Hallo allemaal, Ik heb een vraag. Zou het kunnen dat je bij de eerste zwangerschap wel pijnnlijke borsten had en bij een volgende zwangerschap niet? Of hebben bijna alle vrouwen die bij een eerste zwangerschap pijnlijke borsten hadden, dit bij een tweede zwangerschap ook? Alvast bedankt voor jullie reacties groetjes Ellen
Hoi Ellen, In november ben ik zwanger geweest en toen had ik ver voor mijn NOD al pijnlijke en grotere borsten. Bij deze zwangerschap heb ik het pas sinds een week of twee. Er kan dus zeker wel verschil in zitten. Ik lees hier ook wel eens verhalen van vrouwen die drie kinderen hebben en drie totaal verschillende zwangerschappen hebben gehad. Denk je dat je zwanger zou kunnen zijn dan? Spannend!
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik al heel snel het zgn. "prikkeldraad" gevoel in mijn borsten. Deze keer heb ik nog nergens last van. Tja...waarschijnlijk kun je op iedere zwangerschap weer anders reageren. Je begint wel gauw te twijfelen van: goh, ik heb er nu geen last van, komt dat wel goed? Maarja.... Zo twijfel ik bij elk pijntje wat ik wel of niet voel.
Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop natuurlijk dat ik weer zwanger ben, maar omdat ik geen pijnlijke borsten heb, denk ik dat de kans klein is. Jullie geven me wel weer hoop. Na mijn miskraam half feb. heb ik nog niet gemenstrueerd. Dat schijnt wel vaker voor te komen, maar het zou natuurlijk kunnen dat ik weer zwanger ben. Binnenkort maar weer testen. Groetjes Ellen
Hoi Ellen, Houd je er wel rekening mee dat je cyclus na een miskraam wat ontregeld kan zijn. Het is namelijk niet heel vreemd dat je nog niet ongeseld bent geweest. Toen ik een miskraam kreeg, zei de gyn tegen mij dat ik 2 tot 6 weken daarna weer ongesteld zou worden. Het kan dus wel tot zes weken duren. Ik ga wel voor je duimen, hoor! Liefs, Renée
Hoi Renee, Ik houd daar wel rekening mee. Het is nu 7 weken geleden dat ik een miskraam kreeg en eigenlijk heb ik zelf het gevoel dat ik eerder een eisprong krijg, dan dat ik binnenkort ongesteld word. Dus we wachten het maar af. Ik heb testjes besteld, dus ik kan pas testen als ik die binnen heb. Het duurrt alleen wat lang voor ik ze ontvang. Morgen anders maar eens bellen. Af en toe word ik moe van het bezig zijn met zwanger worden. Zoals zo velen, zou ik gewoon weer zwanger willen zijn. Geduld is een schone zaak , maar niet mijn sterkste kant . Gaat alles goed met jou? Groetjes Ellen
Ja moeilijk, hè, dat geduldig zijn. Toen ik een miskraam kreeg in december hadden mijn vriend en ik afgesproken dat we op het gebied van seks nergens rekening mee zouden houden. We zouden het gewoon alleen doen als we zin hadden. Nou nou, in mijn hoofd was ik nergens anders mee bezig dan alleen met zwanger worden. Ik snap je héél goed. Bij jou is de miskraam dan toch langer geleden dan de zes weken waar ik vanuit ging. Tja, dan zou je ook best wel eens weer zwanger kunnen zijn toch? Hebben jullie na de miskraam niet tot je erste menstruatie condooms of iets dergelijks gebruikt? Wij moesten dat wel namelijk. Alhoewel dat een behoorlijke beproeving was! Maar goed, mijn eerste menstruatie kwam na 2,5 week, dus dat ging redelijk vlot. Daarna is er nog één menstruatie gekomen en toen werd ik opnieuw zwanger. Tot op heden gaat alles goed. Waar ik alleen gek van word is dat ik steeds zo op die symptomen aan het letten ben. Een dag of vijf voor de miskraam verdwenen bij mij ale symptomen namelijk. Nu schrik ik best wel als ik en dagje bijvoorbeeld niet zoveel last heb van mijn borsten. Hé Ellen, houd je me even op de hoogte als je de testen binnen hebt en je hebt getest? Ben erg benieuwd! Liefs, Renée
Hallo Renee, Ik hoefde van de verloskundige niet te wachten met zwanger worden tot na een eerste menstruatie. Gelukkig maar, want dan zou ik nu nog steeds aan het wachten zijn. Ik heb mijn testen nog niet binnen en baal daar best van. Ik dacht dat ze na een dag al geleverd zouden worden. Als ze er morgen nog niet zijn ga ik bellen. Ik heb nl ook ovulatietesten besteld. Zelf heb ik het gevoel dat ik misschien een dezer dagen m'n eisprong zou kunnen krijgen. Ik ben de draad wat mijn cyclus betreft toch al helemaal kwijt, dus een beetje zekerheid zou geen kwaad kunnen. Leuk voor jullie dat je weer zo snel zwanger was na je miskraam. Voel je je erg onzeker? Heb je nu vaker een echo i.v.m. je miskraam? Ik zal het je laten weten als ik iets getest heb. Groetjes Ellen
Hoi Ellen, Nee, ik heb nu niet vaker een echo, maar wel eerder. Mijn eerste zou ik hebben met 8 weken. Dat was een beetje een domper, want door mijn onregelmatige menstruatie had ik verkeerd gerekend en toen bleek ik nog maar 4.5 weken te zijn. Twee weken daarna weer een echo om hartaktie te zien. Nu is mijn volgende echo gewoon met 12 weken. (11.6 weken, maar dat zal niet veel uitmaken). Dan heb ik er dus wel meer gehad. Ik ben inderdaad heel erg onzeker. Zou het liefst een smoes bedenken om nu alweer een echo te krijgen, zodat ik niet hoef te wachten tot 24 april. Dat lijkt nog zó ver weg... Heb jij trouwens een spontane miskraam gehad of had je een missed abortion? Voor dat laatste ben ik ook wel eens bang. Daar lees je stiekem veel over hier op het forum. Ik hoop echt dat je de testen vandaag binnen krijgt. Mijn duimen draaien voor de goede uitslag. Mijn gevoel zegt dat je best wel eens zwanger zou kunnen zijn. Na een miskraam ben je heel vruchtbaar, zeggen ze. En het is nu al ruim zeven weken geleden. Dan had die menstruatie er toch al wel moeten zijn. DUIM DUIM DUIM! Ik bewonder je geduld trouwens wel, hoor! Ik was allang zes keer naar de winkel gerend voor een test. Groetjes!
Hallo Renee, Nou, ik heb vandaag getest en negatief. Jammer he.. Ook mijn ovulatietest was negatief, dus ik weet niet meer hoe het nou allemaal zit. Ik heb zelf het gevoel dat ik dan misschien van het weekend m'n ei gehad heb en dat ik dan misschien over 1,5 week ongesteld word. Liever niet natuurlijk. Geef mij maar een positieve test! We wachten maar weer af. Ik heb momenteel buikpijn, dus misschien toch eerdaags ongesteld? Ik heb in mijn 10e week een miskraam gehad. Ik had in het weekend ervoor bloedverlies en mocht toen 2 dagen eerder voor de termijnecho. 's Morgens helemaal in de stress daarheen en toen bleek het hartje gewoon te kloppen. We waren alletwee helemaal ontroerd en blij. De echo was snel voorbij omdat ik ertussen gepland was. Binnen een paar minuten stond ik buiten met een echo foto in mijn hand. We zijn toen maar naar mijn moeder gegaan om haar te vertellen dat we een baby kregen. Diezelfde middag ging het mis en kwam het kindje nog in de gesloten vruchtzak naar buiten. Het was helemaal compleet. Ik voelde me daarna zo ontzettend leeg. M'n hele positieve gevoel was weg, ik voelde me niet meer bijzonder... Nu gaat het weer goed, maar ik wil onzettend graag weer zwanger zijn en doorgaan waar we gebleven waren... Het komt wel weer, zeg ik vaak tegen mezelf, maar ik ben ongeduldig. Als je soms de berichten hier op het forum leest, vind ik dat ik niet mag zeuren, er zijn mensen die nog nooit zwanger geworden zijn en al heel lang bezig zijn. Dus positief blijven maar! Voor jou, nog even wachten en dan heb je weer een echo. Ik hoop dat alles goed gaat en je je snel zekerder gaat voelen over je zwangerschap. Groetjes Ellen
Hoi Ellen, Hè, balen zeg van die negatieve test! Ik blijf voor je duimen dat je snel zwanger bent. Het verhaal van jouw miskraam heb ik maar niet al te goed gelezen. Daar wordt mijn vertrouwen niet veel groter van Ellen, succes met geduld hebben en met zwanger worden. Hoop je snel te zien bij 'Ik ben zwanger'! Liefs, Renée
Hee Ellen en Renee! ik wil ook even reageren omdat ik precies begrijp waarover jullie het hebben. Mijn miskraam is onderhand 5 weken geleden, en ook nog steeds niet ongesteld. Wel heb ik getemperatuurd en wat bleek is dat de eisprong een week later kwam. Vandaar het lange wachten. Ellen je cyclus heeft nogal een oplawaai gehad, en zal dus ook wat tijd nodig hebben weer op orde te komen. Gun het die tijd, en misschien dat bij jou de eisprong ook gewoon wat later kwam? Ik vind het knap dat je alsnog zo lang gewacht hebt met testen. Wel balen dat je nu een nega test hebt gehad, maar als je ei idd een week of wat later kwam zegt dat nog niks he... Zelf denk ik dat ik misschien ook weer zwanger ben. Ik had vooral de eerste week na de eisprong veel symptomen, maar dat is nu weer wat minder. Maar als het zo mocht zijn weet ik niet of ik voor een vroege echo zou gaan. Ellen je verhaal heeft me wel aangegrepen zeg! ´Sochtends nog je kindje in leven zien, en ´smiddags toch een miskraam. Het lijkt me heel heftig. Bij mij kwam het kindje ook in een in tacte vruchtzak naar buiten, en ik herken ook erg je gevoel van: de draad weer oppakken waar we gebleven waren! om ook nog even op je oorspronkelijke vraag terug te komen: wel pijnlijke borsten bij de 1ste en niet bij de 2de? ik denk dat dit wel kan, vooral als je net een MK gehad hebt. Bij mijn 1e had ik ook superzere borsten en ze zijn ook echt een stuk gegroeid. Na de MK zijn ze eigenlijk nooit gekrompen, dus lijkt het me logisch dat er ook niet meer zo´n pijn bij komt kijken, ze hoeven immers niet zo veel meer te groeien, de eerste weken. Nou hopelijk heb je hier wat aan. Ik wens je veel sterkte toe de aankomende dagen, en hoop dat je snel meer te weten komt! xx
bij mij vorige zwangerschap kon ik voor me NOD me borsten nog niet aankijken of ik ging door een hel en deze zwangerschap ging fout. nu me 2e zwangerschap kreeg ik er pas rond een week of 8 last van en niet eens zo heel erg en alles gaat goed. dus ja het kan wel. oja na me curetage/miskraam (11 wk) duurde het 61 dagen tot ik me eerste menstuatie had en was weer zwanger na 5 maanden.
@Lovewinnie, bij mij ging het precies hetzelfde! e eerste keer ookver voor mijn NOD al zowat een cup groter en er naar kijken deed bij wijze van spreken al zeer. Die zwangerschap eindigde ook in een miskraam. Deze zwangerschap kreeg ik pas na 6/7 weken last van mijn borsten. Typisch dat jij dat ook hebt gehad, zeg! Zal dat met de miskraam te maken gehad kunnen hebben? Het leek bij mij namelijk achteraf wel of het die eerste keer ook allemaal veel te snel ging. Weet niet zo goed hoe ik datuit moet leggen. Groetjes, Renée