Misschien een wat rare vraag, maar als ik lasagne maak is dit meestal voor 2 dagen. Het is altijd heerlijk en ik maak ook altijd veel te veel en eten we er vaak de dag erna ook van. Alleen lijkt dan de smaak van de tomatensaus te zijn verdwenen... Ik gebruik vaak voor de saus gepelde tomaten uit blik en tomatenblokjes en voeg hier wat bloem, kruiden en parmezan aan toe (uiteraard ook groente en gehakt) Lang laten sudderen en dan de boel opbouwen. Wie herkent dit en weet hoe dit te voorkomen is?
Het enige wat ik kan bedenken.. Je zet waarschijnlijk je lasagne in de koeling voor de volgende dag? Tomaat verliest zijn smaak als hij gekoeld wordt, misschien dat daardoor je smaak verloren gaat?
Dat klopt! Ik zet hem inderdaad in de koeling! Dus niet in de de koeling bewaren Bedankt Dat het antwoord zo simpel zou zijn....
Ik heb dat probleem dus ook altijd, hetzelfde met spaghetti. Niet in de koelkast zetten dus? Ben dan altijd bang dat het de dag daarna niet meer goed is.
Of gewoon een goede bolognesesaus maken. Die vries ik altijd in (maak een enorme pan) en verliest geen smaak. Kun je ook gewoon door pasta doen, en ook een heerlijke lasagne mee maken.
Ik heb dat ook en idd ook met spaghetti etc de saus word erg droog en "hard". Daarom maak ik dat nooit voor 2 dagem. Ik hoop dat iemand de tip heeft voor je
Een goede saus maak ik al Het staat ook behoorlijk lang te sudderen voor ik het gebruik. Het lijkt trouwens alsof de pastabladen de saus opzuigen, maar de smaak vergeten haha Ik ga vandaag lasagne maken en dan maar buiten de koelkast, afgedekt, bewaren... In zo'n afgesloten doos. Het is nu nog niet zo heel warm, vooral in de keuken niet, dus bederven doet het dan hopelijk niet...
Zat ook meteen te denken: Niet koelen! Kan best een dag buiten de koelkast staan, als alle ingrediënten vers waren.
Misschien een idee om als je de saus hebt gemaakt dat je een iets kleinere lasagna maakt. En de volgende dag de andere lasagna vers maakt met opbouwen. Zo zuigen de lasagnabladen niet de saus op voor de volgende dag maar heb je m toch ook vers.
Tomato frito icm tomatenblokjes van Heinz? Is dat ook een optie? Ik heb hier een man die graag stukjes tomaat terugvindt Met verse tomaten blijft er dan na lang sudderen vaak niks van over
Als je gewoon de kant en klare lasagne van de supermarkt neemt, heb je er geen last van. Dan heb je op dag 1 al geen smaak Ik doe altijd gewoon een groot italiaans groentepakket door het gehakt en dan van honig een pakje 'saus' in poedervorm er door heen samen met een kan melk. Ik weet niet beter, smaakt altijd lekker, ook na invriezen en opnieuw opwarmen. Maar jullie maken dus zelf je saus zegmaar? (Wat ik in poedervorm gebruik?) leg eens uit
Ik heb geen tips want vind zelf lasagne lekkerder de dag erna en zet het altijd in de koeling. Misschien meer kruiden gebruiken?
Mijn recept voor 4 personen pond gehakt 3 paprika's champignons ui 1 prei evt wortel 2 tenen knoflook 1 pakje tomato frito 1 blikje stukjes tomaat of 4 verse tomaten flink wat italiaanse kruiden Beetje komijnpoeder beetje kaneel kopje water met een boullionblokje erin opgelost. Snijd alles fijn. Kruid het gehakt met de ui, kruiden, en knoflook. Meng het goed en rul het gaar. Voeg de groente toe en roerbak dit even mee. Voeg de frito toe, warm deze even op en meng alles goed. Voeg het water met de boullion toe en laat het geheel op de laagste stand met de deksel op een redelijke kier minmaal 45 minuten pruttelen. voeg als laatste de stukjes tomaat toe (anders koken ze tot prut) en maak de lasagne op. Ook lekker met wat spinazie tussen de lagen!
Ik heb dit eerlijk gezegd niet, maar maak lasagne dan ook altijd gewoon voor 1x en dan blijft er af en toe een klein beetje over, wat mijn dochter de volgende dag tussen de middag eet. Maar volgens mij smaakt het dan nog gewoon goed. Komt het niet door de kruiden die je gebruikt?
Hahaha beebiebeeb Ik zal je een geheim vertellen: die smaakloze kant en klare lasagne vind ik soms echt heerlijk En dan vooral die van de Aldi haha Mijn saus: 2 pakjes tomatenblokjes van Heinz 1 blik gepelde tomaten 1 blikje tomatenpuree 1 grote ui 2 teentjes knoflook 1 grote winterpeen in kleine stukjes Een halve groene en een halve rode paprika Een courgette in dunne plakken Peper, zout, Italiaanse kruiden Eventueel 1 lepel bloem om het wat dikker te maken parmezaanse kaas of een andere pittige kaas En uiteraard een pond gehakt Ui, knoflook, paprika, wortel aanfruiten. Gehakt erbij en het blikje puree en de kruiden. Courgette en tomaten erbij en dit verder op smaak brengen met de kruiden. Ik laat dit altijd vrij lang sudderen (minimaal een uur) en doe er op het eind de kaas en bloem bij. Dan opbouwen en de oven in Ik heb trouwens nu de lasagne in de oven en ga zo maar eens even proeven hoe de smaak is