Op schoot beter zitten dan in stoel/bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Ons zoontje is nu 7 mnd en een alert kereltje.
    Op schoot zit hij het liefst rechtop en hij zít ook al heel recht, hij heeft nauwelijks ondersteuning nodig.

Zijn probleem is een beetje dat hij erg groot is (+2 lengte en gewicht). Zijn wipstoeltje gaat tot 9 kilo, zijn badzitje (ligding) tot 8 kilo. Meneer is ruim 9 kilo dus eigenlijk mag het niet meer. Voor zijn badzitje is hij eigenlijk ook te lang, maar ja je moet wat. Het kan nog net.
    Omdat hij op schoot zo goed zit probeerden we laatst even of hij al in de badring kan zitten. Nou nee dus, een zak aardappelen. Net al deed hij daar helemaal geen moeite om goed te zitten. Gauw weer opgeruimd dus.
    Zijn eetstoel is bijna klaar (moest nog even gelakt) maar ik ben dus bang dat hij daar straks ook nog niet goed in zit.

Moet hij gewoon even leren om zijn spieren daar ook te gebruiken net als op schoot of wie heeft er anders tips deze periode te overbruggen?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als hij op je schoot zit krijgt hij een beetje steun onder en achter zijn billen en dat is net genoeg om overeind te blijven. Het zal nog wat tijd kosten voor hij het helemaal los kan, maar dat komt vanzelf, echt!
    Tot die tijd is het een beetje modderen vrees ik.
    De meeste spullen kunnen wel wat meer gewicht aan dan officieel mag, en bovendien ben je erbij; je kunt hem gelijk grijpen als het misgaat. En inderdaad, je moet toch wat..
    Je kan hem misschien een beetje helpen door een klein kussentje of iets dergelijks onder zijn billen te schuiven voor wat steun, maar in bad heb je daar natuurlijk niks aan.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hadden zelfde 'probleem' met dl, die hebben we lang gevoerd op schoot (met haar rug tegen je buik), in de maxi cosi, en toen in kinderstoel helemaal vastgeklemd met kussentjes rondom (maar niet te lang, want eigenlijk zijn ze er nog niet klaar voor dan).

In haar badje heb ik een rubberen anti slip mat op maat geknipt, dan kon ze zich in allerlei bochten wringen zonder dat ze wegglipte en meteen kopje onder ging.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn oudste kon eigenlijk pas met ruim 10+ maanden redelijk goed en stevig zelfstandig zitten, maar toch kon ze al vanaf 6 maanden in de eetkamerstoel (Triptrap). Vaak geven deze stoelen met bijbehorende babyzitjes voldoende steun om ook de luiste zoutzakjes voldoende te ondersteunen. Mocht het echt een drama zijn, dan biedt een Bumbo misschien uitkomst- hoewel ik zelf met 7 maanden nooit een Bumbo zou aanschaffen, want lang ga je er geen plezier van maken met een kindje van 9+ kilo.
    In de badring is wel een ander verhaal. Daar zou ik nog wle even mee wachten tot hij ook zelfstandig goed rechtop kan zitten.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Onze dochter ging ook pas met 9 maand zelf zitten maar ik heb foto's terug gekeken die zat met 6/7 maand prima in de Stokke tripp trapp.

Wie weet valt het mee en kan hij er straks best 10 minuutjes ofzo in zitten voor zijn hapjes.
    Badring was dochter ook veel ouder inderdaad, dan hopen dat het andere ligzitje nog een tijdje houdt! En anders misschien iets met handdoeken, een tijdje niet in bad is ook zo sneu, hij vindt het juist zo leuk.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn ventje was met die leeftijd niet zo groot,maar kon wel heel goed zitten.
    De badring bleek enorm glad te zijn om in t zitten, ik legde een gevouwen handdoek in t zitje onder billen en evt stukje achter de rug en dan ging t wel.
    Ook in de ikea kinderstoel, de goedkoopste met t bijpassende kussentje ging t goed

Deel Deze Pagina