Buikslapen en verkeerde stand beentjes/voetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze mannetje slaapt graag op zijn buik. Nou hoorde ik vandaag dat een collega dat ook deed als baby en dat zij er iets aan haar voet(en) aan had overgehouden. Ben vergeten wat precies, maar iets met een verkeerde stand ofzo. Omdat ze dus op haar buik altijd met haar been/benen in een bepaalde houding lag.
    Nog een ander iemand zei 'oh, ik heb ook scheve voeten én was een buikslaper!'.

Ik heb daar nooit eerder iets over gehoord. Is er hier iemand die dit ook heeft (zelf of bij kindje) of er wel eens van gehoord heeft?

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

#2 Chantico, 3 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2011
    Haha, even op mezelf reageren, aangezien niemand anders het doet ;) Ik vond dit topic wat eigenlijk gaat over wat ik bedoel: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/226712-raar-lopen.html en ook de daarin gegeven link naar Voeten naar binnen wijzend - Kinderorthopedie.nl zegt er iets over. Buikslapen kan dus zeker wel iets doen met de voeten, maar ik ben er niet over uit of dat nu blijvend gevolgen kan opleveren en of dat dan erg is of niet. Oh, en nog een interessante link http://www.kindengezin.be/img/literatuurstudie-vroege-onderkenning-van-andere-orthopedische-houdings-afwijkingen.pdf (p.9 en 10 gaan volgens mij over wat ik bedoel)

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nooit van gehoord maar onze kleine slaapt vanaf 5 maand ook op de buik.. Och je veranderd het toch niet he.. Zou wel jammer zijn natuurlijk.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nooit van gehoord, onze dochter slaapt al vanaf dat ze 2 maanden oud is op haar buik....geloof niet dat er iets mis is met de stand van haar voeten. Ze loopt prima :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa's linker voet stond tot ze los ging lopen aardig wat naar binnen en toen ik het bij de kinderarts en cb aankaartte, zeiden ze dat dat door het buikslapen kon komen, omdat ze dan met de voetjes naar binnen liggen. Maar ook dat het weer bij zou trekken. Dat gebeurde hier dus toen ze met 14,5 maand los ging lopen.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze dochter (nu bijna 4) slaapt sinds week 1 op haar buik, maar er is niets mis met de stand van haar voetjes. Niet naar binnen of naar buitenstaand of iets. Hoe ze ook naar binnen komen te staan snap ik eigenlijk niet want zij sliep altijd met haar voetjes of helemaal onder zich, of naar buiten wijzend zeg maar.
    Ook manlief trouwens van jongs af aan buikslaper en ook hele normale voeten ;)

7. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje slaapt sinds hij 1,5 week is ook op de buik. Zijn voeten staan ook helemaal opzij. Staat hij op onze benen ook. Maar laatst leek hij zelfs een stapje vooruit te zetten en toen stonden ze bijna recht. :)

Wij hebben er met een week of 6-8 (geen idee meer) een fysiotherapeut bij gehad. Zij vond er niets raars aan. Komt straks allemaal weer goed volgens haar.
    De meeste kindjes hebben hun voeten tot hun 4e levensjaar wisselend staan: poosje naar buiten, poosje naar binnen en uiteindelijk recht. Dat is wat ze zei.

Dus ik maak me geen zorgen, maar moet zeggen dat ik er wel op let. Kijken hoe het zich ontwikkeld.

Bovendien: alle kinderen lagen vroeger op hun buik.. Die herkennen we nu ook niet allemaal toch? ;)

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb altijd begrepen dat de voetenstand ( naar binnen) komt door iets in de heupjes...

maarja mss hebben die babie sook wel heel vroeg in loopstoeltjes gezeten...of teveel en te snel in zithouding gezeten...zegmaar wat...

mijn zoontje is ook een buikslaper..ook ook een zijslaper..en soms tref ik em ook weer op zn rug aan...

tja je doet er weinig an....later speciale schoenen of zooltjes ofzo...als het ernstige gevolgen zou hebben...

goede schoenen zijn sowieso belangrijk...dnek ana doorgezakte voeten of holle rug kunnen ook weer invloedne erop hebben...

Deel Deze Pagina