Lekkere vleesvervangers

Discussion in 'De lounge' started by Snoopy1979, Nov 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    In het kader van, teveel vlees is niet goed voor je, wat vinden jullie nu echt lekkere vleesvervangers?

Ik vind valess echt heel lekker. Maar is bijvoorbeeld de vegetarische (smeer)worst van bv. Vivera lekker? En een quorn burger? Je hebt ook een burger gemaakt van noten zag ik?

Is vegetarische ham lekker voor op een tosti? Ik weet ook dat er plantaardige kaas bestaat, misschien stap ik daar ook nog wel op over. Maar eerst wat minder vlees eten ;)

Ben benieuwd wat lekker is, voordat ik allerlei miskopen doe ;)

En zelf kan ik wel zonder worst op brood, maar de kinderen gaan het me niet in dank afnemen denk ik, daarom ben ik echt op zoek naar vervangers.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,087
    3,870
    113
    Deze is lekker AH Vega spinazie-kaasrondo 180 g online bestellen | AH.nl
    Verder ben ik nog weinig tegen gekomen wat lekker is. Ja, gewoon vegetarisch gehakt vind ik nog wel gaan door een saus of gerecht heen, net als de vega shoarmareepjes.
    Ik eet erg weinig vlees en heb al heel wat vleesvervangers geprobeerd, maar ik vind ze niet echt lekker.

3. tuc

tuc Niet meer actief

mijn dochter is gek op de milner kaasburgers maar weet niet of je ook zoiets bedoeld.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ja die is ook van valess en die vinden wij dus erg lekker! Zulke dingen bedoel ik inderdaad ;)

5. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Bij de albert heijn in een groene verpakking verkopen ze groente burgers.. Ze zijn een beetje langwerpig dan dat ze rond zijn met van dat orange paneer spul op de vers afdeling.. Stop dat ding in de oven samen met een stokbroodje, doe er wat remia op en dat is echt goed te eten.. Ik had er laatst wat mee terug genomen uit NL :p

6. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Falafel vind ik erg lekker! Dat is gemaakt van kikkererwten, je mist helemaal geen vleessmaak!
    Verder smaken de burgers van Valess ook goed. Mijn favoriet is de toscaanse burger met tomaten(puree)vulling.
    Eieren zijn ook goeie vleesvervangers, maar niet geschikt voor veganisten of bij bepaalde principes (anti bio-industrie ed.)
    Verder kun je noten gebruiken in bijvoorbeeld rijstgerechten, het zijn volwaardige vleesvervangers. 40 Gram per dag is voldoende.

7. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

Aug 1, 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    De Toscaanse carré van Albert Heijn is hier favoriet

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Ipv vlees bak ik wel eens van die mini kaassouffles in de koekenpan :D

9. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    ik eet gewoon gerechten zonder vlees..
    Met gado gado gaan dat prima ( veel groentes met pinda-sausje )
    Of een spaghetti - saus met veel groentes missen wij het vlees ook niet.
    Of zoals vandaag kipsate met met 3 personen 1 kleine kipfilet en veel groentes en rijst. Is wel met vlees, maar per persoon 3 stukjes kip echt minimaal dus en niemand horen klagen :)

Vleesvervangers ben ik niet zo voor. Vind ik niet lekker en de ingrediënten zijn ook niet altijd gezonder dan wat er in vlees zit volgens mij ..

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Tofu kan je heel lekker bereiden.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik eet al een paar jaar geen vlees, wel zo'n 2x per week een vervanger.

Voor op brood: smeerworst, tivall gehakt.

Om te bakken: Vivera kaassticks, valess sate filets, tivall kaasburger, tivall groenteballetjes, tivall toscaanse carre, tivall paprika kaasrondo,

Overig: Valess saucijzenbroodjes en rookworst, kroketten van de vegetarische slager, mora veggie sate.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Zo doen wij dat ook. Vleesvervangers in een vleesvorm (die ik bovendien ook niet eens lekker vind) hoeft van mij niet zo. Wat we vaak eten ipv vlees, zijn eieren en peulvruchten, dit kan je natuurlijk op zoveel manieren bereiden.
    Ook maak ik zelf seitan, feta kaas, groentenspreads voor op brood enz.

Ik vind aan veel gerechten zoals stoofschotels het vlees wel echt smaak geven. Dus ik kook dat vaak voor twee dagen, voor de eerste keer kook ik een stukje vlees mee, de dag erna zonder vlees maar toch zit er dan die 'vleessmaak' aan (en ik bespaar gas als ik voor twee dagen kook).

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    voor de tosti heb ik een tip! :D ik lust geen ham op me tosti. dus ik eet meestal kaas met Italiaanse kruiden, kaas met appel of kaas met ananas :D vraag aan je kinders wat ze lekker lijkt om te proberen :) leuk om samen te maken ook en misschien vinden jullie wel een onwijs lekker iets ipv ham :D pindskaas met banaan is ook een favoriet :D mmmm

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Eigenlijk koop ik altijd Tivall of AH eigen merk, beide erg lekker. Maar ik koop dit eigenlijk alleen wanneer ik inspiratieloos ben of even snel iets bij de aardappels en groente wil hebben.
    Of 'spekjes' van de Vegetarische Slager bij de stamppot.

Het liefste maak ik gerechten waar ik zowel (vega) kaas als eieren in kan verwerken, jummie!
    (Zelfgemaakte) falafel inderdaad ook heerlijk op een broodje, sowieso eet ik regelmatig broodjes gezond zonder vlees en dan mis ik niets.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Qua voedingsstoffen misschien wel maar qua smaak vervangen peulvruchten toch geen vlees?

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind vleesvervangers echt niet te eten, brrr, zijn vaak van die sponzige dingen.

Wij eten elke week wel een paar keer vegetarisch. Gewoon gerechten waarbij je vlees uberhaupt niet mist, zoals een stoofpotje met veel groenten en dan bulgurrijst en yoghurt erbij. Lekkere linzensoep met een uitgebreide salade en borek ernaast bijvoorbeeld. Hartige taart. Etc.

17. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ze hebben bij de jumbo van die sappige gekruide filets. Vond ze wel lekker. En die nieuwe falafel balletjes van de AH.
    En de vega filet americain smeer ik vaak op de bolletjes.

18. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,170
    1,340
    113
    Wat Eylem zegt idd! Daarbij kun je voor gerechten waarbij het vlees gekookt moet worden het kookvocht invriezen in kleine beetjes. En dan later bij enkele gerechten toevoegen. Elk gerecht wordt er lekkerder van.

Verder ben ik idd ook niet zo van de vleesvervangers. Voor het ontbijt zou je voor een broodvrije ontbijt kunnen kiezen waardoor vleesbeleg niet meer nodig is. Omelet, havermoutpap, kwark met fruit/honing/stroop, rauwkost en kaasspiesjes etc.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga van de week eens op zoek in de winkel :)

En ik weet dat je vlees niet altijd hoeft te vervanger door een echte vleesvervanger. Maar ben daar wel naar op zoek vooral omdat de kinderen niet echt makkelijke eters zijn. En mijn man ook niet ;). Wij eten sowieso een paar dagen per week geen vlees maar wil het nog verder terugdringen en ook geen echt vlees meer op brood doen. Dan zouden we nog maar 1 keer per week vlees eten, zou dat wel mooi vinden.

20. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,170
    1,340
    113
    Ik lees wel heel veel positieve berichten over de vegetarische slager. :)

Share This Page