Sangenic luieremmer, HELP!

Discussion in 'De babyuitzet' started by PamPapilio, Jul 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ok, ik heb een tijdje terug een sangenic luieremmer via marktplaats gratis opgehaald in de buurt. Ideaal dacht ik ;)

Dus ik heb even een navulling gekocht die ik tegenkwam bij de kruidvat.. en nu komt de drama..

HOE WERKT DAT????! :D

Ik kan op internet niets vinden over degene die ik heb.. hij is vrij groot, wit en er staat in t blauw sangenic op.. de personen waar ik m gehaald had hadden er ook niks zinnigs over te zeggen en hadden m volgens mij niet of amper gebruikt..

ook twijfel ik of ie van binnen wel compleet is? geen idee of er losse onderdelen aan zitten..

Heeft iemand misschien voor mij een fotootje van de hare van de binnenkant? of een uitleg hoe de nieuwe navulling erin moet?

zou zonde zijn als ik m nou alsnog niet kan gebruiken he ;)

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Helaas niet want dat is een hele andere :(

Die ik heb is volgens mij niet meer te koop, op de officiele website staat ook niets over deze versie helaas..

3. bereke

bereke Niet meer actief

Hopelijk heeft er hier iemand dezelfde en kan zij je helpen!

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb m ook! Maar tis wel lastig te beschrijven zo zonder plaatjes...

Ehm...als je het klepje open maakt, dan zie je van binnen een soort rand. Daar past de navulling precies bovenop. Gewoon losjes er op leggen. Het plastic in de navulling is een soort koker, zonder dichte bodem. Je trekt er een stuk plastic uit, en legt daar een knoop in. Daar bovenop komen alle luiers, tot de emmer vol zit.

Officieel doe je de luier er in, sluit het klepje, en draait dan bovenop het deksel aan het blauwe wiel. Vanbinnen draait de zak dan zodat elke luier per stuk verpakt wordt, en het idee is dat je daardoor geen last hebt van geurtjes. Maar in de praktijk is dat heel erg duur, de navulling is dan heel snel op! Wij doen alle luiers dus gewoon bij elkaar, zonder de zak tussendoor te draaien. Als de emmer vol is (af en toe even aanduwen ;)) trek je even wat extra plastic uit de navulling en sluit dan de emmer. Dan zit er bovenop het deksel ook een soort knopje wat je in kunt duwen (de buitenste rand van het blauwe deel). Die houdt je ingedrukt, en dan draai je weer aan het wiel. Dan snijdt ie zelf het plastic af. Vervolgens haal je het complete deksel van de emmer af, en legt bovenin de zak een knoop. Die kan er dus uit en in de kliko, en in de navulling leg je weer een knoop voor de nieuwe bodem. Snappez vous? :)

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hmmz.. dan denk ik dat er toch dingen missen want ik heb geen blauwe rand aan de binnenkant.. Ik zal nog s gaan proberen! ;)

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Nee de blauwe rand zit om het draaiwiel bovenop! Binnenin zit een rand waar je de navulling op kunt leggen, maar die is gewoon wit hoor, niet blauw ;)

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Haha ok, ik heb ook niets blauws bovenop! :p dat is transparant..

Ik ga binnenkort ff fotootje maken want ik kom er niet uit.. en als ik ze er nu zo doorduw denk ik dat t qua geur nog amper scheelt en dan vind ik t wel zonde van mn geld qua navullingen :)

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hmmz volgens mij ben ik er wel zon beetje uit.. ik denk dat als ik de navulling gewoon draai dat dat t is.. (heb m even geprobeerd met een luier! :D) en de bovenkant is om m af te knippen/snijden als ie vol is gok ik dan.

Had er wat meer van verwacht ipv alleen een lange plastic zak die je dan zelf nog rond moet draaien als afsluiting *bloos* hihi

9. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik vind zo'n dure emmer idd zijn geld niet waard. gelukkig heb jij de jouwe gratis afgehaald, haha.
    Ook zo'n emmer gaat uiteindelijk stinken net als de goedkope emmer van de hema. De lucht trekt in het plastic van de emmer en zelfs zonder luiers stinkt het.
    De gewone luieremmer van de hema kost nog geen 10,- geloof ik en deze heb ik in 2 jaar tijd 1 maal vervangen omdat ik hem vond stinken. Geen durte navallingen, heb zelf gratis zakken omdat we ons luierafval bij het kdv gratis kunnen dumpen. Nu doe ik de luiers (zoontje is 2 jr) na elke verschoning meteen beneden in een zak. Wel zo fris op zn kamertje....

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,816
    4,194
    113
    Je stopt je luier erin, doet em dicht en draait en dan rond.
    Om af te scheuren/knippen zit er een soort mesje in verstopt.
    Maar ik vond het een superonhandig ding, zonde van het geld en het stonk nog net zo goed.
    Hier hebben we em weggedaan en gingen de luiers gewoon in de pedaalemmer die ik dagelijks leeg

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond hem ideaal :) rook echt niets, tot we hem dan leeg gingen maken (maarja, 25 poepluiers ruik je natuurlijk wel) . Wij gebruikte hem alleen voor de poepluiers toen we nog op een flat woonde!

Het idee is inderdaad simpel, de luiers worden gewoon afgesloten, waardoor je niets ruikt en dan kan de volgende er weer bij. Je krijgt uiteindelijk een soort lange worst van luiers :p

Share This Page