schoot me nog wat te binnen manlief heeft allemaal model auto's sommige heeft ie zelf in elkaar gezet of gepimpt hij heeft al veel auto's weggedaan hoor hij had er echt veeeeel elke keer als dice een auto kreeg van iemand en die ging kapot wou ik hem weggooien zegt ie WAT DOE JE NOU????? ik zeg waar lijkt het op fietsen stelen? die gooi je toch niet weg die kan ik wel weer mooi maken dacht het niet he heb de auto weggegooid nadat hij met de rug naar me toe stond
haha ja idd dikke buik hij wil zelfs de doosjes van de model auto's bewarenkwam ze vanmiddag tegen toen ik de schuur op ging ruimen nu liggen ze in de otto 2jaar geleden had hij ze wel in die doosjes gedaan met verhuizen maar zag ze nu los in een verhuis doos staan dus hoop eigenlijk dat ze het niet halen met de verhuizing
(ik heb niet alles gelezen) hier ook een hamster, maar dan niet vriend. (sommige dingen weer wel, kabeltjes voor de pc of ander pc-spul mag niet weg) ik kan ook niet goed dingen weggooien, sommige dingen gooi ik makkelijk weg, andere dingen blijven gewoon liggen. kleren is ook zo iets, als ik het echt niet meer pas of het is kapot doe ik het weg (of moet het nog kunnen gebruiken als verf/kluskleding, terwijl ik amper verf of klus) maar andere dingen die ik nooit meer aandoe: bewaren voor carnaval vorig jaar hebben we op zolder heel veel weggedaan en uitgezocht, want de zolder wordt verbouwt. we wonen hier nu 5jaar en was we al allemaal verzamelt hebben er zijn ook dingen uit mijn jeugd die niet weg mogen, maar net als mijn schoolboeken heb ik vorig jaar heerlijk weggedaan (daar kan je echt niks meer mee) maar toen ik op de middelbare school zat had ik een schrift met een vriendin waar we van alles in schreven, hele verhalen naar elkaar. het zijn nu 5-6schriften in elkaar geplakt/geniet en die bewaar ik zeker wel. heb al zitten denken om mijn leven van dan tot nu erin te schrijven en het eens aan haar te geven, maar weet niet meer waar ze woont ofzo? (heb al eens gezocht via internet, maar kan haar niet vinden) dat lijkt me wel grappig. en babyspul: ik zie in alles wel iets wat we nog kunnen gebruiken maar ach, mijn vader heeft het ook, die is nog veel erger (die bewaart elk schroefje en moertje enz wat hij vind) mijn ouders hebben een grote schuur (meer een loods) en die staat helemaal vol (er kunnen 2-3 vrachtauto's met aanhangers in, dus daar staat redelijk wat in) vooral spul van zijn paarden (wagens enzo)
Hier ben ik meer van het hamsteren. niet dat ik álles bewaar, maar wel veel dingen. Af en toe, wanneer ik in een rigoureuze bui ben, dan ga ik een kast uitmesten of zo. Het enigste waar mijn vriend in hamstert, zijn idd. kabels. Ik heb ook al vaak gezegd dat hij die moest wegdoen. Heeft hij vorig weekend de kabel getrokken tot in de veranda om daar een tv neer te ze tten om naar de voetbal te kijken. En ja hoor, één van die kabels op zolder was daar heel geschikt voor Hij is ook heel erg hamsterig op zijn slaapt-shirts die dingen zijn al zoooo oud en verwassen. Dan vindt hij ze nóg leuker omdat ze dan erg zacht zijn. Er zitten ook heel veel gaten in onder de oksels en aan de schouders Dan geef ik aan dat ik ze ga weggooien, dan zou je het eens moeten horen hahaha daar is hij het helemaal niet mee eens. Af en toe dan geef hem ik zogezegd een slaapt-shirt aan wanneer we naar bed gaan, en scheur ik hem zo door de midden (hoef ik geeneens veel kracht op te zetten) zijn gezicht.... goud waard
ik zou er echt werk van maken dat je vriend heel anders gaat denken hierover... mijn opa.. heeft zijn leven lang ook gehamsterd.. (ieder weekend na de vlooienmarkt ook nog).. nu is hij overleden.. en woont mijn oma er nog.. en ECHT het hele huis staat vol dozen met spullen.. de Zolder .. BOM vol. tot het dak.. 2 vierkante meter om te staan.. 2 slaapkamers.. BOM vol tot het dak.. ook 1 vierkante meter om te staan.. slaapkamer van hun.. ook BOMvol badkamer... VOL met dozen overloop.. VOL met dozen.. kelder.. BOMvol schuur.. BOMvol garage + zolder op de garage. BOMvol.. onder de carport.. BOMvol met dozen.. echt overal !! het is echt niet te geloven... je zou je doodschrikken als je dat zou zien.. enigste waar je gewoon normaal kunt lopen is de woonkamer, keuken, gang, tuin en wc... de rest van de kamers heb je echt maar 1 m² om te staan,.. dat heeft hij allemaal in die 60 jaar dat ze daar woonde verzameld.. nu willen we het opruimen.. met iedere doos die we uitpakken en nakijken zegt mijn oma.. nee dat kan ik nog gebruiken.. nee dat heb ik nog nodig.. echt 2 hamsters waren dat !!... dus leer het hem af nu het nog kan hahahah... anders zit je laten misschien ook zo
@fairylaughs: oooo neeeeee. ik krijg gewoon helemaal zo een voorstelling van hoe we er over 40 jaar bijzitten......ppppfffff. wat verschrikkelijk! helaas vandaag geen tijd om op te ruimen want moet tot 22 uur werken vanavond. morgen begin ik pas om 14 uur dus misschien dan toch wel even de tijd om weer even door het huis te struinen.......
Ik denk dat je daar toch even heel streng in moet zijn, en moet zeggen dat je dat allemaal niet mee gaat/wil nemen. Wij ruimen hier eens in de zoveel maanden de zolder op, en hebben dan de regel: Alles wat we een half jaar niet gebruikt hebben ( op kerstspullen na ) gaat weg.
ja ik zei ookal tegen hem van: als we straks eenmaal helemaal in het huisje zitten dan kunnen we heus nog wel een keer kijken wat er allemaal weg kan. en dat gezicht meteen en dan: ja maar er kan bijna niks weg want ik wil het allemaal houden..... en dan zegt hij soms ook nog weleens: en jou zooi.... welke zooi? heb van mezelf niet veel spullen en alles wat ik gespaard had voor de uitzet zit nog in de verhuisdozen en staat op zolder. zodra we in het huis zitten dan kunnen we die uitpakken en die nieuwe spullen allemaal gaan gebruiken. Dan hebben we een nieuwe pannenset (die we ecgt nodig hebben) en een nieuw servies. (de oude is blauw en er zijn allemaal scherfjes af). Dus echt zooi is het niet.......Maargoed. En laatst toen we het erover hadden zei hij:.............je bent gewoon jaloers dat jij niet zoveel spullen hebt......hahaha
Hier een man die het hamsteren enigzins geerfd heeft van zijn vader, maar ik heb hem goed kunnen opvoeden Hoe? Bij elk dingetje aan hem vragen waarom hij dat zou willen bewaren. Niet genoegen nemen met een algemeen antwoord als 'kan ooit handig zijn', maar alleen met een specifiek antwoord. Komt dat antwoord er niet, dan streng zijn en in een doos doen die naar de kringloop/stort gaat. Komt er wel een zinnig antwoord, dan in een doos doen waarvan je afspreekt dat die na -zeg- 1 jaar weggaat als hij er nog niet naar heeft gekeken. Datum op de doos schrijven. Gebruik zelf als argument dat je in een nieuw huis graag alleen maar écht bruikbare spullen wilt om ruimte te houden en dat zo'n verhuizing het ideale moment is om een en ander uit te zoeken. Even een voorbeeld uit eigen ervaring: mannetje had nog cassettebandjes (!) en een walkman, maar die was half gaar. Hij zei: die kan ik nog maken. Ik zei: maar je hebt een telefoon met mp3 functie en je wilt graag een iPod. Dan is dit toch het moment om die bandjes weg te doen en een iPod te kopen? Toch vond hij het zonde, want hij was van plan om die bandjes binnenkort weer een keer te gaan luisteren. Jaja. Ik heb toen gezegd: laat ze nog maar liggen, maar als je ze na een half jaar nog niet geluisterd hebt, gaan ze alsnog weg. En erna echt duidelijk om een 'OK' vragen. Die bandjes konden dus weg en mannetje heeft nu een iPod. Geen moment meer over die bandjes gepraat.