Ik zit er hard over te denken om een opleiding/cursus richting interieurstyling te gaan doen. Omdat ik drie dagen in de week werk en een kleine meid heb waar ik zo weinig mogelijk van wil missen wil ik graag mijn eigen tijd in kunnen delen. Zo kwam ik bij de LOI terecht. Maar...ik ken niemand die ooit iets via de LOI gedaan heeft en heb dus geen idee of het echt allemaal zo geweldig is als ze doen voorkomen. Dus, wie o wie heeft er ervaring met deze instelling?
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat je voor deze opleiding geen stage hoeft te lopen? Volgens mij moet het dan prima te doen zijn.
Ik heb kort een opleiding aan het LOI gevolgd. Ik hoorde alleen heel vaak van mensen dat ze dan een diploma of certificaat kregen maar vervolgens nergens werden aangenomen omdat werkgevers een LOI diploma niet als iets goeds zien aangezien je geen stage loopt enzovoort. Door deze reden ben ik dus weer gestopt en verder gaan kijken naar een particuliere school.
Die kan je natuurlijk ook zelf gaan doen Ik wil met deze opleiding uiteindelijk voor mezelf gaan beginnen, dus ergens aangenomen worden is voor mij niet van toepassing. Maar...hoe beviel het je verder dan? Lesstof, begeleiding, dat soort dingen... Of was het te kort om daar iets over te kunnen zeggen?
Heb de opleiding doktersassistente gedaan. Moet er wel bijzeggen dat ik ervoor al verpleegkunde opleiding had gedaan dus aardig wat achtergrond kennis had. De leerstof was in mijn ogen simpel en duidelijk uitgelegd. Maar je hebt wel een hoop zelf dicipline nodig. Voor mijn opleiding stond 3 jaar, ik heb deze in iets meer dan een jaar afgerond. Wat ik wel balen vond was dat je maar een paar keer per jaar examen kan doen, dat was volgens mij altijd door de weeks dus houd daar rekening mee. De praktijkdagen op de LOI zelf waren wel altijd in het weekend. Begeleiding heb ik eigenlijk nooit nodig gehad, maar je kon het makkelijk via internet aanvragen. Ook kon je je huiswerk via de mail opsturen en werd het nagekeken. Daarnaast kon je als je dat wilde via internet ook met mede cursisten in contact komen. Wel had ik toendertijd het geluk dat ik gelijk een stage plaats had, dat is bij de meeste het grootste struikelblok. Mijn werkgever vond het niet erg dat ik de LOI had gedaan, dat getuigde juist van grote zelfstandigheid. Nog een leuk puntje om te weten, je kan de kosten van de LOI, voor een deel bij de belastingdienst terug krijgen, valt onder studie kosten.
Inderdaad kunnen werkgevers het juist als iets positiefs zijn. Je hebt in ieder geval veel discipline en doorzettingsvermogen.
Houd er rekening mee dat het heel moeilijk is om een klantenbestand op te bouwen. In eerste instantie zou ik echt proberen om werknemer te worden. Zo kun je ook de kunst afkijken binnen een bedrijf.De volgende stap zou dan kunnen zijn 1 dag voor jezelf en als dit voldoende werk opleverd kun je dit uitbreiden.
Ik werk 24 uur per week en wil dit blijven doen. Althans voorlopig wel, je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt. Met interieurstyling (en dan met name verkoopstyling) wil ik naast dat werk van mijn hobby een werk maken. Het gaat me dus niet echt om het verdienen. Wil eerst eens zien wat het gaat doen bij vrienden, familie, vrienden daarvan etc.
Ik heb jaren geleden HAVO Nederlands gedaan (literatuurgeschiedenis, poezieanalyse e.d.) gedaan via het LOI. Het is afstandsonderwijs dus je moest heel stevig in je schoenen staat om het vol te houden. In die tijd ging het nog met een docent op afstand en moest je al je huiswerk via de post insturen en kreeg je het ook weer gecorrigeerd via de post retour. Hoe ouderwets hahaha!! Tegenwoordig zal het wel anders gaan. Momenteel doe ik een thuisstudie Medische Terminologie via Studieplan
Hoe gaat dat bij de belasting, geldt dat voor alle studie's zoals ook cursussen of alleen opleidingen? En wat als je t niet afrondt?
Ik ga in oktober beginnen met opleiding thuisstudie, heb goed rond gekeken naar de thuisstudie opleidingen bij verschillende aanbieders. Waarbij ik uiteindelijk voor NHA ben gegaan. Ga voor een volwaardige mbo diploma. NTI vond ik wat minder. Ook examen kosten waren/zijn bij NHA net iets goedkoper.
Studiekosten zijn aftrekbaar als ze gemaakt zijn voor het uitvoeren van je beroep. Op de site van de belastingdienst staat wel uitleg daarover. Stevig in je schoenen staan...ja dat ken ik wel Werk nu in de verzekeringsbranche en doe regelmatig opleidingen waarbij je zelf moet studeren en aan het einde van de rit examen moet doen. Ik vind het juist ideaal! Maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen weggelegd is... Zal eens bij NHA kijken, heb alleen LOI en NTI bekeken. Vind NTI wat amateuristischer overkomen.
Ja LOI is wel diegene met de meest professionele uitstraling vind ik persoonlijk. Klinkt ook het mooist voluit Succes met je keuze!
Doe ook een opleiding via de LOI (voor mijn werk), maar ben er niet over te spreken. Staan vaak fouten in examens, lesstof die niet goed is, of waar je 12 a4tjes aan correcties bij hebt. Maar ja LOI is de enige die het zo aanbied en de baas wil het. Zou als ik jou was eens goed rond zoeken op internet of er mensen zijn die deze opleiding via de LOI hebben gedaan, en wat hun ervaring is.
Ik heb er Engels voor vergevorderden gedaan en Mode Detex. Allebei examen voor gedaan, wat dus niet een diploma van de LOI dan was, maar van de instanties zelf. Engels was van Cambridge (ESOL) en Detex was van de Detex opleiding, ik kreeg zeg maar les van de LOI om me daarvoor voor te bereiden. Beviel me goed. Het is idd even wennen dat je niet met anderen bezig bent, maar het beviel me echt goed. Zou idd altijd even kijken naar ervaringen van anderen in dat bepaalde vak. Kijken hoe die het ervaren en misschien hebben ze een aanbieding dat je iets ervan gratis krijgt? Zodat je het even kunt bekijken en doorlezen? Succes iig!
Ja, ik heb een cursus spaans gedaan, maar door overlijden en ziekte van mijn moeder op een laag pitje gezet, daardoor kwam ik over de maximale 'verblijfsduur' van de opleiding heen en kon ik het niet afmaken. Maar verder zijn ze heel netjes met het lesmateriaal enz. De opdrachten kon ik via internet insturen en kreeg het ook snel nagekeken weer terug. Volgend schooljaar ga ik de lerarenopleiding Nederlands via de LOI doen. Ben al docent, doe er dus een vak bij.
Ik heb dezelfde opleiding gedaan die jij wilt gaan doen. Ook meer als soort hobby. Ik vond het een leuke opleiding. Wel waren de opdrachten best veel werk, dat heb ik een beetje onderschat. Maar als je er wat tijd in steekt zijn ze prima te doen en ook het theorie examen was goed te doen. De lesstof was volledig en ook duidelijk. Als je het in eerste instantie voor jezelf/familie wil doen denk ik dat het een hele leuke opleiding voor je is! Als je nog vragen hebt over de opleiding kan je me pb-en.