Samsung of Iphone

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsDiablo, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Samsung of Iphone?

1. Samsung

2. Iphone

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat een onzin zeg. Die macht heeft Apple helemaal niet. Zou wat wezen in een vrije markt economie.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Geen idee of dit specifieke verhaal klopt, maar natuurlijk heeft Apple de nodige patenten om haar intellectuele eigendommen te beschermen.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Overigens een andere reden dat Android toestellen goedkoper zijn is omdat Android goedkoper is. En dat is omdat ze geld verdienen met je gegevens die je toestel over je verzameld. Daarom willen veel Android apps ook toegang tot zo een beetje alles. En als je dat uit wil vinken (wat voorheen niet eens kon), krijg je de melding dat je toestel daardoor waarschijnlijk minder goed werkt.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat me logisch lijkt want Apple besteed veel geld aan onderzoek en ontwikkeling. En daar gaan andere fabrikanten voortdurend mee aan de haal.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

iPhone! Ik heb echt helemaal niks met Android. Mijn mam heeft zo'n nieuwe Samsung, wat een waardeloos ding vind ik dat.
    Nee doe mij m'n 6s maar 💙

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ja hoe vaak mijn man een vastlopers heeft met z'n S7. Of dan zijn er weer 2800 updates die moeten worden uitgevoerd.
    En dit is de tweede batterij die hij heeft, de vorige was binnen een paar maanden verrot en moest 2 keer per dag aan de lader.

Ik heb serieus nog nooit een crash, vastloper of iets gehad. En ik heb nu 4 jaar iPhones.
    Ik merk wel dat de batterij sneller leeg gaat, naarmate de telefoon ouder wordt. Ik gebruik 'm ook zeer intensief.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ben je daar nooit mee terug geweest dan? Lijkt me dat er hardware matig dan iets niet goed zit? En volgens mij heeft Apple een prima klantenservice.

Ik heb een iPhone 4s, 5, 6s, iPad 2, iPad Air, MacBook en paar iPods gehad. En geen van allen zijn ooit gecrashed of iets dergelijks. Ik las op internet overigens erg veel klachten over de Galaxy s4, s5 en s6. Ik was echt niet de enige. Ook het warm worden met opladen veel gehoord. En ken zelfs mensen die op een waterdicht toestel geen garantie kregen vanwege waterschade..

8. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    kan goed zijn dat ik het wat fout zeg... zal zo iets wel zijn geweest hehe

maar ik heb hiervoor altijd Apple gehad en werkelijk nog nooit problemen mee gehad! Nog nooit vast gelopen of wat dan ook!
    De Samsungs van mensen in mijn omgeving daarintegen.... ;)

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb een Samsung en mijn man Iphone. Ik vind het heel vervelend dat de IPhone geen terug knop heeft, zoals Samsung. Opzich is de Iphone wel makkelijk in omgang, maar Samsung vind ik makkelijker.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow dus de s7 ook al. Van de voorgaande Galaxy's is het een bekend probleem.
    Kijk dat een Huawei nou gaat haperen is op zich niet sjiek maar kun je voor de prijs nog wel verwachten. Maar een toestel van 600-900 euro wat nieuw uit de doos al zulke gebreken heeft is gewoon schandalig.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ze zijn niet beter, maar duurder. Omdat apple ze zelf ontwikkeld en er minder van geproduceerd wordt: Why Apple iPhones Are So Expensive - Page 2 : Why Apple iPhones Are So Expensive of 3 - Tech ARP
    Of de software beter is, is een vrij persoonlijke mening. Voor de highend toestellen krijg je de updates gewoon door, ook jaren later nog. Je kunt de iphone niet vergelijken met de budgettelefoons, aangezien iphone die niet maakt. Ik heb bijvoorbeeld pas nog een update voor mijn oude s5 gekregen. Snap ook niet hoe je er bij komt dat je allerlei features niet krijgt. Google agenda is gewoon geïnstalleerd en allerlei andere zaken ook.

Ik dacht eerst ook dat er niet gescand wordt, maar dat wordt er dus wel. En als je er over nadenkt is dat wel logisch ook... google zou er niet wel bij varen als de play store daadwerkelijk vol met virussen staat. Ik heb ook serieus nog nooit een virus op mijn telefoon gehad en ken ook niemand die ooit een virus heeft gehad.

Wat is je punt hier? Dat doet android ook... En ik moet zeggen dat de kabeltjes bij apple nou niet bepaald hun sterkste punt zijn. Ik ken meerder mensen die al een paar keer de officiele kabels van apple hebben moeten vervangen omdat ze gingen opstroppen. Dit probleem: https://www.google.nl/search?q=cable+problem+apple&espv=2&biw=1366&bih=635&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSzZvT9LvOAhVHVRQKHfD1Bb4Q_AUICCgD

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik mag toch hopen dat je op je iphone ook updates krijgt van apps :D Bij android merk je het meer omdat je moet aangeven of ze mogen worden geinstalleerd zonder dat je het weet. Apple neemt gewoon aan dat ze mogen updaten blijkbaar...

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow en nog een voordeel van Apple producten; ze zijn heel waardevast. Dus als je het weer verkoopt kun je er nog een aardige prijs voor krijgen. Is ook iets waar je evt rekening mee kunt houden.

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee hoor. Dat kun je aangeven per app of die automatische mogen updaten of niet. Het staat automatisch op handmatig. Dus als je het automatisch wil, dan moet je dat instellen. Vervolgens doet ie dat s nachts. Dus als je s ochtends wakker word dan zie je wat er bijgewerkt is die nacht. Meestal is dat niks natuurlijk. Alleen apps als Facebook updaten relatief vaak (1 keer per maand).

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja zeker maar dan kan ik nog normaal op m'n telefoon. Ik krijg er geen melding van, en ik zie het nooit. Updates gebeuren s'nachts.
    Bij mijn man wordt het zo traag. En er zijn echt veel meer updates, elke dag wel van die standaard Samsung dingen die hij d'r niet af kan gooien.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier nooit meer Samsung, waardeloos vind ik dat.

Apple is hardware-en softwarematig gewoon superieur. Niet kapot te krijgen en het werkt gewoon. Altijd. Makkelijk, intuïtief en overzichtelijk is iOS en alle apparaten werken gewoon super samen. Tig duizend apps te krijgen, heel veel gratis of zeer goedkoop.

Het kost wat dat Apple spul, maar dan heb je ook wat! 😍🍎

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt, ik krijg altijd nog 60% van de nieuwwaarde terug voor mijn iPhone na twee jaar. 👌🏻

18. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Jarenlang samsung gehad. Nu een Iphone en daar blijf ik nu ook bij :)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahahahaha! Ja tuurlijk! Apple verzint alles en de rest doet het na ;)

Even uit mijn hoofd en paar dingen waar Android OS eerder mee was...
    Meerdere apps tegelijk draaien (multitasking)
    Eigen foto's instellen als achtergrond
    Ander plaatje op je lock screen dan als achtergrond
    Dat je je überhaupt je OS kon updaten middels een (pushed) download en install

En een paar hardwarematige innovaties waar een Android toestel eerder mee was dan Apple:
    Flitser
    Front-end speakers

Als je gaat Googlen vind je vast meer.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad zeg! Erg leuk! Jij doet net zo hard mee!

1) Onzin! Voor de flagships van de grote merken worden ook de beste onderdelen gebruikt, die niet onderdoen aan Apple. Maar naast deze topproducten hebben ze nog andere modellen. Goedkoper en qua onderdelen inferieur. Betaalbare modellen voor mensen, die er geen €600,- voor over hebben.

2) iOS werkt niet naadloos. Ze kunnen eventuele mishaps veel beter verdoezelen.
    Android heeft ook gratis updates. Die hadden dat zelfs eerder. iOS is wel de eerste, die stopte met het ondersteunen van oude versies.
    Bij het uitkomen van eern nieuwe versie liet Apple steeds een ouder apparaat vallen. Zo draait iOS 8 niet meer op de iPhone 4 en liet Apple de iPhone 3GS vallen in iOS 7. Dit is pas gestopt bij iOS 9.
    Android wordt niet alleen door Google ontwikkeld, maar doet dit in een samenwerkingsverband met tientalle andere bedrijven. Het is ook open source, dus iedereen kan in de code kijken en uitzoeken wat er onder water gebeurt.
    Dat Android weinig features heeft is ook onzin. Android is een OS. Dat heeft niks met apps te maken. iOS heeft ook geen agenda enzo. Dat is ook gewoon maar software, die wordt meegeleverd.
    Overigens hebben al mijn Android telefoons standaard de door jou genoemde apps gehad. Die worden er standaard opgezet. Net zoals de gebruikersinterface. Maar ik krijg het idee, dat jij het verschil niet weet tussen een OS, een GUI en een app.

3) Het klopt dat de controle op apps veel strenger is bij de App store dan voor de Play store, maar ook daar wordt goed gecontroleerd. De meeste malware komt dan ook van apps, die niet uit de Play store komen. Dus niet iedereen kan zomaar rommel in de Play Store zetten.

Deel Deze Pagina