hoi ik heb een babybjorn draagzak http://zoekertjes.baby.be/images/photos/1/15654/img4d03f3be6a4cb.jpg en vroeg me af hoe lang een baby daar in mag hangen/zitten baby is 4.5 kg en 56cm,
Liefst niet! Naar mijn weten is de babybjorn geen ergonomische drager en dus niet goed voor o.a. de ontwikkeling van de heupjes van je baby (correct me if I'm wrong). Betere opties zouden zijn een draagdoek of andere ergonomische dragers zoals een Mei Tai, Beco, Boba of Manduca.
Volgens mij is het advies max 2 uur, maar in van die wandelstoeltjes waar kindjes in hangen/bundelen is het 15 min per dag, geen idee wat het verschil is. Aan een ergonomische drager of draagdoek zit geen draaglimiet.
Liever niet inderdaad! Zelf vind ik een geweven draagdoek het fijnst maar als je geen zin hebt om te leren knopen (want dat is even oefenen naar wordt echt makkelijker) dan is een ergonomische drager een goed alternatief.
In een ergonomische drager mag het zolang je wil. Een babybjorn behoort daar niet toe. Dus liefst helemaal niet. De beentje hangen naar beneden ipv dat je kindje in de kikkerhouding zit. Dat is namelijk wel goed. Kijk en informeer anders eens bij www.babybij.nl
De babybjörns zijn niet slecht voor de baby, alleen als je hem/haar daar de hele dag in laat zitten. Een of twee uurtjes per dag kan absoluut geen kwaad, zolang je hem juist gebruikt. Mijn zoon vind het heerlijk om erin te zitten, of hij slaapt lekker tegen je aan en jij hebt je beide handen vrij om andere dingen te doen of hij is de wijde wereld erin aant verkennen Ben echt blij dat ik die heb gekocht Het bureau adviseerd trouwens om een babybjörn of iets dergelijks te gebuiken als de baby reflux heeft
Dan nog kun je beter een ergonomische drager kiezen. Je kindje zit daar veel beter in en is dus beter voor de heupjes. Zelfs als een kindje een spreidbroekje heeft mag het daarin, dat zegt al genoeg vind ik. Je hoeft niet perse een draagdoek te kiezen als je dat te moeilijk vind, maar je hebt ook ergonomische draagzakken zoals de manduca ofzo. Cb zijn niet zo op de hoogte wbt deze zaken. Ze hebben wel gelijk wat het reflux betreft daar niet van
Babybungels zijn in t algemeen nog duurder dan ergonomische dragers ook dus ik zou echt geen enkele goede reden kunnen bedenken om een bungel aan te schaffen ipv een goede drager.