Ik ben sinds zaterdagmiddag ongelooflijk ziek..na een bezoekje aan de ha gisterochtend blijkt dat ik een flinke keelontsteking heb. Ik heb eigenlijk al sinds zaterdagmiddag niks meer gegeten..ging gewoon niet vanwege de pijn. Maar merk dat ik ziekig blijf omdat ik zo slap ben. Wil dus wat eten, maar het trekt nog steeds niet en iets van een boterham krijg ik nog niet weg. Fruit wel maar daar sterk ik niet genoeg van aan. Wat kun je het beste eten om minder slap te worden maar wel iets dat makkelijk verteerbaar is.
Bouillonsoep maar dat is meer drinken Verder een beschuitje met wat confituur? Cola aangelengd met water of erin roeren tot de prik er wat uit gaat. Dat zegt mijn huisarts toch altijd maar dat is ook weer drinken. Iets met zout en suiker is altijd goed om wat sterker te worden. Daarmee die cola en boullionsoep denk ik?
oh ja, kippensoep. Het schijnt dat door het koken van de kip een bepaalde stof vrij komt die ervoor zorgt dat je sneller beter wordt. Of het waar is, geen idee, maar ik voel me erna altijd weer een beetje beter.
Kippensoep idd. Misschien ook lekkere smoothies maken met verschillende soorten fruit/groenten? Beterschap.
Een hele goed gevulde soep. Pannekoeken van speltmeel met fruit er op. Smoothies maken van groente, met wat chiazaad er doorheen. Geeft altijd energie, tenminste hier wel. En verder, heel veel rusten. Beterschap!
Goh die kippensoep klinkt idd lekker..en dat is al heel wat nu. Oma is beneden om voor de kindjes te zorgen en die gaat straks nog boodschapjes doen dus die ff lief aankijken
Heb je al antibiotica gekregen? Hier ook sinds een week keelontsteking. Met antibiotica was het na 2 dagen al beter. Ik had geen moeite met eten gelukkig, wel een tip om geen melk te drinken en melkproducten niet teveel te nemen daar wordt je keel erger van.
Ja die heb ik sinds gisterochtend. Ik merk idd dat mn keel niet meer ala een scheermes voelt..wel dat er iets vastzit nog maar mn smaak is nog niet terug en de zin in eten ook niet, vandaar dat ik zo slap ben.
Dat kan ook best een tijdje aanhouden. Ik kreeg vorige week vrijdag (niet afgelopen vrijdag) keelpijn, toen donderdag antibiotica kuur gestart, zaterdag was de keelpijn weg en begon het hoesten, maandag hoesten weg en vandaag mijn neus helemaal dicht. Ook nog steeds niet helemaal beter helaas. Strepsils en dropjes hielpen wel, blijft je keel vochtig van en voelt het minder ruw.
Misschien van die fruitontbijt drank? Zitten ook granen in enzo... toen ik vroeger keelontsteking had kon ik alleen nog vloeibaar slikken dus niet heel veel opties Beterschap