Samenwonen met schoonouders, manlief wil wel maar ik niet.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Sterkte ermee!!

2. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Pfff, ik zou dit nooit doen, ook niet voor mijn eigen ouders.
    Ik zou er echt aan onderdoor gaan.
    je hebt je eigen leven en dingen, het is echt niet gezond naar mijn idee.
    Ik zou toch nog is met je man gaan praten, dat je dit echt niet aan kan, je eraanonderdoor zou gaan.
    Maak het hem duidelijk dat dit het absoluut niet wordt, dan hoef je ook niet steeds bang te zijn.

xxx

3. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

hallo zeg het is ook jouw leven!
    Nee als jij niet wilt, dan gaat het ook niet door!
    Het zou voor mij zelfs een reden zijn als me vriend
    persee wel zou willen, dan ging hij maar alleen!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Naast mijn schoonouders wonen ? Ga ik nog liever in mijn eentje in een hutje op de hei zitten. Nee sorry daar zou ik echt doodongelukkig van worden. idd geen privacy meer ect, en dan nog verwachten dat jij voor ze gaat zorgen.

Als je er niet achter staat, niet doen !

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou het ook wel doen hoor, met mijn schoonouder of ouders. Als elkaars privacy maar gerespecteerd kan worden.

Als jouw schoonouders dit niet kunnen/willen, dan moet je het gewoon niet doen. Het is ook jouw leven hoor. Als niet iedereen erachter staat, dan kan het gewoon niet en laat je je schoonmoeder lekker verder dromen :)

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh verschikkelijk lijkt me dat zeg! idd je privacy gaat eraan en je moet dus altijd en overal klaarstaan... nou ik had daar een heel goed woordje over gesproken hoor!

7. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik zou mn schoonouders nooit in huis nemen, maar mijn eigen ouders ook niet hoor :)
    Moest het nu voor een korte tijd zijn als ze herstellen na een operatie ofzo... maar zeker niet voor altijd bij ons laten wonen!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nooooooooit zou ik dat doen zeg, afschuwelijk.
    Gewoon duidelijk blijven dat dat niet gaat gebeuren.

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    ik woon zelf naast mijn schoonouders alleen hebben wij ieder een eigen huis en eigen tuin (de boerderij is door 2en gedeeld) en dat is al best pittig laat staan dat je echt bij elkaar in gaat wonen....

de reden waarom ze dit zo graag willen zou bij mij al in het verkeerde keelgat schieten en dat ze je dan ook nog even een schuldgevoel aanpraat zou me echt doen ontploffen geloof ik

Ik kan heel goed overweg met mijn schoonouders en we hebben er ook heel veel profijt van dat ze naast ons wonen (altijd oppas;)) maar ik vind privacy wel heel erg belangrijk dus mocht je het ooit toch overwegen maak goede afspraken en zorg dat je je eigen huis en tuin hebt.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik vind jou schoonmoeder ronduit egoïstisch en kortzichtig met haar dan valt MIJN droom in duigen!
    Zij heeft hier blijkbaar al vele jaren naartoe geleefd en dit blijkbaar min of meer als de norm verkocht aan zoonlief.
    MAAR dat wil niet zeggen dat welke schoondochter dan ook hier ook maar gewoon mee moet instemmen.
    Jij hebt jou leven waarschijnlijk ook al in grote lijnen je hoofd ingevuld en daar zal waarschijnlijk geen verpleegstertje spelen voor schoonouders bij verzonnen zijn.
    Dan moet je inderdaad wel heel goed met elkaar door 1 deur kunnen EN dan nog goede afspraken kunnen maken wil dit gaan werken.
    Als schoonmoeders dan al zo uit de hoek komt en voor heen al redelijk claimerig deed met jullie MOETEN hier eten en jullie MOETEn "gezellig" in de tuin komen zitten...
    Jullie zijn toch niet op aarde gekomen om haar oudedag droom werkelijkheid te laten worden?

Echt niet doen hoor meid als je je er NU al ongemakkelijk bij voelt.
    Hoe zit het met jou ouders eigenlijk? Zou manlief het accepteren als zij zoiets zouden opperen en maar gewoon aan zouden nemen dat hij hier in mee zou gaan?

Deel Deze Pagina