tummytub?

Discussion in 'De babyuitzet' started by butterfliez, Jul 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfliez

butterfliez Actief lid

Nov 20, 2010
    107
    0
    0
    Hallo,

Wat is precies een tummytub? En is t beter/handiger als een gewoon babybadje??

Liefs

2. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Tummytub is een emmertje, als het ware. Het makkelijke ervan is, is dat je je kindje wat makkelijk kunt vasthouden, bij het nekje. Nadeel is dat hij zo klein is.

Ik heb gewoon een badje, maar denk dat die bij deze baby snel de deur uit is, want Aiden ging eigenlijk ook alleen maar mee onder de douche, veel gezelliger :D

3. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    38
    Bij Emmen
    Inderdaad is de tummytub net een emmer. Wij hebben beide. Het badje heb we welgeteld 4 x gebruikt. Vind de tummytub veel makkelijker. Water blijft ook langer warm. En hij is niet zo zwaar als een vol badje water. Je hebt ook lang niet zoveel water nodig voor de tummytub.

Lars heeft erin gezeten totdat het niet meer paste. Sindsdien ging hij lekker mee onder de douche.

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb een gewoon badje en die heb ik 2 keer gebruikt, Hen helaas geen tummytub, maar de kraamverzorgster kwam met een ander idee hihi :D (Een emmer van de action :p) Zodat ik niet iedere keer met het volle badje hoefde te sjouwen
    View attachment 164617

Ik vind dat (emmer/tummytub) toch makkelijker als een gewoon badje! ;)
    En hij vind dit lekkerder als een gewoon badje

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Mijn zoontje is destijds 1 keer in de tummytub geweest (die we gelukkig geleend hadden...). Ik vond het 3 keer niks! Zo ontzettend ongemakkelijk vasthouden enzo....
    Het badje op de standaard ging prima. Dat vulden we met de luieremmer, en we leegden het dan wel weer door de stop eruit te trekken en de tummytub eronder te zetten (een lagere emmer spatte namelijk teveel).

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Zo'n emmer vind ik dan wel weer een goed idee voor de eerste tijd, misschien dat ik het dan toch nog een keer wil proberen straks. Ik ga namelijk niet zoveel geld uitgeven aan een tummytub hoor!

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    hier gaat ze nog steeds in de tummy tub. laatst toevallig een keer in het badje geweest.
    Ik kan niet met emmers sjouwen/lopen. Dus de tummy tub vul ik in de gootsteen van het aanrecht en dan leegt mijn man hem 's avonds, badje staat boven in de douche.
    Elize vindt de tummytub echt heel fijn. In het begin is het lastig met je handen enzo, maar al snel kon ze er "los" in.

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    hier ook superblij met de tummy tub, ik heb m met het voetje, cadeau gekregen van onze mutualiteit :) Jolien houd er van!

hier op de foto zit ik op de gesloten wc, anders deed mn keizersnee teveel pijn :)

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Wat ziet dat er schattig uit in zo'n tummytub!
    Wij hebben een badje gekocht, vond de tummytub erbij ook een beetje zonde van het geld.
    Maar kreeg vorige week de nieuwe folder van Babypark en daar staat op de eerste pagina dat als je zwanger bent en langs komt met die folder je een gratig tummytub krijgt!
    Dus alsnog een tummytub hier :D
    Ben heel benieuwd!

10. teletascha

teletascha Actief lid

May 5, 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken het badje vaker dan de tummytub. Daar zit ze zo opgevouwen in. En ze vindt het juist leuk om lekker gestrekt te badderen en zich af te zetten tegen de rand van het badje.
    De tummytub is wel ideaal om het badje te vullen en het water daarna te laten leeglopen.

11. Viooltje

Viooltje Actief lid

May 17, 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijft toch grappig al die verschillende meningen. Ik ben heel benieuwd wat het hier uiteindelijk gaat worden. Is toch persoonlijk wat iedereen makkelijker vindt. Ook een kwestie van uitproberen waarschijnlijk.

12. misa

misa Niet meer actief

Wij gebruikten de tummy vaker dan het badje. Maar we hadden we allebei. Nu is Simon vrij groot, al vind hij het nog steeds leuk! :)

Wij zetten de tummy in het badje op de standaard. Ging prima! En Simon vind en vond het altijd geweldig. Mama dus ook. Bovendien scheelde het veel gesjouw!

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier standaard op zaterdagochtend: pa en ma op de bank met een filmpje, baby hyperactief met badeend in de tummy op de grond voor de bank. Ideaal, laagje water erin en hij vermaakt zich zelf. Badje vind ik zo'n gedoe.

14. Mleijst

Mleijst Lid

Mar 20, 2011
    7
    0
    0
    Marketing medewerker
    Limburg
    Wij kregen de tummytub cadeau van t VGZ, bij t kraampakket?
    Misschien een tip, voor mocht je er toch een aan willen schaffen, en niet bij Babypark in de buurt wonen :):)

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Nee ik ga ook geen echte halen, vind ik zonde van mijn geld, want als hij hier niet meer inpast, gaat hij gewoon mee onder de douche ;)

16. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    38
    Bij Emmen
    Je hebt trouwens de Tummy tub en de shantala. De shantala is iets goedkoper (4 euro bij de babypark)
    Wij hebben de shantala.

Vind badderen in een gewoon badje op de standaart bestbelastend voor de rug. Moet er dan helemaal gebogen bij staan.....In de shantala kan ik gewoon rechtop blijven.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Inderdaad krijgen verzekerden die aanvullend verzekerd zijn bij IZZ en VGZ (en misschien nog andere die bij vgz horen) een tummy tub in het kraampakket. Wat wel jammer is dat in de bèbè jou standaard van het badje wel een gat zit maar daar past de tummy tub jammer genoeg niet in...

18. misa

misa Niet meer actief

Was Emmer Diversen | Badartikelen | Baby-Dump
    Deze hebben wij. Wel gekregen van iemand, maar dat is toch niet duur?

En zo ging Simon de eerste keer liggen. Helemaal zelf. Hij schoot in die houding, waarschijnlijk lag hij in mijn buik vaak zo. Erg schattig!

19. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier heb ik de complete set van BebeJou (thermo badje, tummytub en standaard) Ik begreep dat deze tummy iets ruimer is dan de originele en heeft het voordeel dat deze op de standaard kan van bebejou. De eerste weken vnl het badje gebruikt maar nu is de tummy favoriet. Daar vond ik de eerste weken niets aan, rottig vasthouden en ze zakte zo weg. Nu kan ze al een beetje zelf zitten en heeft ze er ook echt lol in.
    Ik zet de standaard met tummy naast het bad en met de douchekop vullen, daarna ben ik ook weer dichtbij om te legen ;). Badderen idem trouwens, op haar kamer vind ik teveel gesjouw...
    Hoewel mee in de douche en bad met papa of mama toch nóg leuker is :)

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart gaat alleen douchen en in de tummytub. Grote badje vind ik zo'n gedoe met vullen en legen..
    En hij vind het heerlijk. Ik zeep hem dan van tevoren in op het waskussen en dan in de tub.
    Hij is nu ongeveer 70 cm en 8,5 kilo en het past nog prima, lekker knus ziet het er uit. :)
    Als er een tweede komt dan gaat die ook gelijk in de tub en niet in het grote bad.

Share This Page