Kat weg :( Hoe krijg ik hem terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Vandaag kwamen er mensen kijken ivm zonnepanelen die we willen aanschaffen en in de commotie van trap halen moet ie weggeglipt zijn. Ik zag hem eerst helemaal op zolder, maar daarna echt foetsie :(
    Heb het huis ook al tig keer uitgekamt, gerammeld met brokjes etc voor het geval hij zich had verstopt, maar echt weg.

Ik denk dat hij naar buiten is geglipt in een onbewaakt moment, maar het is helemaal geen buitenkat! Hij kent de omgeving niet en hij is schijtbang voor buiten.... Ik ga zo nog even buiten kijken als ik naar school moet, maar ik zou echt niet weten waar ik hem moet zoeken.

Iemand tips?

ps: mocht je in Oosterheem wonen in Zoetermeer en je ziet een redelijk slanke bangige zwart witte kat (zwarte staart, rug redelijk zwart en ook zwart bij de oren, zwarte vlek op de linker voorpoot) pb me dan even!

2. 27denise

27denise Actief lid

7 jan 2012
    262
    0
    0
    leiden
    Ah wat naar dat hij weg is
    Heb je hem al bij amivedi aangemeld
    En misschien even doorgeven bij asiel in de buurt
    weet je zeker dat hij niet ergens binnen verstopt zit?
    hopelijk vind je gauw je kat terug anders vanavond vannacht gaan zoeken als het rustig op straat is

3. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik had het vorig weekend. Ze was weg. 2 uur lopen zoeken en blijven zoeken non stop. Na rondje 500 ongeveer had ik haar! Dus niet opgeven en blijven roepen. Hier kwam ze bang onder een struik vandaan. Als ze echt bang zijn is mijn ervaring verstoppen ze zich dichtbij huis.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Amivedi net gemeld :( Hij is nog steeds niet in huis ergens uit gekomen, dus waarschijnlijk echt buiten. Ik heb al wat rondgekeken, maar nog niet gevonden. Ga zo nog een keer.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nou het wordt nog vreemder, de installateur zegt dat hij de deur eerst had dicht gedaan en dat de kat niet langs hem heen is gekomen... dan zou hij dus in huis verstopt moeten zijn, maar waar :(:(:(
    Heb al buiten een rondje gelopen, maar daar is ie ook niet. Of althans niet gezien

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Is hij niet via een open raam op het dak geklommen? Of bij de buren naar binnen?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Alle hoekjes, gaatjes, bergruimtes, kasten, alle mogelijke verstopplekken in huis al bekeken?

Verder flyers printen en ophangen op lantaarnpalen, bomen in de omgeving.
    Aanbellen bij alle buren. Wellicht in een schuurtje geglipt?

Kan jullie kat bij jullie door het dakraam zijn geklommen?
    Heeft de kat van mijn zusje eens gedaan. Is vervolgens over het dak bij het dakraam van de buren weer naar binnen gegaan.

Oproep op Facebook zetten.

Ik hoop dat jullie poezebeest weer boven water komt.
    Zelf een ervaring gehad met een binnenkat die ontsnapte, gedesoriënteerd raakte buiten en dit niet overleefde. Maar dat was tijdens een ijskoude week midden in een winter.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee we hebben een plat dak en alleen in de slaapkamer staat een raam op een kiertje, maar dat is te klein voor een kat. De balkondeur was ook open, maar op dat moment was de binnendeur van die kamer dicht.
    Ik hoor in huis ook geen gestommel of gemiauw oid.

9. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Oh wat naar!

Kan hij niet onder een lage tafel/kast/bank gekropen zijn?

Kun je hem niet lokken met bepaalde woorden waar hij altijd op af komt? Hier reageerd ze op poes/vogel/kittekat, of is ie bij jou niet zo gek? :)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hij is terecht... hij zat ergens in de trapkast helemaal achteraan... Ik had dus al 3 keer in die kast gekeken zonder hem te zien of te horen... Hij is echt houdini die kat!

11. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Nou gelukkig weer terecht!

12. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mooi zo. Blij voor jou en blij voor de kat! :D

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thnx! Was een hele opluchting! Hij is alleen flink geschrokken

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Grrrr katten he!! Onze kat is eergister van het balkon gesprongen/gevallen. Ik wilde haar net binnen halen, nergens te zien meer, huis onderste boven. Gelukkig zat ze in een hoekje bij het trappenhuis buiten en is ze niet weg gelopen. Wat een schrik kunnen ze je geven he. Gelukkig is jullie kat terecht en alleen maar wat geschrokken.

16. mumija

mumija Niet meer actief

Ooooh hahahaha..wat een rakker zeg! Ben blij voor je dat je hem weer hebt!

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ah gelukkig ! Wilde net zeggen HEEEL goed kijken.. een collega van mij heeft pas zijn kat na bijna 2 dagen terug gevonden onder een stoel ( tussen de zitting en het kussen daarop zegmaar.. ) echt bizar klein verstopplekje ... was ook geschrokken van bezoek

18. susy26

susy26 Niet meer actief

Gelukkig!!

19. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Bij alle huizen in een straal van 500m een briefje met foto in de bus doen.

Edit
    Laat maar, hij is al terug. Gelukkig maar, wij zijn drie jaar geleden onze kat ook eens een paar dagen kwijt geweest en waren daar toen goed ziek van!

20. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Gelukkig dat hij terug is! Is hij (en jij) inmiddels een beetje bekomen van de schrik?

Deel Deze Pagina