Hoewel ik nog niet weet of het een jongetje of meisje wordt, ben ik uiterarad al wel met de namen bezig Ik vind Lize/Lise en Julie hele mooie namen, maar ik heb toch nog wat bedenkingen. Ik hoor in gedachte namelijk van die vervelende kindjes al op schoolplein roepen dat Vieze Lise gaat in haar broek gaat piesen. Is dit nou te ver gezocht door mij of is het inderdaad geen goed idee om je dochter zo te noemen? Ook Julie vind ik dus een mooie naam, maar hoe spreken de meesten dat uit? Gewoon Julie, Djulie of Sjulie? Alvast bedankt!
Vind Lise een heel mooie naam, maar zou het schrijven als Liese. Julie zou ik uitspreken zoals je het schrijft en vind ik geen mooie naam. En op alle namen kun je wel een raar rijmpje verzinnen als het moet.. Zou me daar niet zo druk over maken. Succes met kiezen.
Hoi! Wat grappig, tijdens onze eerste zwangerschap hadden we voor een meisje Lizze! Deze keer hadden we voor een meisje oa Julie! (en dan gewoon plat Julie, zonder s of d). Hihihi ik vind het dus hele mooie namen! We krijgen deze keer weer een ventje, dus ik hoef me niet meer druk te maken over een meisjesnaam. Wel over een jongensnaam...pffff wat lastig!! Succes met zoeken/verzinnen!
wij hebben Lize ook overwogen. Rijmen kan op bijna alle namen. Tja ... Julie spreek ik uit als Djoelie
Elize of Julie vind ik leuk. Lise niet... Julie spreek ik automatisch op z'n Frans uit omdat het een Franse naam is. Zjulie dus...
Ik vind Lise een leuke naam. En tja voor wat betreft het rijmen...op zo ongeveer elke naam kan je wel wat verzinnen. Er zijn toch zat jongetjes die bijv. Nick heten en ik kan daar wel een "goed" rijmwoord op bedenken.... Julie zou ik uitspreken als Sjulie met de klemtoon op de -lie.
Lise vind ik niet leuk. Julie ook niet zo, maar Julia vind ik wel heel mooi. Liz of Liv is ook mooi of Lizzy
Op elke naam kun je wel iets verzinnen, en als het niet makkelijk is, dan bedenken kinderen onder elkaar toch wel wat dus daar zou ik het niet om laten. Vind Lise erg mooi, Julie ook wel leuk maar dat hoor je al zoooooo veel, dat vind ik echt niet meer origineel.
Lise vind ik erg leuk, Julie niet. Ik zou Julie gewoon op zijn Nederlands uitspreken (als de maand juli) en vind 'm daarom ook niet mooi