Wij krijgen een jongen!! Super blij, voor zover te zien alles prima in orde dus ons geluk kan niet op! En toen kwam de naam .... Meisjesnaam waren wij zo over uit en super blij mee, het liep vloeiend (2 namen) en past goed bij de achternaam (kort en begint met een S). Mijn man houdt van korte Nederlandse namen zoals Luuk, ik hou ook van korte (Nederlandse) namen maar iets moderner zoals Vince of Milan. Aangezien Vince eindigd met een S in de klank, vind ik het niet handig met een korte achternaam dat begint met een S, dus zoeken we een mooie naam en hopen dat jullie ons een handje kunnen helpen hihi. De tweede naam van ons kindje zal N.oud worden, hier dient dus ook nog rekening mee gehouden te worden.. Niet dat hij dit als voornaam mee gebruikt maar het moet ook wel beetje bij elkaar passen. Wat we nu samen leuke namen vinden zijn Sam/Sem/Sen. Verder komen we niet. Heb hele lijsten met mijn man doorgenomen maar komen er niet uit. We hebben nog even de tijd maar als ik ons zo zie zitten ben ik zometeen een stuk verder en hebben we nog geen naam . Alvast bedankt, ik hoop dat jullie nog wat inspiratie hebben aangezien er zoveel jongensnamen voorbij komen met ongeveer dezelfde "wensen".
Koen Loek Cas Lars Niek Niels Jens Mats Bing Raf Bas Ken Dion Deon Leon Nick Marnik Paul Rens Ravi Xavi Tobe Thije Thijs Max Tim Gus Wout Wes Jort Rune Ties T(h)om
Ik vind deze namen echt leuk voor jullie, niet altijd hollands maar wel prima naar het hollands te verbasteren, kort en stoer. Raaf Mees Storm Flynt Sem Jim (uit gesproken op z'n Nederlands) Brinn / Brynn (Engelse naam van orgine, maar wel prima hollandse uitspraak) Beau / Bo Bram Daan Kit (Afkorting van Christoffer) Rolf Kris Mils Niels Joep / Jip Hier nog een hele waslijst aan inspiratie en mogelijkheden als jullie toch de optie voor een engels korte namen willen bekijken. The Art of Naming: One-Syllable Given Names for Boys
Senne Noud Senn Noud Senna Noud Milan Noud Finn Noud Kyan Noud Aaron Noud Mees Noud Vic Noud Lucas Noud Ryan Noud Tygo Noud Max Noud Jurre Noud
Sam is leuk! Maar een naam met N oud als 2e naam is best lastig, dat klinkt niet gauw soepel. Vooral als de eerste naam eindigt op een N, dan vloeien die twee samen is de 2e naam opeens 'Oud' in plaats van 'Noud' (Ben Noud). Eén lettergreep is ook niet altijd even fijn erbij, maar ik heb wat geprobeerd. Abel Adam Alec, Alex Arthur Beau Berre Boas / Boaz Bodhi Camiel * Danne Dave Davi, Devi David Diede Dieter Duco * Ebel Emiel Erik Esben Ezar, Ezer Ezra * Fedor Felix Fender Fenno Ferre Ferris Filip Floris Flynt, Flynn * Hessel Hidde Hilger Hugo Iben Ilan, Idan Ingmar Isaak Ischa Ivar Iven Iwan * Jaïr Jannick / Yannick Jari Jarne Jarnik Jasper, Jesper Jeftha Jelger, Jeljer Jelle Jelmer, Jelmar Jelte, Jelke Jens Jesse Jibbe - Joah, Joas Job Joël Joep Jonas, Jonah Joost Jori Jorick / Jorik Joris Jorre Julan, Julas Jurre Justus * Kasper / Casper Kiran Kjelle Lars Leander Lemmy Lenn, Lenny Lev Levi Linus Loïc Lukas / Lucas * Mads Marcus Marick Marnik, Marnix Mas Maurik Maxim Melle Mels Menno Micha Michiel Midas Mika Morris * Nikas Nilo Noah, Noam, Noan Noël Nolan, Novan Olaf Oscar Otis Pelle * Ravi, Revi Remi Ries / Rhys Rik Roan Robbe Rocco Rodin Ronne Rowin Roy Rune * Sebbe, Seppe Sepp / Seb Siem Silas Silvan Silver Sjors Staas Stef Sten Stian Sverre * Teije Thias / Tias Thijs Thilo / Tilo Thomas Tibbe Tiebe / Tibe Tiede Tim Timo Tobe, Tobin Tom / Thom Tommy Tycho, Tyko * Victor Vigo Waldemar Walter Wander Wes, Wessel Wilco Xander Youri / Joeri
Wauw thnx dames! Wat fijn dat jullie de tijd namen om ons te helpen! Ik ga de lijsten printen en met mijn man doornemen, ik verwacht dat er heel wat namen in onze lijst komen ! Ik zal het vanavond laten weten.
N.oud is inderdaad niet een erg handige naam als 2e naam, toch zou ik het super vinden als dit ons gaat lukken deze naam in de naam terug te laten komen. Ik snap je met 1 lettergreep vs 1 lettergreep. Ook de achternaam is kort dus dan wordt het een beetje hakkelig. Mijn man kwam gisterenavond met Jace, ook erg leuk maar weer die verdomde S klank.. Sam blijft inderdaad onze nr 1, Alleen is het weer een afkorting van een meisjesnaam waar wij (en de Peter) niet zo'n fijne gevoelens voor hebben hihi, zo blijft het altijd wel wat he .
Ik kom net in het NRC geboorte- en namenregister de naam Oof tegen. Is dat wat? Het geboorte- en namenregister van NRC Handelsblad
Ik begrijp dat jullie achternaam met een S begint? Persoonlijk zou ik dan niet een voornaam kiezen die ook met een S begint, je krijgt dan als initialen SS (wat mij nog steeds te nare associaties met de tweede wereldoorlog geeft, maar wellicht wordt dit vergezocht gevonden). Er zijn al zoveel namen genoemd, daar waag ik me verder niet aan. Succes met jullie keuze maken.
Ben het helemaal met je eens . Daarom twijfelen wij ook aan de namen Sam Sem en Sen en willen we het liefst een tweede naam.