samenwonen met een "hamster"

Discussion in 'De lounge' started by minniemouse25, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb hier ook zo'n hamster. Echt verschrikkelijk. Ik ben echt van het weggooien, maar hij bewaart echt alles...

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Hier ook een hamstertje (helaas niet in kooi..)
    Pff.. echt erg, hij heeft een tas VOL rommel, die sleept ie elke dag mee naar zn werk enz.. Wil ik hem opruimen, NIKS kan weg, ook geen briefjes, waar opstaat wat we bij de patat willen :S

En dan heb ik het nog niet over de dozen VOL papier boven.. Kleren? Hij kan niks missen..

En dan zeggen "jij hebt zo`n rommel" terwijl ik ook ben van de
    "heb ik het een jaar niet gebruikt? Dan zou ik het dit jaar ook wel niet gebruiken!" En mocht ik het ineens wel missen, dan koop ik het wel nieuw. Aanpak :)

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier ook een hamster. Alles moet bewaard blijven. Zelfs spullen van mezelf die ik weg wil doen ruimt ie nog op om te bewaren. Ik kom dan ook vaak dingen tegen waarvan ik dacht dat het allang weg was. Vorig jaar hebben we de zolderkamer omgebouwd tot kinderkamer en alles wat daarop stond heeft ie in de schuurtjes gestouwd. We kennen elkaar nu 6 jaar en nog nooit heeft ie die dingen gebruikt (oa computers uit half '90) maar ze mogen niet weg.

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En het nadeel bij ons is ook nog.. wij hebben geeneens een Zolder.. :( dus moet wel 'rigoreus' zijn met opruimen. Laatst moest ie de computerkamer leeghalen (gna gna) want dat word Justin zijn slaapkamer.. ok ik blij, denk.. daar gaat zeker de helft van weg. No way, staat nu allemaal op onze slaapkamer :( OMG..

5. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    oooo ik denk he dat ik toch echt stiekem gewoon ook het een en ander wegdoe.........anders verdwijnt het nooit.....

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Gewoon doen hoor!!

Anders ben je daalijk bejaard en zit je nog met die "troep" hahaha

7. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Best wel herkenbaar! Een hamster is het niet, maar hij vind het niet leuk om praktische dingen weg te gooien :p

Hij wil ook altijd vanalles bewaren, want misschien heb je het ooit nog eens nodig! en dan is het toch zonde om het weg te gooien!
    Het stomme is dat we toch wel alles opnieuw kopen, want we hebben zoveel rotzooi in dozen, dat je het met geen mogelijkheid vind!

De emotionele dingen, die ik dan wel leuk vind om te bewaren, daar heeft hij dan weer helemaal niets mee..

Ik heb er wel eens over gedacht om gewoon dingen weg te gooien zonder dat hij het weet.. want ik weet dat hij het toch niet door zou hebben!
    Gelukkig zijn we momenteel bezig met de zolder opruimen en kan ik hem toch overtuigen om alles wat in de dozen zit van 2 verhuizingen geleden weg te gooien :p

8. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn vriend maakt altijd alles stuk. dus nee hij heeft niet veel spullen. en ik helaas ook steeds minder.en ja... het ging uiteraard allemaal per ongeluk. hoewel we minder spullen hebben stuikel je wel overal over want hij is ontzettend makkelijke en sloridig.

ik zou niet weten hoe je dat hamster probleem op moet lossen. succes. hopelijk krijgen jullie een grote zolder. ;)

9. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Hier ook zo eentje...
    Onder andere die dozen met kabels, gebruikt ze nooit, maar hij zou het eens ooit kunnen gebruiken.
    Dozen met de meest incomplete lego ever, mocht niet weg (nou ja, dat zal wel emotionele waarde hebben, dus bewaard) Zaten ook flippo's in, mochten niet weg (die liggen nu bij de vuilnis)
    Verder verzamelt die vent van mij t-shirts, hij heeft er zo'n 200 en die mogen allemaal niet weg, want die kan hij gebruiken voor z'n werk (ahum.. hij heeft een specifiek tenue en krijgt steeds nieuw bij)
    En die AH-acties? Vreselijk! Alles moet hij verzamelen! En wat ga je er dan mee doen? Nou, die geef ik aan die en die. Half jaar later liggen ze er nog, toen lagen ze plotseling in de prullenbak.
    Oude mobieltjes verzamelt hij ook, zijn allemaal kapot, maar stel je voor...

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Haha, mijn moeder zou dit topic als een feest van herkenning zien. Mijn vader is namelijk een hamster. Mijn moeder heeft in de 44 jr dat ze getrouwd zijn geleerd om dingen gedoseerd weg te gooien. Zo merkt mijn vader er niets van, want het gaat niet om spullen die je werkelijk nodig hebt. En het huis blijft enigszins vrij van meuk.
    En ik ben stiekum ook een beetje een hamster... Vriend wordt af en toe gek van mij... hihi

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man is ook best bewaarderig, terwijl ik daarentegen best wel weggooierig ben. Beetje té misschien. Ik heb nu best spijt van iets wat ik heb weggegooid een paar jaar terug, en dat is mijn dagboek van mijn puberjaren. Beetje dom...

12. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Oja ik woon ook samen met een hamster, wat een benaming haha, dat moet ik straks vertellen aan mijn eigen 'hamster' :D
    Hier ook een man die alles 'nog wel een keertje kan gebruiken' en bij alles wat je wilt weggooien zegt: 'dat komt nog wel een keer van pas dus bewaar het maar'. Ben al 14 jaar met hem samen en woon al 10 jaar met hem in 1 huis en geloof me: ik ruim zo'n 2x per jaar alles op op een dag dat hij zeker niet thuiskomt van zijn werk en ukkie naar het kdv is. Dan heb ik hele vuilniszakken vol met draadjes, moertjes, schroeven, weet ik wat niet allemaal meer, transformatortjes, oude radio, schoenen, je kunt het zo gek niet bedenken. Alles gaat naar het vuilstort en het komt maar héél zelden voor dat ie eens vraagt: zeg schat, weet jij waar ... is? En dan zeg ik: uhhh nee hoor? :)
    Het is niet de meest fraaie en eerlijke manier, maar wel de enige die werkt anders woonde ik nu vast op de stoep want in huis was dan geen plek meer...

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ja mijn moeder en mijn oom hebben zich daar ook altijd vreselijk voor geschaamd

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Mijn vriend en ik zijn allebei juist van het weggooien. Dat is ook erg vervelend hoor! We kieperen alles wat we zien waarvan we denken; Niet nodig, direct de vuilnisbak in. Gevolg; We kunnen nooit iets terug vinden want het zal vast weggegooid zijn. &dan met name belangrijke papieren/post :D

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oo herkenbaar. ze zijn het lekkerst als ze stuk zijn.. zo vind hij ook oude dekbed overtrekken lekker..,. die pluisen fijn:(:(

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Helaas ben ik de hamster hier. Tijdens het verhuizen was het ook erg moeilijk om dingen weg te doen. Ik zit bij elk dingetje van "dat heb ik toen gekregen, van die persoon", en dan kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om het weg te doen. Met als gevolg: en erg grote zolder vol met oude troep van mij.
    Dus ik snap je man wel. Tip: begin er over een jaar nog eens over....

17. Dana

Dana Niet meer actief

mijn man is zo opgeruimd als ik weet niet wat, ik kan hem niet bijhouden, als ik denk dat ons huis netjes is dan stoort hij zich alweer aan dingen die mij niet eens opvallen, dus hier geen hamster meer een neurootje :D

18. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    oooo echt he. kom ik gister op de andere grote slaapkamer en mijn ook valt op......2 hele lelijke boekensteuntjes. in de vorm van een jongetje die een boekje aan het lezen is.........dus ik zet ze in een doos voor de kringloop. hubbie komt thuis en ik vraag wat dat voor dingen waren: ja zegt ie die hebben toen ik nog klein was in mijn kamer gestaan en ons mam die heeft ze altijd gehad en nu gaf ze ze weer terug..........ggggrrrr waarop ik dus zei: en nu geef ik ze aan de kringloop.........okee zei hij toen...oo wat was ik kwaad!

19. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Hmmm, wij zijn allebei geen hamsters meer want we hebben hier de regel: alles wat we een jaar niet gebruikt hebben of gemist gooien we weg (met de uitzonderingen daar gelaten he zoals dingen van vroeger enzo). Ook met kleding want anders puilen die kasten uit! Manlief heeft namelijk nogal met veel spullen een "emo"-band. Zoals een glazen vaas die die ooit eens in een kertspakket heeft gekregen, 4 geblutste bekers die die voor zijn 34 verjaardag van een vage kennis heeft gekregen en ga maar door....

20. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Alsof ik je hoor praten over mijn vent :D Das ook zo'n verzameladict!! Alles moet bewaard worden!! Zelfs de kleding van zijn overleden tante liggen nog te vergaan in de schuur...

Ik gooi gewoon steeds stiekem dingetjes weg en het is hem nog nooit opgevallen! :D Al zegt hij wel dat het er steeds netter uit komt te zien hier hahahaha Ik zeg: ja dat krijg je als je bepaalde dingen weggooit die je toch nooit meer gebruikt.

WAT HEB JE WEGGEGOOIT DAN?!?!?!

"Nou schat als jij kunt opnoemen wat ik weg heb gegooit haal ik het voor je uit de container"

Geloof me, het ligt er allemaal nog in en na een uurtje was het mopperen ook over en gaf hij me gelijk hahaha Alhoewel samen opruimen nog steeds niet lukt, alles moet wel blijven om een domme reden..

Share This Page