Sammie in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Klinkt goed!!

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Klinkt zeker goed Sammie.
    Spannend, ik duim dat er een heel mooi eitje word gevonden!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heel veel succes met de IFV!
    Mijn duimen draaien, hopelijk ontstaat er een mooi wondertje!

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    whoehoei ! spannendd !!! :D:D

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Vanavond 00.00 Pregnyl 10.000 eenheden (arts had verkeerd voorgeschreven) is maar goed dat ik nog wat in de koelkast had liggen :D.

Zaterdag 10.00 de Punctie!!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Super nieuws Sammie!
    Hopen op een mooi eicelletje in dat mooi gegroeide eiblaasje!!!!

8. Hey meid, goed nieuws. Ik ga flink duimen dat er nog beter nieuws komt ;). Hou je in de gaten meid, je bent een topper ;) liefs

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lieve Sammie,

Ik wil je heel veel geluk toewensen met je eerste IVF-poging, en ik ga heel hard hopen en duimen dat het meteen je laatste is :)
    Ik zal aan je denken!

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    en hoppa 00.00 geweest... Ik duim voor je lieverd! X

11. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Oh Sammie wat goed en spannend ik duim duim duim duim.....

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Sammie, wat klinkt dit goed meid!!! Heel veel succes met de puntie.

PS ik moet ook Cetrodide spuiten, maar geen idee hoe je het klaarmaakt (ze vonden me ervaren genoeg om niet meer naar prikles te komen). Is dit hetzelfde als Menopur e/o Pregnyl klaarmaken?

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hetzelfde als Pregnyl.

Alleen hier zit de vloeistof al in de spuit, en de poeder in een afgesloten glazen potje met een dekseltje en een rubberen laagje erover (zodat het niet om kan vallen).
    Je spuit de vloeistof in het potje, en zuigt het daarna weer op als het goed gemengd is (heel licht heen en weer wiebelen), en dan is het spuit klaar ;).

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    Doet me goed! (Zit al met tranen in mijn ogen).
    Pregnyl ging er vannacht goed in, voor het eerst geen pijn gelukkig.
    Wel vanochtend al direct misselijk opgestaan, blegh maar heb het ervoor over :D!

15. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    #135 Sammie88, 29 okt 2010
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
    Gister nog een minder leuke opmerking toen we bij mijn schoonouders op visite waren..(van schoonmoeder)
    Ze snapte het niet precies (hoe IVF werkt) dus had voorlichting boekjes meegenomen zodat ze het konden lezen (had het al meerdere malen uitgelegd).
    Wil dat het zo duidelijk mogelijk word, want heel de familie denkt dat Edwin zijn Neef hun kind via donorzaad is gekomen (ICSI eigen zaad).
    Omdat het niet via de natuurlijke manier is ontstaan.
    Dus dat wil ik echt voorkomen!

"Waarom stoppen jullie niet gewoon, dit is toch niks al dat spuiten en doen.."

"Stoppen!! Wat is dat?! Wij hebben dit ervoor over en gaan door tot het zover mag zijn!!..."

Na een stilte....

"Als jullie dit graag willen.."

Hoe ze überhaupt op de gedachte komt om dit te zeggen!
    Maakte met gister wel boos, maar ook verdrietig tegelijk..

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    sammie, je bent een topper!!! Ik ga voor je duimen meid!!!

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Sammie, dank je wel voor de uitleg. Het klinkt erg makkelijk haha. Bij de Menopur heb je 2 ampullen. De één zit vloeistof in en de ander een soort pil die oplost. De vloeistof moest ik eerst opzuigen in de spuit, vervolgens mengen bij die pil, dat goed laten oplossen en de vloeistof weer opzuigen. Klinkt dus wel makkelijk en komt aardig overheen.

Zit er toevallig in die ampul ook al de 25 Cetrodide? Of moet ik dat afmeten? Sorry voor de vragen hoor!

Fijn dat je Pregnyl er weer in zit, is rot spul haha. Bij de Ovitrelle had ik zelf nooit last, maar toen ik Pregnyl moest zetten had ik super veel zwangerschapsklachten.

Jeetje, ik schrik wel een beetje van de opmerking van je schoonmoeder. Het blijkt maar weer hoe weinig verstand mensen van dit traject hebben. Jammer dat ze denkt dat het kindje van Edwin zijn neef via donorzaad is gekomen, maar dat is niet zo. Valt dat niet uit te leggen?

Mijn zusje zei van de week op msn (had staan dat ik eindelijk mocht starten): oooo dus je hebt 29 oktober al een terugplaatsing whahaha. Dus ik zeg: Nee, moet eerst dagenlang spuiten en vervolgens een spuit erbij zodat het eitje niet springt. Zodra de eitjes groot genoeg zijn incl. het baarmoederslijmvlies moet ik de Pregnyl zetten (die laat het eitje springen) en vervolgens de punctie. Dan moet Stephan zijn zwemmertjes doneren in het ziekenhuis en dan maar hopen op een embryo die een paar dagen later wordt teruggeplaatst. Zegt ze: tssssss, ik snap geen reet van dit traject. Ik zou het nooit ondergaan hoor Kim, waarom pak je niet gewoon je rust, gaat op vakantie en op de natuurlijke manier klussen? Ben je zo zwanger hoor Kim….

Voor haar lekker makkelijk praten, want zij is binnen 1 maand zwanger geraakt na het stiekem stoppen met de pil en bijna uitgeteld. Dus snap je wel qua opmerkingen…. Niet leuk, maar wij begrijpen je hoor meis. Het is voor mensen die het niet mee hebben gemaakt erg moeilijk te begrijpen en vooral om een reactie te geven.

Dikke knuff lieverd!

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meis,

Ja het is helemaal afgemeten, het is echt precies als Pregnyl zulk soort poeder alleen dan in een ander soort flesje/potje.
    Verder werkt het precies hetzelfde.

Jouw zus denkt er zeker erg makkelijk over...ze moet eens weten hoe het voelt dat wanneer het niet lukt, dan praat ze vast anders. Knuffel!
    En zoals ze zeggen, zwanger word je tussen je benen,niet tussen de oren. Daar heeft vakantie niks mee te maken.

Ik heb het al regelmatig uitgelegd, en in het boekje dit ik mee heb gegeven staat achter ook icsi uitgelegd, dus misschien begrijpt ze het dan meteen van hun Neef.

Maar jullie ook bijna beginnen, spannend!Hopelijk is 1 poging en behandeling genoeg! Duim, duim!!

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee Sammie,

Ik ga ook voor je duimen meis!! Het gaat deze ronde gewoon gelijk lukken :D. Wat een belachelijke opmerkingen van je schoonmoeder trouwens! Echt ongeloofelijk hoe lomp en kwetsend sommige mensen toch niet kunnen zijn, zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Ik vrees dat ik me niet had kunnen inhouden en haar echt een uitbrander had gegeven. En anders zou ik haar er zeker nog een keer mee om de oren slaan en als zij een keer iets probeert wat ze graag wil en niet gelijk lukt ook heel leuk zeggen''Waarom stop je niet gewoon'. grrrrrrr:x

20. BB10

BB10 Niet meer actief

Hé lief Sammiedinnetje!
    Wat komt het nu dichtbij hè. Ik heb afgelopen week in de grote kerk van Maastricht een kaarsje opgestoken voor al mijn zp dinnetjes dus ook voor jou. Dat al je wensen uit mogen komen!
    Heel veel succes morgen en ik denk aan je!
    Dikke knuf!!!X

Deel Deze Pagina