Oef.... Herkenning.... Puzzel stukjes vallen steeds meer op hun plaats... Gek... al bijna een jaar weg..... en nu kan ik pas vragen beantwoorden. Deze vrouw heeft de dingen zo duidelijk verteld zeg. Ook mijn kind heeft me laten in zien, dat t zo niet kon... en ben ik op gestapt. Ik kon niet meer kiezen tussen hem en haar, zij won. Vraag me af of er meer meiden zijn, die dit zagen, en of herkennen, waarmee ik afentoe gewoon eens mijn verhaal kan delen... En de gevolgen waar ik nog steeds mee loop, en tegen aan loop. Geen idee of de lounge daarvoor de plek is.. maar ik voel me gewoon even zo dubbel... dom dat t zo lang geduurd heeft, trots dat ik het gedaan heb... En zoals de vrouw zei.... ik ben een sterke vrouw. Fijne avond
ik herken het lichtelijk. Maar dat komt omdat ik mijn ex uit de deur gezet heb tijdens de zwangerschap. Iets in mij werd bij het zien van die positieve test wakker. Het was toen alsof ik letterlijk ingefluisterd kreeg 'hee, Nouk.. Je hebt de verantwoordelijkheid over meer dan jezelf. Neem die. kies voor het juiste en stel hem de keus. drugs of jou en kind'. die keus maakte hij zelf. Hij koos de drugs. althans; hij koos ervoor niet te willen stoppen. met die keus besloot hij dus ook te kiezen voor het gat van de deur en dat ging níet zachtjes en/of vriendelijk. Na vier jaar relatie waarin ik mijzelf eigenlijk compleet opzij zette voor álles wat HIJ vond/wilde/deed. En er was een nog ongeboren kindje voor nodig voordat ik een juiste beslissing kon maken. Sounds rediculous, eigenlijk is dat het ook. maar hee. het is drie jaar later. Ik woon nu in een prachtig stekkie, en nog samen met mijn nieuwe vriend ook. Iedereen die voor zijn/haar kinderen of voor zichzelf de best keus durft te maken in dat soort situaties is sterk. En inderdaad; ook jij. Zéker jij!
Jij ook.. heb je verhalen mee gelezen ook voorgaande toppics... ook wel via pb, alleen onder een andere naam...deze moest ik verwijderen van ex toendertijd.... heb nu een lieve vriend, die me echt gewoon mezelf laat zijn, me helpt, en naast me staat. Dus ook ik heb het op rit...alleen is ex nog steeds een last, moet donderdag weer aangifte doen... het houdt niet op helaas