schimmelinfectie

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

meiden,

heb erg last van een schimmelinfectie en heb al zalf gekregen, een kuur van 3 dagen maar heb nog niet het idee dat het werkt en vanavond is de laatste... dus word weer de huisarts bellen.

wat kan je doen tegen de pijn?

2. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Huisarts bellen meid! Lijkt me echt verstandiger hoor, is ook niks als je pijn hebt..

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    3 dagen kuur? ik moest toen meer dan een week smeren met de zalf.. gewoon weer bellen naar de huisarts want na 1 a 2 dagen hoor je al verschil te merken..

Sterkte want je wordt er gek van

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Inderdaad weer even langs de HA gaan.

Ik kreeg toen van die vaginale tabletten en die hielpen echt heel erg goed...!!

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb van die zalf gekregen die ook inwendig moet, merk erg echt nog weinig van helaas. word er echt gek van. ga idd even de huisarts bellen.

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik kreeg toen ook een zalf voor aan de binnen en buitenkant en heb ook al eens van die balletjes gehad.
    Nu bleek het dat ik het inwendig niet kon verdragen en had echt veel pijn.
    Toen ik ha belde moest ik ook gelijk stoppen hiermee, stond zelfs niet eens in de bijsluiter, maar heb er wel een melding van gemaakt als bijwerking.

Nu als ik er last van heb krijg ik alleen zalf voor aan de buitenkant, duurt dan wel iets langer, maar geen pijn en gaat evengoed gewoon over.

Ik zeg natuurlijk niet dat het bij jou ook zo is, maar het zou wel je pijn kunnen verklaren.

Hoop dat je er snel vanaf bent

7. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Ik heb ook van die pillen gekregen, die ik moest inbrengen. Werken bij mij veel beter. Wel een hogere dosis, maar zeker zo effectief. Ik vind al dat smeren maar helemaal niets.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Volgens mij kan je blijven smeren tot je een ons weegt maar bij mij is het daar nooit mee weg gegaan. Alleen die eitjes die elpen bij mij. En meid het is rot....echt bah! Niet fijn! Sterkte!

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb een jaar lang met schimmelinfecties rondgelopen en kreeg steeds maar die eitjes van daktarin en hetzelfde in een tube om aan de buitenkant te smeren.

Bij mij brandde daktarin heeeeeeel erg (miconazol) en het ging nooit echt goed over, ik had al een doorverwijzing voor de gyn toen ik eens dacht om Canesten te kopen bij de Etos gezien het net in de winkel lag. DE zalf trouwens die in andere landen wordt aangeraden. En ja hoor, 4 nachten de zalf ingebracht inwendig en mee geslapen en het was over. Ik ben er helemaal vanaf na 1 behandeling. Moet het nog melden bij de HA, slecht dat ze niet eerst een ander middel aanraadde. Miconazol geeft naar mijn mening bij meerderen juist branderigheid en irritatie.

Misschien helpt Canesten bij jou ook beter. Ik had de tube zalf met een aantal applicators in de verpakking.

Charlie

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

heb de huisarts gebeld en moet vandaag en morgen nog smeren, en mocht het woensdag nog niet beter zijn dan moet ik op het spreekuur komen.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

die heb ik afgelopen zaterdag gekregen, maar werkt dus weinig.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Misschien is het dan een bacterie. Heeft ze een uitstrijkje genomen? Anders juist Daktarin proberen. Iedereen is verschillend I guess..

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Nee ik belde de hap zaterdag en toen kon ik het zo op halen zonder langs te komen bij een huisarts.

14. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier ook regelmatig mee bekend, ook nu op dit moment. Je hebt van die capsules, paaseieren noemt mijn man ze, 3 dagen achter elkaar inbrengen. Dat is het enige wat hier helpt.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

moet nu nog smeren, maar als het woensdag niet over is moest ik de huisarts bellen en zal ik die dingen eens vragen.

16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    smeren, inbrengen, aan mij was het allemaal niet besteed. Ik heb toen gevraagd om een pilletje die je gewoon oraal in kan nemen. Ik ben een van die gelukkigen die er nogal eens last van heeft.
    Fluconazol...ik heb het doosje bewaard, zodra ik het merk bel ik dokter en krijg ik dit kuurtje. het is een ook maar een pilletje en daarna nemen je klachten die dag erna al af :)

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Oh, is zo naar die infecties...

Je hebt al heel veel tips gekregen. Ik heb wel een aanvullende: laat de komende dagen alle suikers staan, dus ook kant-en-klaar producten. Daar zitten vaak extra suikers in. Ook zoet fruit even vermijden. Schimmels groeien heerlijk ook suikers. Zo ondersteun je de behandeling een beetje.

Succes!

18. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Oh meis als ik het woord schimmelinfectie lees of hoor dan krijg ik al de kriebels.
    Ik heb nl na de bevalling van Casper ook een schim.inf gehad, daktarin/ miconazol zalf gesmeerd maar het ging niet over. Na een week kreeg ik bultjes , zalf gestopt en overgegaan op fucidine zalf.
    Na nog een week lag in het ziekenhuis (details zal ik je besparen, maar eeh hel) met een giga bacteriele infectie. Uiteindelijk 4 maanden aan de Antibiotica gezeten. we zijn naar een dermatoloog geweest en die heeft mij intraconazol voorgeschreven en dat heeft geholpen. Maar daar beneden ziet er niet meer uit:( vol litekens

19. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Wat ook goed helpt is royaal witte yoghurt er op en er in smeren. Heeft dezelfde zuurtegraad als je vagina en is ook heel erg verkoelend bij pijn en jeuk in die regio. Google maar eens.
    Succes meid!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

bedankt voor de tips allemaal!

tegen de jeuk gebruik ik nu weleens zo'n ijspack... helpt ook wel.

Deel Deze Pagina