Foto op hout (ervaringen?)

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    We willen voor ons huwelijksdag een foto boven ons bed bestellen. We hebben nog geen een huwelijksfoto hangen ergens en we blijven het steeds uitstellen. Knoop is doorgehakt en we gingen zoeken voor een canvas maar nu kom ik dus "foto op hout" tegen. Ziet er geweldig leuk uit maar om dit nu even klakkeloos te kopen... We zijn voor het formaat wat wij willen (90 X 200) € 250,- a € 300,- kwijt. Dit is natuurlijk een hele mooie investering en iets wat je maar eenmalig doet maar ik heb helemaal geen ervaringen met foto op hout... Canvas wel dus dat durf ik best te bestellen en er veel geld aan uit te geven maar hout...

Wie heeft hier ervaringen mee, is dit echt mooi? Mooier dan canvas? Wij zijn wel van het stoere hout-type mensen dus stijgerhout e.d. vinden wij ontzettend mooi en willen we uiteindelijk ook in de keuken e.d. hebben...

Vind het zoveel geld om uit te geven aan iets waar we verder geen ervaringen mee hebben, je kunt het niet meer terug naar de winkel brengen als het je niet bevalt natuurlijk...

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft er eentje hangen. Is heel mooi. Erg helder ook in zijn kleuren.
    Je hebt verschillende soorten hout waar het op gedrukt kan worden. Zij heeft dan de minst robuuste.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    En heeft ze dan 1 geheel of losse planken aan elkaar?

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Losse planken. Er zit nauwelijks ruimte tussen de planken en ze kon wel aangeven hoe ze de foto wou hebben zodat er geen naden door de ogen zouden lopen.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Oh super, ben benieuwd naar nog meer ervaringen! Nog meer mensen tevreden hierover? Of juist ontevreden...

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Jip wij hebben een foto op hout! 60 x 80 uit 1 geheel dus geen losse planken.
    Ben er heel tevreden over. Ziet er goed uit en de kleuren zijn mooi.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    al bekeken maar in het echt is het toch anders dan je op de website van de aanbieder ziet natuurlijk... Vind het gewoon heel eng om zo'n groot bedrag uit teven op basis van een paar plaatjes die op de websites van aanbieders staan. Vandaar dat ik om echte ervaringen vraag.

8. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er één besteld bij Timberprint. Erg mooi geworden.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik vind foto op canvas veel mooier

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Waarom?

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wij hebben het ook! Het is op een geheel maar er zijn gleufjes in gefreesd zodat het losse planken lijken.

Is heel erg mooi! Wij hebben sepia gekozen.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    oohw mooi waar besteld?

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Op hout zie je steeds die randen waar een andere plank komt, is lelijk vindik hoor mijn mening

14. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Tja dat is een van de kenmerken waardoor mensen die ervan houden kiezen voor hout ;) Anders kun je idd net zo goed een canvas nemen. En het hoeft trouwens niet, bij een foto op multiplex zie je geen randen.

Ik vind het erg mooi, nog geen ervaring alleen, we zijn zelf aan het rondkijken voor een foto op hout.
    Die timber vind ik trouwens erg duur, Foto op hout al vanaf is volgens mij goedkoper.

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het op zich best mooi, heb ook bij kennissen al een mooi exemplaar zien hangen, met planken, alleen valt bij hun dus wel een naaf precies over de neus, staat beetje raar.
    wij zijn meer van een strakke inrichting, en daarvoor vind ik hout dus ook minder geschikt. Wij willen binnenkort een foto op plexiglas laten afdrukken, ook een keer iets anders als canvas.

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Daar is hij ook 249 euro. Ik heb nu Uw mooiste foto op het mooiste materiaal! gevonden en hij wil hem voor mij voor 195 euro maken en na jullie reacties heb ik overlegd met mijn man en gaan we het gewoon wagen.

Dank jullie wel!!

17. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    je zou eens kunnen kijken op you tube....foto op hout...kun je het zelf doen, scheelt een boel geld!!

Deel Deze Pagina