Ik heb wel eens gehoord dat het soms [vooral belastingtechnisch] voordeliger is om minder te gaan werken, dan fulltime te blijven werken... Er moet hiervoor een rekenmodule zijn op het Internet, maar ik kan het zo niet vinden... Weet iemand toevallig een linkje naar zo'n module?
Na het lezen van het berichtje wel, hoop ik? Tja, ik wist niet goed een titel te verzinnen Titel toch even aangepast... Maar op de belastingsite had ik al even rondgesnuffeld, kan natuurlijk wel zijn dat ik er overheen heb gekeken...
mmmm, dan kan ik je helaas niet helpen meid. Misschien zijn er nog anderen die wel een ideetje voor je hebben. Zitten ook wel wat belastingtechneutjes onder ons op het forum (misschien kun je topictitel nog veranderen? bv. minder werken eventueel even lonend als fulltime?)
Nou ik werkte voor de geboorte van onze dochter 36 uur Na de geboorte werkte ik 24 uur en nu na 3 jaar werk ik er nog maar 20. En idd, t scheelt niet veel! De terugstap van 36 naar 24 uur, scheelde mij nog geen 200 euro. Als ik dat eerder had geweten, was ik eerder parttime gaan werken hahaha Hoe t precies belastingtechnisch zit, kan ik je niet zeggen.
Zal wel plaatselijk dialect zijn of zo dan of ik heb weer eens niet opgelet vroeger op school....want voor mij nog steeds chinees Maar gaat er natuurlijk om dat jij antwoord krijgt op je vraag en er zullen vast meiden zijn die je titel wel begrijpen. Succes ermee verder!
Haha... ja precies... en dat wilde ik dus voor zijn Je hoort inderdaad wel vaker dat het niet veel scheelt en om dan toch fulltime te blijven werken is natuurlijk zonde.
Ooooooooh, natuurlijk Sjeeeee, dat ik dat zelf niet gewoon gezien heb (was er nog steeds over aan het nadenken...dus bedankt Wendelaa)
Hmm... weet je wat... ik pas het helemaal even aan, haha.... Of het dialect is of iets anders, beide staan er dan een beetje gek. Even een korte titel, het berichtje maakt het wel weer duidelijk [hoop ik ]
Nice work baby blue! Zo kunnen al die vrouwen die net zo snugger als ik zijn 8) tenminste ook snappen waar het over gaat en reageren.
moeite hebben met lezen, betekenet niet per defentie niet snugger he [-X Niet jezelf zo neerhalen hoor! Trouwens, ff terugkomend op mijn ervaring. Werk dus in de zorg....en t verschil met 3 jaar geleden 36 uur en nu 20 uur. Is netto 150 euro. Wel heb ik ORT en dat reken ik gewoon mee. Oke, met 36 uur had ik nu na 3 jaar wel meer gehad als toen natuurlijk, maar toch heb ik er geen hinder van.
Even over je titel, ik had je eerste titel namelijk ook gelezen, volgens mij was het 'kan minder werken uit?'. Dat is gewoon Nederlands hoor! Heb 't even opgezocht in de Van Dale en bij 'uitkunnen' staat o.a. 'niet verliesgevend zijn' en 'rondkomen (met)'.
Ik begon al nieuwsgierig te worden naar wat die titel nou was voordat je huidige titel er stond . Maar ehhh, of het uit kan verschilt per situatie. Volgens mij wordt er naar verhouding minder belasting ingehouden als je parttime werkt. En daarbij komt dan nog dat je door minder te werken in een andere belastingschaal terecht kan komen waardoor je ook minder hoeft te betalen. Ik kan bij mijn werkgever een proefloonstrookje laten maken om te zien wat er verandert als mijn uren veranderen. Misschien kan dit bij jou ook...?
Nouja, maar dan nog inderdaad... Moet je eens kijken wat je met die vrije tijd kunt doen Maar wat betekent ORT? Haha... dank je wel. Ik begon bijna te twijfelen aan mezelf Nee hoor... volgens mij klopte het ook, maar zo begrijpt iedereen het We moeten het natuurlijk niet moeilijker maken dan dat het is... en aangezien ik op zoek ben naar antwoorden.... Hee, dat is nog wel een idee inderdaad. Kan het iig vragen. Dan weet ik het zeker. Thanks voor de tip, had ik zelf nog niet aangedacht. Alleen wil ik nog niet gelijk slapende honden wakker maken. 8)
Haha, dat weet ik ook wel. Ben best wel snugger hoor Maar ik kende dus gewoon heel die 'uitdrukking' niet. En omdat ik toch best wel 'into' de nederlandse taal ben, nam ik eigenlijk aan dat het een dialect zou zijn Weer wat geleerd dus
Dat kun je berekenen inderdaad. Maar volgens mij moet je dat zelf uitrekenen. Je kunt dan alle toeslagen berekenen en de teruggave van de heffingskorting. Mijn broertje heeft dat een keer voor ons gedaan en als ik 16 uur werk per week dan werk ik voor 300 euro in de maand. Als ik niet werk hebben we 300 euro minder te besteden ( bij 16 uur) Het levert pas echt iets op als ik meer dan 24 uur werk ( aanvullende combinatie korting enz)