Vandaag had de oudste een vriendinnetje te slepen. En na wat drinkenvroeg het meisje of ze ook een snoepje mochten. niet erg maar ik had dus niets in huis. Alleen fruit en groentes. Ik heb nooit ssnoep of koek in huis en dan krijgen ze hier ook nooit eigenlijk. Maar goed ik wil ook niet altijdnee moeten verkopen. Wat hebben jullie aan ongezonde tussendoortjes voor jullie kleuter?
Nou ja, als dat jouw 'beleid' is zou ik het niet speciaal in huis gaan halen voor bezoek. Gewoon bij het drinken geven wat je normaal aan je kindje geeft. Hier hebben we van alles, ook omdat er nog weleens onverwacht bezoek komt. Voor de kinderen is er sowieso altijd een koektrommel met verschillende kleine koekjes (elke middag mogen ze er zelf twee uitkiezen bij het drinken). Verder hebben wel altijd wel iets van chocola liggen en ook pepsels, zoutjes etc. Dat is niet iets wat de kinderen hier vaak eten maar ik zou het prima als tussendoortje kunnen gebruiken.
Snoep, chips, koekjes zijn hier altijd in huis. Wij hebben een rooster voor ze gemaakt (ivm het zeuren om lekkers) met hierop een koekje, snoepje en een appel. Dit mogen ze per dag hebben, hebben ze het gehad, dan kruizen we het door en is het gedaan. Wel met de kanttekening dat ze fruit altijd mogen pakken. Als hier vriendjes zijn wordt er ook wel eens gevraagt om wat lekkers, maar ook die mogen wachten tot het hier weer lekkerstijd is (vaak rond half 4 en 's avonds voor het slapen gaan).
Zou dan rozijntjes in huis halen of een koekje. Heb dat altijd wel in huis als ik bezoek heb bied ik ze ook altijd wat te eten/snoepen aan. Niet omdat dat moet maar omdat ik dat beleeft vind. Zal wel vaker gaan voorkomen als je kinderen te spelen krijgt. Niet elke ouder is zo strikt met niks in huis halen toch?
hmm wij hebben standaard ook alleen maar een rol volkoren kaakjes als "snoep". Niet alleen om mijn kind te beschermen maar vooral ook te voorkomen dat mama het allemaal opeet We hebben wel een trommeltje waar snoepjes inkomen die hij krijgt als traktatie of zo, maar dat gebeurt niet heel vaak dus dat is meestal leeg. Ik zou denk ik ook dat meisje uitleggen dat we andere tussendoortjes eten en haar een lekkere gedroogde abrikoos aanbieden (mijn zoontje is er dol op). Aan de andere kant; mijn zoontje speelt nu weleens buiten met andere kleuters uit de straat en die nemen dan snoepjes mee van thuis.. ik zou er niet snel met mijn zak abrikozen achteraan gaan lopen geloof ik, maar ik wil mijn zoontje ook eens wat lekkers uit laten delen.
Simone vraagt nooit om snoep maar we hebben elke dag wel even een snoepmomentje. Dingen die we haar wel eens geven: -stroopwafel -berenchips -nibbit stengels -sirius fruitrepen (van de lidl) Met pasen hadden we chocoladeeitjes, die lust ze ook wel maar na 1 heeft ze genoeg.
Het meisje zei ook wij hebben thuis een grote pot met snoepjes en een met koekjes. Het is helemaal niet erg. Ik schrok er alleen van dat ik nee moest verkopen. Ze hebben beide een bakje druiven op dat was ook prima. Ik heb er nooit zo over nagedacht hoor . Maar echt snoep etc wij eten het zelf ook niet dus automatisch de kids ook niet. Het enige wat ik in huis had zijn heelsoms eierkoeken en rijstwafels. Dingen van de hema zoals jip en janneke koekjes en rozijntjes zou dat nog kunnen bij een kleuter van 4?
Ja waarom niet. Neem anders van die sultana.s En een bakje druiven is ook echt niks mee. Je kunt ook soepstengels rijstenwafels nemen het gaat maar om het idee.
Ik heb een zak spekkies liggen en een pak lange vingers en verder niets. Soms mag hij, als hij lief geweest is, zelf een zakje berenchipjes uit het vak bij de supermarkt pakken. Maar voor de rest nooit, gelukkig is hij superdol op fruit en vraagt hij elke dag zelf om een appel of banaan
Wij hebben: Rijstwafels Dummies Prince koekjes Als die dingen eindelijk een keer op zijn dan koop ik weer andere dingen. Mischien een ideetje om bij de hema van die kleine doosjes rozijntjes met of zonder yogurt erop te kopen. Of die gedroogde fruit dingen. Hele zak kost 2 euro geloof ik en ze zijn best lekker
Je hebt bij Albertheijn snoep zonder suiker ( met Stevia) en ook wel fruitrepen. Hier heb ik altijd chocolade in huis ( 85% dus wel heel bitter,) en koekjes. Maar druiven zijn ook heel goed te geven als een soort snoep vind ik. Ook lekker zoet.
Hier hebben we eierkoek in huis en de kids zijn dol op Lu mini crackers. Dat is voor hun een koekje. Snoep hebben we niet snel in huis. Alleen als vl dit koopt voor hem. Je hebt van goodies ook koekjes (volkoren en gezoet met druivensap), snoepjes (van biologsich fruit en niks toegevoegd)
Wij hebben; Biscuitjes, likkoekjes of lange vingers (ook wel eens koekjes van Ernst bobbi en de rest, Dora of K3). rozijntjes (bij de hema hebben ze yoghurt, aardbei, appel en gewone) nibbit chips of wokkels. kinderchocolade reep. in het weekend bak ik vaak een cake en dat vindt ze heerlijk! maar ook: worteltjes, komkommer, aardbeien, reepjes paprika. ze krijgt meestal s´morgens iets lekkers en dan s´middags rond half 3 a 3 uur daarna niet meer en is het wachten op avondeten.
Wij hebben dummies, rozijntjes en kleine lange Jan reepjes in huis. Ook weleens van die gummibeertjes. L. mag elke dag 1 snoepje, maar er zijn ook genoeg dagen dat hij er niet naar taalt. Hij vind een vitamine kauw tabletje ook al heerlijk! Ik ben een ontzettende snoepkont, maar probeer die kleine zo min mogelijk te laten snoepen.
Rijste wafels, Zo'n fruitreep van de lidl, sultana, rozijntjes, Knijpfruit. En standaard fruit. Elke dag 1,5 stuk. Worteltjes, en snoeptomaatjes ook. Ze eet zo 4 worteltjes weg Snoep en cake, chips en koek krijgt ze genoeg bij een ander.' Vanmorgen heeft ze nog bij overgroot oma zo'n kinder chocolade reepje gehad en een vierkant kaakje met suiker erop.
hier ligt altijd wel "volwassen" snoep in huis: drop, koek, chocola en chips. DL krijgt daar ook altijd wel wat van na het eten, en eventuele kleine gasten dus ook. Maar ja, als je het zelf niet eet, wordt het lastig... Rozijntjes of snoepjes (soort winegums) van de goodies zijn misschien wel een goede om achter de hand te houden.
Ik heb een snoeptrommel met dummies, fruit tella, schatkistjes, en snoep uit de snoepzakjes van verjaardagen . Verder altijd koek en chips in huis. De kids mogen in de middag kiezen of een snoepje of een koekje. Dit is dan ook altijd een snoepje.
Hier snoepen de kinderen ook bijna niet. Tussendoortje is hier bijna altijd fruit. Chocolade, rozijntjes of koekjes hebben we bijna altijd wel in huis en krijgen ze af en toe. En nu met het warmere weer soms een waterijsje. Maar echt snoep kopen we niet. Laatst hadden wij ook een vriendinnetje van de oudste die kwam spelen en ze vroeg om een snoepje. Maar ik kon haar ook niks aanbieden. Heb fruit staan snijden en de kids een bakje gemengd fruit gegeven, dat viel ook gewoon in de smaak hoor.