Wie herkent dit? We hebben twee ovens met magnetron functie. De ene gebruiken we vooral als oven, de ander vooral als magnetron. Nu begint vooral die laatste te roesten van binnen! Er blijft ook enorm veel vocht in de magnetron achter als je hem ook maar even gebruikt hebt (bv boterham ontdooien). Volgens de monteur die vanmorgen is geweest moet je de magnetron na elk gebruik door maken met een doek en/of de oven aanzetten om hem te drogen. Ja, Koekkoek…lekker de oven aan als je even iets opgewarmd hebt? Wat denk je van de energierekening? En ook gewoon niet werkbaar. Wie herkent dit? Of zijn er ook ovens/magnetrons waar dit niet het geval bij is? Ik wil ze er het liefst uitgooien, wat een waardeloze apparaten en service ( Bauknecht, onderdeel whirlpool) ( er zijn nog meer problemen met die apparaten trouwen, storingen).
Herken het helemaal niet. Maar zou het als tussen oplossing niet helpen om de deur na gebruik even op een kiertje te zetten?
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd, ook niet bij een losse magnetron...Wat ik wel doe ,is na een stoommaaltijd het deurtje even op een kier laten staan zodat hij uit kan dampen.Dat soort dingen worden vrij makkelijk onder "gebruikersfout" geplaatst terwijl het ook een product fout kan zijn, heb je al eens gegoogled op dit soort klachten bij je ovens?Misschien zijn er meer met dat soort klachten.
Je komt het op Google wel eens tegen zag ik maar kan er verder weinig over vinden. Vandaar dat ik vooral heel benieuwd was naar de ervaringen hier. En inderdaad, het wordt meteen op gebruikersfout gegooid, of “ er staat in de handleiding dat…”.