Bij beide kamers van de kinderen zitten boven de deur van die glazen raampjes. Nu was mijn idee om die raampjes te voorzien van het behang wat beide kinderen op hun kamer hebben. Dit om de raampjes dicht te maken en ik vind het (denk ik) net even wat gezelliger staan. Ik heb van beide nog aardig wat behang over. Maar hoe pak ik dat aan? Kan ik het behang bijvoorbeeld zo op het raam beplakken of is daar een andere manier voor?
Misschien met dubbelzijdig plakband? Of op een hard stuk karton wat je vast kan klemmen. Leuk idee! Succes
Leuk idee, ik hb er zwart plakfolie geplakt haha Maargoed de jongens houden van extreem donker slapen
je kunt het glas er ook uithalen, stuk triplex oid erin doen en dan behangen. Lijkt mij beter gaan dan op het glas?
wij hebben er aan beide kanten gipsplaat in gesneden en gewoon meegeschilderd heerlijk donker ik hou daar van
ik heb er zwarte plakfolie op gehad, toen de jongens nog heel klein waren, want die werden wakker van het licht op de overloop. maar er zit nu "glas in lood" plastic op, want het werd wel heel erg donker op de overloop, nu lijkt het heel mooi, zeker als de zon schijnt, dan is de overloop heel gekleurd hahaha
Hier hebben de vorige bewoners het glas wat de woonkamer en de gang/keuken van elkaar scheid behangen. Gewoon met lijm.
Ik was vroeger ook heel moeilijk met slapen met licht, mijn moeder heeft er gewoon papier met allemaal foto's geplakt zodat het helemaal donker was. Gewoon met plakband neem ik aan
Het is echt geen probleem hoor dat er licht naar binnen schijnt, beide heren zijn er wel aan gewend. Ik wil het gewoon wat leuker aankleden dan die saaie raampjes Bedankt voor de tips.
Of eens kijken naar een leuk stuk glas? Je hebt allerlei soorten figuren ouderwets maar ook modern, speels of strak. Of gewoon een leuke knallende kleur glas?!
Die raampjes heten trouwens bovenlichten. Behang kan. Sommige mensen verven het dicht. Ik vind het wel fijn om open te hebben. Als mijn zoons wat ouder zijn, kan ik door die bovenlichten zien of ze het licht op de kamer aanhebben (i.v.m. lief aan het slapen zijn) Onze deuren zijn heel hoog, dus de bovenlichten ook, dus ik kan er niet makkelijk doorheen kijken, maar ik zit nog steeds te denken om een spiegeltje op stok te kopen of maken, zodat ik kan zien waar ze mee bezig zijn zonder de deur open te hoeven doen. En het is handig als je het licht op de gang aan hebt en toch de deur dicht wil houden.
Behang op een stuk uitgesneden karton maken en dat karton ervoor doen Of op een stuk schuimrubber of mdf plaat?
Je kunt er dan ook figuren uitsnijden of zo, dat daar dan wel het licht doorheen komt, als het licht op de gang aan is? Lijkt me ook leuk.
Als je zoontjes geen last van hebben van het licht, zou ik het persoonlijk niet doen. Het wordt er overdag namelijk ook een stuk donkerder van op de overloop wanneer de deuren dicht zijn. (Het daglicht dat door de kamerramen naar binnen schijnt kan immers niet door de bovenlichten.) Maar goed, als je het dan toch wilt doen: mijn ouders hadden het vroeger ook. Zij hadden ook de glasplaten vervangen door hout, dat ze met behang hadden beplakt.
Wij hebben een plaatje wit triplex op maat gemaakt en daar stickers van Teigertje op geplakt (Het is een Teigertje kamer). Als de kamer ooit opnieuw gedaan wordt kunnen we zo het plaatje triplex aanpassen aan het nieuwe thema.
Wij hebben een stuk dun hout op maat laten zagen bij de gamma en gekit op het glas. Dat kan je dan eventueel ook behangen. Wij hebben wit hout genomen