hej lieve sammie!! wat spannend allemaal! wens je heel veel succes morgen. mijn broer zei ook tegen mijn ouders waarom wij niet een paar jaar wachten dan zal het misschien vanzelf wel lukken. zijn al 3,5 jaar bezig en met me man zijn zaad zal dat echt niet gaan lukken. 0,7 mil. en merk ook idd dat mensen altijd heel makkelijk over ivf denken. ow dan heb je tenminste nog kansen. het is niet zo dat je helemaal geen kinderen kan krijgen zeggen ze dan. dus dan leg ik uit dat je dat helemaal niet weet. ja het is ook moeilijk te begrijpen voor mensen die er niet mee bezig zijn. of ze reageren te emotioneel of ongevoelig zeg dan liever niks hihi. xxx sky
Hey meid!! Wat een vooruitgang! Morgen is het zover!!!! Ik duim ook heel hard voor jullie! En probeer niks van aan te trekken van die stomme opmerkingen en meningen (jaja ik weet het dat is makkelijk praten). Wat mensen niet kennen en/of begrijpen dan hebben ze het meeleven er niet van (ik weet niet of ik dit juist uitdruk in het NL dus hoop ik dat jij mij snapt ) en je kan chinees of spaans praten het komt vaak gewoon niet over omdat het bij hun zo vast zit in hun hoofd. Ik duimdat als schoonmoe haar kleinkind vast houdt dan wel snapt waarom jullie dit allemaal meemaken en ervoor kiezen!!! Zet ze op morgen!
Pfff wat een ochtend...vanochtend was het dan zover, de punctie zou plaats vinden. Gister avond had ik al buikpijn toen we uit uiten waren, en ik zei al volgens mij is mijn eisprong al bezig... Slechte nacht gehad, haast niet geslapen van de zenuwen beide, en wat waren wij blij dat het ochtend was. Om 08.15 vertrokken we vanuit Emmen om naar Groningen te rijden, in de auto hadden we nog over de behandeling en ik zeker wist dat er een eisprong al heeft plaatsgevonden. Maar omdat de arts mij eerder vertelde dat dit maar in 10% van de gevallen gebeurd, hoopte ik stiekem dat dit niet het geval was. Daar aangekomen mocht Edwin (zoals afgesproken maar niet volgens standaard protocol) al zaad produceren in "het kamertje". We werden opgeroepen uit de wachtkamer dat het zaad super was en dus mochten komen voor de punctie. We kwamen het kamertje en, en dan begin het nog meer te kriebelen! Na het uittrekken van de onderkleding kon ik plaats nemen in de stoel, waar ik gekanteld werd en er een echo gemaakt werd. Een hoop wroeten (en pijn!) en doen zag en zei ik al meteen, dacht ik het niet er is niks te zien! Maar toen dacht de arts toch wat te zien. Er werd besloten om de punctie te starten omdat ze vermoedde dat het eitje verstoppertje speelde, en aangezien ik ook een volle blaas had, dat die misschien daarom niet zichtbaar was. Gauw even naar de wc om goed uit te plassen zodat we konden beginnen. Eendenbek ging erin en het werd van binnen gespoeld ivm infectiegevaar (wat voelt dat raar aan, alsof je plast). Er werd wat geboend met steriel gaas wat aan een tangetje zat. Vervolgens werd ik helemaal bedankt met groene steriele doeken want het er mocht niks gebeuren met het eitje. Klem werd bevestigd aan het echo apparaat,en ingebracht. Mijn hart begon nog harder en meer te bonken van de zenuwen.. En dan komt het..."Je had inderdaad gelijk, er zit geen follikel meer en de eisprong heeft al plaats gevonden, dus moeten we stoppen..." We hoopte zo erg dat ze het verkeerd had gezien, maar nee er zat echt niks, de eerste keer was waarschijnlijk een schaduw. Het eerste wat er in me op kwam was " Zou er dan IUI toegepast kunnen worden?!" Na bespreking was dit gelukkig mogelijk! Ik stapte van de stoel af nadat alle doeken en echo apparaat verwijderd waren, kleedde me aan en we liepen terug naar de wachtkamer aangezien het zaad nog voor bewerking moest. Maar in plaats van naar de wachtkamer te lopen (waar nog 2 stelletjes zaten en een vrouw alleen) besloten we naar de centrale hal te gaan... waar ik instortte en in huilen uitbarstte. Ook bij Edwin zat het behoorlijk dwars en met een brok in de keel troostte we elkaar. Wat een knal in je gezicht is dit! We liepen na wat tranen en bellen naar mijn moeder weer naar boven, waar we vlak erna binnen werden geroepen voor IUI, zaad was 47 miljoen en gelukkig genoeg. Het was waarschijnlijk te laat, maar iedere kans is er 1 (laatste klus was woensdag avond). De IUI verliep wat stroef aangezien alles schoon was van binnen en ik dus geen slijm meer had. De tang werd er bij gehaald, en ik moest even flink slikken, maar gelukkig viel het mee! Ik mocht nog even blijven liggen en we zijn weer naar huis gegaan. In de auto hebben we wat bijgepraat, maar bij Edwin was dit zo'n grote klap dat hij er eerst over had om te stoppen. Gelukkig bedacht hij zich snel! Dus hopelijk gebeurd er deze maand een wonder, en anders gaan we weer met volle moed de nieuwe maand in, waarbij ik elke dag een echo ga krijgen, zodat we niet weer te laat zijn met spuiten.
Och jee wat naar allemaal! Gelukkig gingen ze wel accoord met IUI om deze kans niet helemaal gemist te laten. Hopelijk doet het wonderen. Lijkt mij zooo naar voor je geweest te zijn.
Lieve lieve Sammie! Wat een narigheid weer! Het zit jullie allemaal ook niet mee he! Hele dikke knuf!
Sammie@ Lieverd wat ik nu lees baha dat hoopte ik niet te lezen grr. DIKKE KNUF VAN MIJ. Ik heb maandag de punctiein het umcg !! straks om half 11 moet ik de pregnyl spuiten of eigenlijk manlief. Weet jouw helaas niet meer dan een knuf opte bereuren. Ik heb nu zelf ook de zenuwen naar het lezen van je verhaal. IUI MOET HEM GEWOON ZIJN VOOR JE!!
Ah nee he Sammie! Meissie toch, dat heb jij weer. Godzijdank was jij zo slim om toch IUI voor te stellen, maar kan me voorstellen dat dit een enorme klap voor je was ...... Dikke knuff
Lieve Sam, Wat balen dat je ei toch zelf al was gesprongen. Ik duim keihard voor je dat de IUI dan zn werk heeft gedaan en je niet weer voor een punctie hoeft.. Liefs
Jeetje.. wat een tegenslag, gewoon je ei al gesprongen.. ik duim uiteraard voor je en hoop zo dat het is gelukt dit keer.. knuff meid
Wat een teleurstelling Logisch dat je je zwaar klote voelde! Leef je er helemaal naar toe, en dan dit Wel slim om IUI voor te stellen! Ik duim voor een wonder!
Wat een verhaal weer meis. Ik ga duimen voor een wondertje die bij jullie mag blijven! En ik geloof zeker dat het kan, want ik blijf erbij dat onze IUI ook de dag ná mn ei is geweest! Het resultaat ken je. Een hele dikke knuffel voor jou en Edwin. We denken aan jullie en duimen voor jullie! Liefs Dreamer
Hee dinnie ik zag dat je nod op de 13 valt. De mijne ook! Gezellig samen op 1 dag en ook nog de dag dat mijn zusje jarig is. Dikke knuf!
Sammie je hele verhaal vanaf juni terug gelezen, wat een verhaal. Dikke pluim dat je zo voor je zelf opkomt helaas weet ik hoe moeilijk dat soms kan zijn. Ik duim dubbelhard voor je dat de IUI toch gelukt is deze maand.
ik duim duim duim nog steeds ! dikke kus !! (ook voor BB dat jullie deze ronde maar mooi zwanger zijn ! )
Zkh net voor de zekerheid gebeld, en moet gewoon vandaag (dag 5), zaterdag (dag 7) en maandag (dag 9) prengyl 1500 spuiten, blegh! Vind dat altijd zo vervelend, het brand zo enorm!
Hubbie had verkeerd gekeken moet dag 5, 8 en 11 zijn. Gelukkig toch 1 dag meer speling De eerst zit er al in, dacht 20.00 komt beter uit want dan komt Gtst