Hallo allemaal, Wat zouden jullie doen? We wonen bij een groenstrook en daar zijn jongens van een jaar of 9 -10 grote takken van de bomen aan het aftrekken om een hut te bouwen. Misschien ben ik wel een zeikerd, maar ik kan daar helemaal niet tegen. Ze hebben er vanaf te blijven. Takken zoeken ze maar op de grond...... Ik heb er al wat van gezegd en ik kreeg nog een grote mond terug ook. Dat heb ik even duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben. Nu zijn ze weer terug en zijn ze weer takken aan het afbreken. Ik erger me kapot, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Dus wat zouden jullie doen?
Sorry ik vind inderdaad dat je zeurt... Hutten bouwen is juist leuk op die leeftijd. Ik zou me er niet aan ergeren maar blij zijn dat ze gewoon lekker buiten spelen. Je hebt er nu alleen jezelf mee, dus ga lekker wat anders doen. Geniet van het zonnetje!
Laat ze lekker een hut bouwen. Er worden dagelijks kilometers bossen afgekapt, das pas een puntje van ergernis.
Het zit mij dwars dat ze bomen kapot trekken. In mijn ogen hebben ze geen respect voor de natuur door de bomen te vernielen. Ik heb vroeger ook hutten gebouwd, maar dat deden we altijd met takken die op de grond lagen......
Zolang je het hebt over gemeente bosjes en struiken kan ik me er niet zo druk om maken, geloof dat ik op die leeftijd geen haar beter was , al mochten wij het natuurlijk ook niet maar als er geen goede tak op de grond lag plukte ik er toch echt wel even 1 of 2 . Zolang ze niet hoog in bomen klimmen dat het gevaarlijk wordt zou ik me niet al te druk er om maken, ze graven vast de struiken niet uit
Weet je niet wie de ouders zijn? Hier hebben ze het plantsoen net weer aangeplant. En dan kinderen van 8-10 die de nieuwe planten eruit trekken, grinneken en weglopen. Daar kan ik ook echt niet tegen. Dan zeg ik het ook. Gelukkig luisteren ze dan wel.. een verdwaalde oude tak van een boom halen is niet zo erg, maar als ze hem echt beschadigen zou ik er ook niet blij van worden. Dan maar een zeur, maar een beetje fatsoenlijk groen in de buurt is toch ook fijn.. (tenzij je langs een bos/park woont, waar genoeg bomen zijn, maar bij ons in de buurt ben ik blij met het beetje groen dat er is)
Hier groen genoeg, dus dan is het niet zo erg maar als er al niks staat is het inderdaad minder leuk, kan ik me voorstellen maar als ik hier naar buiten kijk denk ik laat gaan, vorig jaar heeft de gemeente tegenover ons huis 50 bomen gekapt toen ik las in de krant dacht ik wat krijgen we nu weer, uiteindelijk vroeg ik me na het kappen af welke bomen er weg waren want zag weinig verschil
Sorry hoor maar ik kan daar ook niet tegen! Als het nu 1 of 2 grote takken zijn oke, maar een hele boom gaan kappen vind ik helemaal niet nodig! Er zijn genoeg andere spullen om (mede) een hut van te bouwen, daar hoef je niet een boom voor te vernielen! Ik zou dus gewoon terug gaan!
Dit dus, ik zeg daar ook altijd wat van. Asociaal gedrag, respect voor de natuur en je eigen leefomgeving vinden wij heel belangrijk. Als we allemaal zo denken dat er toch genoeg gekapt wordt is er straks geen groen meer over! Als ze niet willen luisteren roep ik altijd dat ik de wijkagent bel. Dan luisteren ze eigenlijk altijd wel.
Ik lees deze opmerking wel vaker in verschillende topics (over het algemeen, dus niet van een specifiek persoon) en vind dat altijd een beetje jammer. Dus als je van mening verschilt, ben je gelijk aan het zeuren? Hmm, oké. Goed om te weten... Maar even OT: ik vind het slopen van bomen ook onnodig. Naar mijn mening is dat precies hetzelfde als het slopen van bushokjes, vuilnisbakken, etc. Het is gemeentegoed en het is nergens voor nodig. Je kan ook hutten bouwen met ander materiaal. En ja, tuurlijk heb ik vroeger ook wel eens een boomhut gemaakt en een tak van een boom af getrokken. Maar een hele boom om zeep helpen...? Ik had ze er nogmaals op aangesproken. Willen ze nog niet luisteren, had ik wel een melding gemaakt bij een wijkagent of iets dergelijks.
Waarom? Ik vind het juist goed.. Laat ze lelker! Kinderen van tegenwoordig raken steeds meer hun fantasie kwijt, ik denk dat we blij mogen zijn dat die kinderen nog buiten spelen en hun fantasie in een hut steken in plaats van heel de dag achter spelcomputers, tv etc!
zijt blij, beter dan als achter een ipad of computer zoals wij nu hier hebben ze vorig jaar bomen gekapt omdat de koers hier voorbij kwam, daar zie ik ook het nut niet van in,die bomen staan toch niet OP straat?
We hebben het over een paar takken! Denken jullie nu werkelijk dat kinderen van 9-10 jaar 'een hele boom om zeep kunnen helpen?' Dat zie ik nog niet eens sterke grote kerel zo ff doen zonder iets van geschikt materiaal Ik denk dat wij met zijn allen hier wel meer dan 1 boom om zeep aan hebben meegeholpen met al de meubels en spulletjes die we in ons huis hebben staan. Ik gok dat daar wel iets meer dan 5 takken voor nodig waren.
Heb je niet nog wat Houten planken liggen? Dan geef je hun dat. Hier voor worden ook altijd hutten gemaakt en ik geef ze vaak wat, oud tuintafeltje, grote boomstronken, hebben ze een kring van gemaakt enz enz enz
Lastig onderwerp. Loop naar ze toe bekijk wat mindere bomen waar scheven takken aan zitten die er toch af zouden kunnen en vraag of ze alleen die de er af willen halen voor hun hut. We hebben altijd wel wat te klagen over de jeugd van tegenwoordig doen ze eens iets ( gezonds is het weer niet goed) als je je er aan ergert leer ze dan welke ze dan wel er af kunnen halen en dat de goede stukken willen beschermen. En laat ze voor de rest hun hutje bouwen.
Ik heb deze hier gebruikt omdat ze in haar openingspost zelf zei: misschien ben ik wel een zeikerd...
Ik vind je zeker geen zeikerd hoor. Heeft gewoon met respect voor de natuur te maken maar ook met iets vernielen wat niet je eigendom is. Vind de oplossing om ze wat planken of zo te geven een hele goede. Buig je op een positieve manier het gedrag om. En als je weet wie de ouders zijn, zou ik daar even vragen of zij niet ook nog wat leuke spullen of een kop thee hebben
Ja nu de sapstroom eindelijk op gang komt en de natuur aan het herstellen is. Kan het scheuren van takken zorgen dat de boom doodbloed. Respect met spullen van een ander dat is belangrijk. Of het nu van de buren is of van de gemeente ze hebben er met der jatten vanaf te blijven
als het té erg is naar je idee, zou ik ze nogmaals waarschuwen en anders inderdaad even een melding doen aan een wijkagent. En niet zozeer dat hij ze op hun donder hoeft te geven, maar hopelijk wordt er naar deze persoon wél geluisterd en kan hij ze even duidelijk maken dat je dit niet doet. Naar mijn idee hangt het ook erg af van de omgeving overigens en de bomen/boompjes waar het om gaat. De opmerking 'wees blij dat ze buiten zijn' -vind ik wat te gemakkelijk.. Want buiten de boel vernielen is gewoon not done vind ik. Wat andere al zeggen: Een béétje respect voor de natuur mag wel.