Mijn dochter al lang koorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 4 heeft inmiddels al langer als twee weken koorts!
    In week 1 van de koorts dacht ik gewoon aan een griepje, en aangezien mijn huisarts niet van de antibiotica is, dacht ik dat ik beter even af kon wachten. Dat weekend leek ze op te knappen.. echter maandag ochtend 3 maart had ze 40.1 koorts. Ik heb gelijk de huisarts gebeld. Hij heeft haar nagekeken en ze bleek een fikse oor en keel ontsteking te hebben. Ze kreeg antibiotica en hij zei erbij dat binnen de 48 de koorts echt moest gaan zakken/weg moest zijn.

Woensdag was ze jarig en ze leek opgeknapt.. ze wou ook niet de koorts opmeten. Ik dacht nou ze wordt gewoon beter nu. Helaas donderdag weer 39.8 in avond. Ik ben bij de huisartsenpost geweest. Deze dokter zei dat de antibiotica goed was aangeslagen want ze kon geen ontsteking meer in der oor en keel zien. Oorzaak koorts dus onbekend. Ze zei wacht maar tot maandag en ga dan maar weer naar je eigen huisarts.

Vrijdag weer de hele dag hoge koorts gehad en ze was nu ook anders als anders.. niet doodziek hoor, totaal niet maar ze wou gewoon niet echt spelen en liever alleen op de bank liggen en een tekenfilm kijken. Ik heb dus toch mijn eigen huisarts weer gebeld want zo wou ik het weekend niet in. Hij vond het ook allemaal maar raar en vertrouwde het niet, hij belde de kinderarts. We moesten naar de spoed toe in het ziekenhuis.

Hier werd bloed bij ons meisje afgenomen. Nu komt dus het vreemdste in het bloed konden ze NIKS vinden. De arts zei dat het erg raar is want of ze nou een bacterie of een virale infectie heeft moet niet uitmaken voor de waarden in het bloed. Mijn dochter haar waarden waren 0.0 voor infectie.. en haar witte bloedcellen waren te laag.. maar omdat er dus geen infectie zit mochten we weer met haar naar huis en we moeten volgende maand terug komen om opnieuw bloed te prikken. Dan kunnen ze kijken of de waarden verbeterd zijn. Ik zei dat ik een maand wel erg lang vind, dat ik geen maand af ging wachten met koorts. Dat begreep ze, mocht ze over twee weken nog koorts hebben dan moest ik eerder terug komen.

Dit is toch vreemd?!? Een kind heeft toch niet voor niks koorts!?!? Inmiddels is het zondag en nee de koorts is nog steeds niet weg :(. Ik ben onderhand wel radeloos want ik maak me zorgen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze wel alert is! Ook speelt ze weer gewoon, maar is wel eerder moe. Eten doet ze wel veel minder en drinken gaat op zich goed. Iemand ervaring?

2. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hoge koorts zonder andere symptomen was voor mij en de huisarts het signaal van een longontsteking bij mijn zoon van 6. Hij herstelt nu nog, hij herviel elke keer zijn antibiotica kuur op was.

3. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Bloed laten prikken op pfeiffer.

Heb ik ook gehad als 4 jarige. Koorts en moe was bij toen pfeifer.

Beterschap.

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Longontsteking is het niet want dat hadden ze moeten horen. Ze hebben heel vaak geluisterd. En dan was de ontstekingswaarden in het bloed hoog geweest.

Ze hebben bloedonderzoek gedaan.. weet alleen niet hoe uitgebreid dus dat zou inderdaad nog kunnen..die pfeifer.

5. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Wel heel erg ook voor jou.Om je al 2 weken zo zorgen te maken. Ik hoop dat ze snel opknapt.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had zes jaar geleden een nierbekkenontsteking zonder dat het in mijn bloed zichtbaar was; ik heb twee dagen ziekenhuis gehad en ben daar binnenstebuiten gekeerd omdat ze niet wisten waar mijn 41,3 graden koorts vandaan kwam. Op de één of andere manier kan dat blijkbaar en na een week preventief antibiotica te hebben geprobeerd hielp het toch. Met twee weken was het over.

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Joycey dat is het hem nou net, ze heeft van maandag tot en met vrijdag antibiotica gehad 3x daags maar de koorts werd er niet minder van. De kinderarts zei dat we daar nu wel mee konden stoppen want dat 5 dagen meer als genoeg was.. en aangezien het bloed toch geen infectie aangaf was het volgens haar een beetje zinloos.

Hoe zijn ze er dan uiteindelijk achter gekomen dat het nierbekkenontsteking was bij jou?

8. Wat vervelend en wat zal je ook ongerust zijn!
    Mijn zoontje heeft een maand gehad waarin hij bijna dagelijks hoge koorts had, soms een dag of twee niks..
    Geen verdere symptonen.. ik was ook ongerust toen hoor!
    Wat het geweest is?!

Niet lullig bedoeld hoor... maar heb je ook tussendoor bij je zelf is gemeten of de thermometer niet stuk is?
    Dit heeft een collega gehad met oorthermometer.. die bleek niet goed te functioneren..

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb geen idee? Ik denk uiteindelijk via een urinemonster of iets dergelijks??? Mijn bloed kwam terug en had niks, mijn urine had net iets teveel of net iets te weinig en 'dat zou eventueel mogelijk een indicatie kunnen zijn' en dat was zoooo vaag :D

Uiteindelijk ben ik ontslagen uit het ziekenhuis na een infuus en kreeg ik een doosje mee met medicatie en daar knapte ik van op. Ze wisten het zelf ook niet en belden om de dag op om te vragen hoe het ging. Na een paar dagen werd mijn urine oranje (door de medicatie) en kreeg ik het voor mij zo bekende blaasontsteking-gevoel en was het voor mij wel duidelijk.

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Oke maar urine hebben ze wel getest en ook daar kwam niks uit.
    Gelukkig dat ze bij jou wel zo bezorgd waren dat ze bleven bellen om de dag!

Einad, ja ik maak me heel veel zorgen. Bij mijn oudste dochter deed het ziekenhuis ook of ze niks konden vinden terwijl ik bleef volhouden dat er iets niet goed was en uiteindelijk is ze voor de dood weg gehaald en heeft ze 8 weken in Rotterdam gelegen. Ik vertrouw de artsen dus niet zomaar meer..
    Thermometer is goed: Vannochtend en vanmiddag was ze namelijk koortsvrij.. dus wij hadden goede hoop, echter vanavond weer koorts. Ohja en de koorts was er ook bij de huisarts en ziekenhuis.

11. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Ik kan je natuurlijk geen antwoord geven en het enige wat je kunt doen is morgen nogmaals de huisarts te bellen maar mijn zoontje heeft vorig jaar ook 2 weken koorts gehad...eerst keelontsteking en na de antibiotica nog koorts... net toen we doorverwezen waren door de kinderarts om na het ziekenhuis te gaan en hem een dag op te nemen voor onderzoeken..kreeg hij overal vlekken en zakte de koorts meteen af. Het bleek dat hij naast de keelontsteking/ tijdens de keelontsteking de 5e of 6e ziekte had opgelopen

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Einad was het bij jou zoontje ineens over de koorts en konden ze ook helemaal niks vinden? Wat de arts bij ons nog wel zei is dat ze misschien erg veel pech gehad heeft en dus die oor en keelontsteking gehad heeft en daarover heen nog een virus..maar dan had het bloed iets moeten uitwijzen.

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Vlekjes heeft ze niet. Wel had ze 1 rode vlek onder haar oog, deze vlek is nu blauw terwijl ze zich niet gestoten heeft. Dit hebben we overigens ook gemeld maar hier gingen ze niet zo op in dus ik denk dat dat niet echt in verbinding ermee staat.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja niet zo verwonderlijk met 31 graden koorts en stijgende :D Op dinsdagmiddag voelde ik me ziek, dinsdagavond richting ziekenhuis voor tig onderzoeken, die nacht wilden ze mij bijna opereren om te kijken waar het vandaan kwam (beetje raar, mja, je moet toch wat) en woensdagochtend werd ik na het infuus wakker en was ik 100% prima in orde en voelde ik me echt heel erg goed. Never been better, zo gezegd. Dat is ook best raar; ik zou als dokters ook een mega wtf-gevoel hebben. Thuis zakte ik weer in elkaar en toen duurde het 2 weken.

Wat had je oudste dochter dan? En kun je niet direct vragen om een kinderarts in Rotterdam? Waar ben je bang voor? Wat denk je dat het zou kunnen zijn? Misschien kun je daar wat explicieter in zijn tegenover de artsen? Wellicht zoeken ze dan gerichter :) Sterkte!!!

15. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Gewoon op je strepen staan...heeft ze vanavond nog steeds koorts zou ik gewoon naar de eerste hulp gaan...bij mijn zoontje was idd de koorts ineens over en konden ze niets in zijn bloedwaarden vinden wat op een nieuw virus leek...hij had nog wel de waarden iets verhoogd ivm de keelonsteking

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn oudste dochter had een virus op haar hart. Haar hart werkte dus nog maar voor nog minder als 10%. Ze moest eigenlijk een donorhart maar gelukkig knapte ze op door de behandeling. Helaas wel een herseninfarct eraan overgehouden ook door de behandeling. Arts in rotterdam bellen is geen optie, deze zijn voor cardiologisch gebied.Ik vermoed niet dat mijn jongste dit ook heeft.. de kans dat de oudste dit kreeg was maar 1 op de 100000.. daarom zagen de meeste artsen dit ook niet.

Ik kan niet aangeven wat ik zelf denk dat het is. Ik weet het niet. Mijn gevoel zegt alleen dat het niet klopt...

17. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Leetje de artsen hadden verwacht dat bij onze dochter haar waarden daardoor ook nog iets verhoogd zouden zijn.. echter was de waarden echt 0.0.. wat hun zelf ook erg raar vonden.

Joycey zo hey dat is inderdaad apart dat je je daarna gelijk weer zo goed voelde!!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is zelf arts en die zegt altijd dat wanneer je moeder gevoel zegt dat het niet.klopt je actie moet ondernemen. Ik zou dus nogmaals de huisartsenpost bellen
    Eet ze verder wel goed? Verder geen pijn klachten oid?

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hoe is ze veder?
    is ze suf? eet ze gewoon ? drinkt ze gewoon ?
    Speelt ze?

ik zou idd op je strepen staan, vind het maar vreemd dat je meisje zo lang koorts heeft .
    als ze nu ook koorts heeft zou ik gewoon naar de hap gaan, en erop wijzen dat je gevoel zegt dat er iets niet goed zit
    koorts komt toch niet zomaar? en dan zo lang..

knuffel voor jou en je meisje

20. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Loveley83 ja dat weet ik, die ervaring heb ik zelf ook en ik heb ook actie ondernomen maar ze kunnen dus niks vinden. Ik heb zelf al in mijn hoofd om dit nog even aan te zien zolang ze zich niet zieker gedraagt en dan als de koorts niet zakt, de kinderarts weer te bellen dat ik verder onderzoek wil.

Nee geen pijnklachten. Eten doet ze gister en vandaag iets beter maar niet heel goed. Wel had ze donderdag toen ik ook bij de dokterspost ben geweest buikklachten. Ze begon ineens te huilen van de buikpijn. Dit was vrijdag ook zo. Maar omdat alle artsen dus bij buikonderzoek alles kunnen indrukken zeggen ze dat daar het probleem niet kan zitten.
    Enige wat echt opvalt is dat ze veel slaapt. Normaal slaapt ze van 19.00 tot 06.00 ongeveer en nu vannochtend bijvoorbeeld werd ze dus pas 08.45 wakker.. en nog moe eigenlijk.

Deel Deze Pagina