Ik zoek een houten tafel

Discussie in 'De lounge' gestart door valhalla, 5 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wat is daar zo moeilijk aan, zou je zeggen?

Ik zoek een tafel van hout maar dan eentje die niet 'netjes' is, dus niet zo eentje van gezaagde planken.

Hij moet gemaakt zijn van een of meerdere plakjes boom, maar verder niet afgewerkt. Ook weer niet zo dat ie in de lente gaat bloeien natuurlijk :D

Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? Als je naar een houthandel gaat hebben ze meestal alleen maar nette geschaafde planken.

Vind deze niet mooi, maar even voor het idee:

Hoor graag als iemand een ideetje heeft!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vind het erg apart.. geen flauwidee waar je dit zou kunnen kopen!

Wij hebben onze tafel op maat/eigen idee laten maken bij een meubelmaker ( blank eikenhout met grote blokpoten ongelakt) Misschien eens met een foto/schets naar een meubelmaker?

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben een houten tafel die niet netjes is.
    Onze tafel is gemaakt van sloopteak, zo wordt het genoemd althans. Eigenlijk zijn het ooit werktafels geweest in India.
    Er zitten dus ook krassen op (handig, is het ook niet erg als er een krasje bij komt). Ook zijn niet alle planken kaars recht. Maar wel zo recht dat je gewoon je koffie neer kunt zetten hoor.
    Knoesten zitten er uiteraard ook in.

Let wel op dat je geen ruwe tafel koopt, die bestaan n.l ook. Dat is niet prettig, je kleding blijft eraan hangen en als je met je hand over de tafel veegt heb je een splinter te pakken.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij hebben hier in het dorp een houtzagerij waar je kunt doorgeven wat je precies wilt en welke maten en dan zagen ze dat voor je. Misschien zit er ook ergens een houtzagerij bij jou in de buurt?

Verder zit er op Terschelling een bedrijf dat meubels maakt uit juthout, het heet volgens mij "zout hout". www.zouthout.nl

5. valhalla

@ Setteke, thanx! Dat is wel een beetje wat ik bedoelde! (Dat zouthout)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan je dat zelf niet maken, gewoone een stuk boom uit het bos halen, doorzagen een pootjes eronder timmeren.

Klaar.

7. valhalla

Zoek en vind maar eens fatsoenlijke dikke boom.
    Die je mag omzagen (is nogal lastig in NL, kwa boetes enzo toch ;))
    Zaag hem zelf om (als ie een beetje dik is, is ie ook nogal hoog, ben geen houthakker van orgine)
    Sleep hem mee naar je auto
    Rij ermee naar huis
    Koop een kettingzaag
    Zaag de boom in nette plakjes (kunst op zich denk ik)
    Rij drie keer naar de stort om al het boomafval kwijt te raken

Naaaah, ik koop er wel eentje.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :):):):) sorry, *proest*. Geweldig!
    Sorry meer niet te melden :oops:. Vind je uitleg alleen echt geweldig!

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Loop eens wat rommelmarkten af!
    Wij hebben 3 weken geleden op een rommelmarkt van een scouting een geweldige oude houten tafel gekocht.
    Ongelakt,heel robuust,echt zo`n tafel die je ziet in van die films die zich afspelen midden in the middle of nowhere. Handgemaakt.
    En maar voor 10 euro...

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    :) :)

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Sorry meid ieder zijn eigen smaak, maar wat is dat lelijk! :(

12. valhalla

Zie eerste post, vind die ook niet mooi :-s

Deze wel, maar dat is dan vast ook niet je smaak :D

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nee sorry vind ik ook lelijk :) Ik ben meer van het strak afgelakt :) Zoveel mensen, zoveel smaken gelukkig! Ik hoop iig dat jij een tafel naar wens kunt vinden!

14. valhalla

Vind ik ook erg mooi, voor kasten en keukens. M'n man had impressie gemaakt voor het nieuwe huis: http://img515.imageshack.us/img515/7029/2kon2.jpg

Maar die glazen tafel gaat niet lang leven/ mooi blijven bij ons. Dan maar het andere uiterste :p

Heb een pb gehad van iemand die haar pa supergave tafels maakt, dus heb goeie hoop :D

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik vind het ook wel heel apart, maar vind je het ook wel 'veilig' omdat je ook een kleintje hebt rond banjeren? zitten wel splinters op denk ik zo....

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vaak heb je ook van die 'Indianenshops' waar ze dit soort banken en tafels verkopen. Misschien dat je daar eens op zou kunnen Googlen?

Groetjes en succes!
    Josien

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zulke tafels verkopen ze in elke teak winkel.
    Ik persoonlijk vind ze te grof, last van splinters en iets teveel diepe gaten waar zich allerlei troep in gaat verzamelen.
    Wij hebben zoiets gehad dus (iets minder grof als die) en ben blij dat die weg is.

Deel Deze Pagina