Boxspring ligt niet lekker

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 24 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    We hebben van mijn ouders hun boxspring gehad van nog geen jaar oud, superluxe, was geen goedkoop bed ( achterste groot voor hún slaapkamer) aangezien wij pas nieuwe matrassen gekocht hebben, liggen deze op de boxspring. Past precies, zijn dikke luxe matrassen. Maar ik lig gewoon niet lekker. Heb het gevoel dat ik inzak, matras ligt voor mij niet zo goed als op mijn matras met lattenbodem.
    Maakt het zoveel verschil lattenbodem VS boxspring? Heb de neiging om ons oude bed weer terug te zetten, of is het een kwestie van wennen?

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben een nieuw bed gekocht, moeten hem nog krijgen! De man die ons hielp zei dat je het zeker een maand moet geven om te wennen!
    Ik zou het nog even een tijdje aankijken!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Je zou als het niet went een topper kunnen overwegen. Of even advies inwinnen bij de winkel waar bed vandaan komt.

4. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Wij hebben pas een nieuw bed, en ik heb echt de 1e maand geen oog dicht gedaan, veel wakker, draaien, woelen, zweten. Nu begint mijn lichaam er aan te wennen, en zou niet meer zonder dit bed willen. Heeft echt tijd nodig eraan te wennen.

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hier kregen wij dat ook te horen, doorgaans moet je lichaam 4-6 weken wennen aan een nieuw bed/ matras. Ik zou het dus nog even de tijd geven.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Toen wij ons bed kochten had ik me toch spijt. Zoveel rugpijn. Bij het oud bed was het matras ingezakt dus moest echt wennen.

Na een paar weken was alles goed en wou ik niet anders meer.

Geef het nog even tijd

7. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Oké nog even volhouden
    Maar omdat ik op hetzelfde matras slaap had ik dit niet verwacht. Komt het echt dan doordat ik eerst op een lattenbodem sliep en nu boxspring?

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Maar ligt er nu een normaal matras op een boxspring? Naar mijn idee zijn normale matrassen niet gemaakt om op een box van een boxspring te leggen. Misschien is dat het probleem?

9. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Een boxspring moet het juist hebben van de topper werd ons verteld toen wij hem kochten. Dus een topper aanschaffen?

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kan niet anders dan beamen, ja, een lattenbodem ondersteunt anders als een box. Wij hadden altijd een lattenbodem en hebben destijds een boxspring gekocht, want overal positieve geluiden. Echt spijt als haren op ons hoofd. Weg steun in je rug. We hebben ook vanaf het begin het idee gehad door te zakken op de box, zelfs de topper na 1,5 jaar vervangen, want ook deze zakte gewoon mee. Inmiddels hebben we de topper vaarwel gezegd omdat deze helemaal niet ondersteund, dit is slechts een zacht laagje. Er liggen vrij harde matrassen op. Wij hebben getest door een poosje de matrassen op de grond te leggen en idd, dit lag veel beter als op de box. Nu verhuizen wij eind van het jaar en dan kopen wij een nieuw bed. De boxspring gaat de logeerkamer op, zonder topper!

11. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    dit is het vooral! De steun in de rug is weg! Net of je inzakt terwijl wij dikke matrassen hebben van 30cm.

Deel Deze Pagina