Hallo allemaal, Ik lees al op dit forum mee sinds mijn eerste zwangerschaps van mijn dochter die in 2011 is geboren. Er is daarna een hoop gebeurd en mijn ex en ik zijn dan ook niet meer samen. We hebben een behoorlijke vechtscheiding achter de rug maar dat is sinds de uitspraak van de rechter rustiger geworden. Op dit moment ben ik zwanger van weer een dochter, nog een paar weekjes en dan ben ik uitgeteld. Mijn vriend nu heeft ook een dochter uit een eerdere relatie dus het is een echt vrouwen huis hier. De dochter van mijn vriend is hier om het weekend en de helft van de vakanties. Mijn dochter is om het weekend bij haar vader en elke maandag. Aan de kant van mijn vriend zijn veel problemen geweest in de communicatie maar door een goed mediation traject gaat alles daar nu goed. Alleen mijn communicatie met de vader van mijn dochter daar in tegen.. Ik zou herl graag met hem ook mediation willen alleen dit blijft hij weigeren. Volgens mijn advocaat is dit dus pech voor mij. Ik heb ookal hulp gevraagd bij CJG en bij bureau jeugdzorg omdat we daar ivm de vechtscheiding ook mee in aanraking zijn geweest. Er is alleen niemand die hem kan verplichten om de tafel te gaan zitten. Problemen waar ik tegenaan loop: zelf nooit wat vragen over dochter, omgangsregeling zelf wel mogen wijzigen maar als ik dan iets anders wil dan kan het nooit, papieren voor inschrijving basisschool niet willen tekenen omdat ik niet heb overlegd maar praten wil hij niet, dochter gaat daar elke keer overstuur heen en ik krijg daar de schuld van, geen contact met dochter mogen hebben als ze langer dan een weekend daar is. Situatie aan die kant: Ex is samen met de vrouw door wie ons huwelijk is stukgelopen en ook daar is een kleintje op komst. Ik heb overigens niet het idee dat ze het daar niet naar haar zin ofdat er niet goed voor haar gezorgd word daar maar wel het idee dat het soms lang is voor haar. Ik ben nu eigenlijk opzoek naar mensen die hetzelfde probleem hebben want in mijn omgeving heb ik het idee dat ik niet altijd begrepen word en voel ik mezelf ook snel een zeur... Het merendeel van de tijd is dochter tenslotte bij mij is dan de reactie. Misschien heeft iemand een succes verhaal waarin er ineens wel gecommuniceerd kon worden? Of tips voor mij hoe ik dingen anders moet aanpakken? Of misschien is er iemand die zich hierin herkend en daarover wil praten. Ik hoor het graag. Groetjes Estelina
De rechter heeft hier uitspraken gedaan. Ex van mn man wilde ook nooit communiceren. Ik weet niet hoe oud jouw dochter is? Als je zwart op wit kan aantonen dat hij weigert, dan kun je naar rechter stappen om sancties op te leggen. Dat wordt wel weer een gevecht. Gelukkig woont dochter van mn man nu hier. Ex kwam ook steeds kind is overstuur als ze terug kwam, bijmaatschappelijk werk kwam er uit dat ze het niet dijn vond bijhaar moeder en dat ze met knoop in der maag terug naar huis ging. Wat ze dus opgevat werd als ze heeft het bij ons niet naar haar zin. Was andersom.... Als ze oud genoeg is, zou ik maatschappelijk werker inschakelen om te kijken hoe het met je dochter gaat. Vaak is het gissen wat er écht speelt. Succes! Communicatie is hier 0, tekenen doet ex niet en alimentatie betalen ook niet. Afspraken kun je je kont mee afvegen. We speelden veel via school omdat ze toen nog 150 km verderop woonde. Je kunt heel weinig... Vaak wordt het niet begrepen.
Het is een klote situatie! Je wil door maar tegelijkertijd kun je niet door. Exen en communicatie tsja de (h)ex van mijn vriend is ook echt een complete ramp. Maar die blijft maar tetteren over communicatie terwijl zij zelf niet reageert op apps sms emails. Je hoeft elkaar niet te 'spreken' of te zien. Dan maar via de digitale snelweg. Ze hebben overigens ook mediation gedaan maar dat Is op niks uitgelopen. Zwart-wit krijgen we niet vanzelf grijs en medusa wil graag voor alle plussen een compensatieregeling. Nou als je de kinderen helemaal in de war wil brengen dan ga je de omgangsregeling vervangen door ' compensatie-dagen '. De (h)ex loopt te tetteren over een maandgesprek. Mijn vriend vraagt dan gewoon concreet welke punten ze wil bespreken. Hij stelt dan een soort van to-do op ze gaan praten ( of mailen ) en zodra ze afwijkt kapt hij het af. Ze moet maar leren dat het niet over haar problemen gaat maar over het welzijn van de kids. Wij hebben ook een samengesteld gezin, mijn dochter 6, zijn dochters 6&9 en onze dochter samen 5 mnd. Zelf heb ik nooit een cent gezien aan alimentatie ( ondanks rechtzaken e.d.) maar erger vind ik nog dat mijn ex nooit meer heeft omgekeken naar zijn dochter. Nog frustrerender is nu die IWAB ( ik weet alles beter ) met dr maandgesprek, terwijl reageren op een mailtje met praktische zaken te veel moeite is. Mijn tip; gewoon mailen! Op deze manier kun je belangrijke dingen bespreken zonder emotie over de gebeurtenissen van de scheiding.
Heel herkenbaar, hier ook een communicatie van lik me hol met de hex van mijn man. Live praten gebeurd uberhaupt niet, via de mail houden wij het heel kort en feitelijk, zij komt als reactie daarop met 2 a4tjes vol verwijten, oude koeien, dingen die er niet toe doen enz. Zelfs op simpele vragen (" kan ik kind deze vrijdag een uurtje eerder halen?") presteert ze het om met verwijten te gooien. Die overigens nergens op slaan en waar we dus ook niet op reageren, meestal mailen we dan terug "kan het wel of niet?" Hahaha. Maar serieus, het is diep triest maar je kan er niets mee. Als 1 of beide partijen niet willen communiceren houd het op, wij hebben via jeugdzorg geprobeert hex zover te krijgen dat ze met ons in gesprek zou gaan, er zijn enkele gesprekken met een gezinsbegeleider geweest omdat wel duidelijk is dat stiefzoon leid onder de situatie, maar na een paar weken had hex er geen zin meer in en jeugdzorg kon haar niet verplichten mee te werken. Dan houd het dus op. Hoe moeilijk ook, leg het naast je neer, als hij niet naar haar informeert, dan niet, hou hem via de mail op de hoogte van belangrijke dingen (dat ben je ook verplicht) en schrijf evt dingen op in een schriftje over je dochter die voor hem belangrijk zijn om te weten als zij daar naartoe gaat.. Hou het feitelijk, zonder verwijten, bijv "kind is erg verkouden, neusspray in de tas, geven voor het slapen. Hoestdrank om x uur, kind heeft diarree enz" Hier geeft hex zelfs zulke informatie niet, laatst was stiefzoon al een paar dagen ziek, niet naar school geweest enz en wij wisten van niks. Dus hij s avonds klagen over oorpijn, bleek dat ie thuis de afgelopen dagen pcm en neusspray had gekregen (op recept, dus geen standaart zoutoplossing oid) wat hielp en wij wisten dat niet, hadden het dus ook niet in huis en moesten nabellen om dit te checken (stiefzoon is inmiddels wat ouder dus vertelde het zelf, maar kom op, dit geef je dan toch aan en dan geef je toch neusspray mee oid?)
Ja inderdaad! Zo achterlijk kan het gaan. Zielig voor de kids maarop een gegeven moment ben je het ook een keer zat.dan houd het op en kun je niet anders dan de kinderen zelf vragen, school zelf bellen etc