Ons kindje gaat geboren worden in juli, en het is onze eerste dus ik heb nog geen "praktische ervaring"... dus HELLUP ! Ik zit me af te vragen wat voor beddengoed het meest handige is voor in de zomer. Als ik nu al die wollige dekentjes bekijk, lijkt me dat zo warm! Gisteren hebben we het eerste beddengoedsetje voor in de hangwieg gekocht; een lakentje, en een dekentje van katoenen wafeltjesstof. Dit voelt heel lekker aan, niet zo broeierig als die wollen dekentjes. http://shop.need4kids.nl/view_product.p ... 5/44-010.# Lijkt jullie dit warm genoeg? En wat moet ze daaronder aan? Is een romper en een slaapzak goed? Ik zat bv naar de tricot slaapzakken met lange mouwen van Koeka te kijken: http://shop.need4kids.nl/view_product.p ... 028/20-015 Of kun je beter mouwloos nemen... Pfff, ik word dol van al die spulletjes! Liefs Monique
De dekentjes die je bedoeld zijn allemaal van katoen, dus ademend en vocht opnemend. Dus je kunt ze het hele jaar door gebruiken. Als het een hele warme dag is kun je je kindje ook gewoon in zijn rompertje laten slapen met eventueel een mouwloze slaapzak of onder een lakentje.
Wat ik begrepen heb en van plan ben is om de baby in het begin gewoon in zijn/haar kleertjes van overdag te laten slapen, die zijn toch lekker zacht en dan hoef je niet zo vaak kleertjes aan en uit te trekken, wat ze vaak niet fijn vinden. Ik maak dan het bedje op met een lakentje en dekentje. Mocht het kindje heel onrustig gaan slapen en het beddengoed loswoelen kan je altijd nog een slaapzakje kopen in de allerkleinste maat (die van Koeka zijn te groot voor een pasgeborene denk ik) en dan de baby met kleertjes in een slaapzakje laten slapen ipv lakentje en dekentje. Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk omschreven, maar het is ook mijn eerste kindje dus ervaringen heb ik niet
Wat een goed onderwerp! Hier ook een aanstaande mama van de 1ste...En zou echt niet weten of het niet te warm of niet te koud is. Hoe ik het bedje op moet maken... Nu Heb ik t geluk dat me moedertje in de buurt is...Heb het bedje op gemaakt naar wat mij het verstandigst en het best leek...Ze kwam me even controleren...hahaha...Ze zegt: nou het is toch goed zo...Niets mis mee hoor! pfff gelukkig.
mijn kleine word ik juni geboren, ik heb gewoon een lakentje en een katoene dekentje (voelt als fleece) en wat ik de kleine dan aantrek zie ik wel een beetje wat me gevoel me ingeeft , is t warm alleen een romertje is het wat kouder dan een boxpakje ofzo.
Die van ons is in september geboren en toen was het ook nog warm. en ze sliep in haarkleertjes onder een katoene deken en laken. en een paar weken later toen ze zo druk was dat ze de dekenens er af schopte sliep ze in een katoen slaap zak van de heme zonder mouwen en een shirtje en romper
slaapzak lange mouwen lijkt me voor zomer te warm, daarom kun je hem beter kopen tegen die tijd. Aanbod in winkels gaat ook met de seizoenen mee...
ons kindje word ook in juli geboren, en we hebben twee weken geleden ook aardig wat spulletjes gekocht voor het bedje. we hebben zon dubbel deken genomen, en de verkoopster zei dat eentje genoeg is voor de zomer en dan die twee voor de winter. verder alles ademend genomen, zoals het hoeslaken enzo. ik wou ook nog een slaapzakje nemen, maar ze zei dat je dat niet eens nodig bent in het begin? ik weet het ook niet, maar ik denk dat als het een keer zover is je dat vanzelf wel merkt als het te warm of te koud is. gister nog wat kleertjes gekocht met lange mouw, maar de stof is dan niet te dik, even aan de verkoopster gevraagt en die zei dat ik dat het beste kon nemen. moeilijk is het wel, maar het komt vast wel goed
Ook als het slaapzakje van tricot is (zeg maar dik T-shirtspul)? Leek mij juist wel handig voor de zomer, als ze zich onder haar lakentje uitspartelt. Of doen ze dat in het begin toch niet..? Liefs Monique
Hier nog zo een met een zomerbaby op komst. Ik vind het ook best moeilijk je hebt van de standaars lijsten wat je in huis moet hebben, maar als ik die zie denk ik bij me eigen is dit niet allemaal te warm. Maar ik kreeg een tip van een vriendin van me (2 kinderen) haal gewoon je benodigdheden half om half. dus als er iets sta 6 x lange mauwen haal dan 3x lang 3x kort. Textiel maak ik allemaal zelf op de naaimachine (denk aan gordijnen lakentjes enz) nu koop ik de dekentjes wel en heb 2 dikke en 2 dunne lakentjes gekocht. ik doe in eerste instantie gewoon die dikke op het bedje en dan hoor ik wel van de kraamhulpof dat goed is. Ik heb altijd een zomerbaby gewilt en moet zeggen dat dit wel erg gaaf is, zoals met kleertjes kopen enzo, want je hebt veel meer leuke dingen vind ik. Ik wens jullie heel veel succes verder
qua kleertjes draagt je kindje over het algemeen in de zomer OF lange mouwen, of helemaal geen als het echt zo bloedheet is, dan liggen ze in een rompertje. Qua bedje: In het begin geen slaapzak, is ook weer extra gewurm en gewoon met de kleertjes aan in bed onder een dekentje en lakentje +kruik de eerste paar dagen tot een week ongeveer. Verder controleert de kraamverzorgster altijd of het bedje goed is op gemaakt voor je kindje er in komt te liggen.
Goed topic dit. Onze kindjes worden in augustus verwacht en ik vroeg het me ook al af hoe dat gaat met dekentjes etc.
Mijn dochtertje is van augustus. Ze sliep gewoon in haar kleertjes onder een lakentje en een katoenen dekentje in haar ledikantje. Het dekentje was zelfs nog dubbelgevouwen. Ze koelde de eerste tijd namelijk nogal af van zichzelf, ookal was het lekker weer. Voor deze baby, die begin juli komt, heb ik ook gewoon een lakentje met een katoenen wiegdekentje van de Hema. Toevallig ook een hangwiegje gekocht, want in onze nieuwe slaapkamer hebben we geen ruimte voor een ledikant. Leuk dekentje hoor, van die wafelstof, zal ook prima zijn. Met een slaapzakje zou ik nog even wachten tot de baby erg wurmerig blijkt en het wat frisser wordt. Bij de Hema hebben ze fijne van een soort badstof zonder mouwtjes in kleine maten.
Hier ook een zomerbaby van aug 2008 en onze zoon sliep ook onder een laken en katoenen dekentje met nog een kruikje in het begin. Ze kunnen zich namelijk zelf de eerste dagen niet op temp houden. Nu slaapt hij in een slaapzak met lange mouwen en onder laken en deken en heeft het ook in de winter lekker naar zijn zin. En qua kleding. Ik had shirts met korte en lange mouwen en ook rompers met lange mouwen. Die kon ik prima gebruiken onder de shirts met korte ,pouwen