Auto stallen verzekering tegen diefstal, brand en storm?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wij willen onze auto stallen. Ze hebben daar wel camera's en het is wel beveiligd maar toch advieseren ze om de auto wel te verzekeren tegen diefstal en brand.

Weten jullie misschien waar dat kan?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    je kan toch overal een WA + verzekering afsluiten?
    Misschien snap ik de vraag niet helemaal?

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ow zo bedoel je. Ja dat kan wel maar ik dacht dat het misschien ook alleen voor diefstal en brand kon.

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoop dat je ook alleen kan verzekeren voor brand en diefstal. Want anders is het alsnog duur.

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Als je je auto all-risk verzekerd ben je toch ook verzekerd voor diefstal en brand?

Edit: of ga je er niet meer mee rijden? Ik snap het niet helemaal denk ik. ;)

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Bedoel je met stallen dat de auto ook geschorst wordt?

7. lies276

lies276 Niet meer actief

wij stallen de caravan ieder jaar bij een caravanstalling.
    de beheerder van de stalling is verzekerd voor diefstal en brand als de caravan daar staat.
    ik weet niet of dat bij een auto anders is?
    anders gewoon even bellen naar je autoverzekering?

8. Ik neem aan dat de auto al verzekerd is? Is de auto alleen WA, dan is dit niet niet voldoende. Je kan deze dan beter WA+ of all risk verzekeren, dan zit er ook diefstal en brand bij. Voor zover ik weet is een losse verzekering met alleen brand en diefstal voor de auto niet af te sluiten.

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ow sorry zie dat het niet duidelijk is. De ayto wordt idd geschorst we zullen er tot juli niet mee gaan rijden. Mijn allrisk verzekering nu kost 230 euro. Maar hoorde dat als je de auto dus schorst en hem niet gebruikt je de auto kan verzekeren voor ongeveer 20 euro per maand voor diefstal en brand. De eigenaar van het pand is verzekerd voor de schade die hij eventueel aan de auto toebrengt. Maar biet voor diefstal.

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Volgens mij is het niet mogelijk om je auto te verzekeren als die is geschorst. Hoort dat niet bij de stalling? Die man is toch verzekerd, ook voor hetgeen wat er in staat? Wat zegt de verzekeringsmaatschappij ervan?

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    230 euro? Per maand? Is dat niet een absurd dure verzekering dan? Wat heb je voor auto?

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ja dat kan. Je kunt het WA gedeelte eraf laten halen en dan alleen betalen voor het Beperkt Casco gedeelte, zodat je nog verzekerd bent voor brand en diefstal. Dat kan onder andere bij Interpolis (onder bepaalde voorwaarden, maar dat zal bij iedere maatschappij wel zijn).

Edit: Voorwaarden bij Auto met geschorst kenteken
    - Als binnen één jaar het WA- risico wordt bijverzekerd en;
    - Als het motorrijtuig een geldig Nederlands kenteken heeft en;
    - Als het voertuig op het adres van de klant gestald staat.

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt voor de reacties.

De meneer van de opstalplats zei dat hij is verzekerd tegen schade wat hij ons auto toebrengt maar niet tegendiefstal of brand.

Wijffie het is een bmw 535D met 2 schadevrije jaren.
    İk kwam zelfs ergens rond de 400 euro per maand uit. Aan een allrisk verzekering.
    Dit was echt het goedkoopate wat we konden vinden voor een allrisk verzekering

Sjorsje bedankt! Ga morgen meteen even bellen.

Deel Deze Pagina