Wel of niet op vakantie buiten de vakanties om voor een 4 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miepie28, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Weet niet hoe ik een poll maak maar ik ben wel eens benieuwd wat iedereen doet als hun kind 4 wordt. Wij gingen altijd buiten de schoolvakanties op vakantie maar nu is onze dochter 4 dus nu twijfelen wij heel erg wat we zullen gaan doen.
    Ik schrok nogal van de prijzen....
    voorbeeld: bungalowtent oostenrijk 271 euro 15 juni vertrek
    of hetzelfde maar dan vertrek 6 juli 1377...

Ben wel eens benieuwd naar jullie meningen en wat jullie gaan doen.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het lekker doen, waarom niet? Als je zelf dan de vakantie niet te lang vindt (want je hebt dan natuurlijk ook nog steeds 6 weken gewone schoolvakantie).

Wij hebben sowieso geen keuze, manlief werkt in het onderwijs. Wij gaan lekker kamperen, altijd goedkoop!!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

School start hier op 2 september en dan zijn wij nog op vakantie. Volgend jaar zullen we afhankelijk van de babyontwikkelingen waarschijnlijk in de vroege zomer op vakantie gaan en dus weet buiten de vakanties. Maar we laten dit ook erg afhangen van onze 4 jarige en natuurlijk in overleg met school.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wij hebben het vorig jaar in november gedaan.. Nu is mijn zoon 5 dus gaat het niet meer.. Ik zou het gewoon lekker doen voor de laatste keer!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze is nog niet leerplichtig, dus nu kan het nog!

6. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Doen! Wij zijn de week voor de schoolvakantie naar ons vaste huisje in breskens geweest, in de vakantie is het huisje bijna 3x zo duur....echt belachelijk dus nu nog geprofiteerd. De volgende zomervakantie zal in ieder geval niet in eigen land zijn.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als het je zoveel geld kan besparen zou ik het zeker doen voor die laatste keer. Straks kan het niet meer en mag je nog vaak nog de volle mep betalen. Ik snap je wel hoor want ons zoontje gaat in maart naar school en wij denken daar ook al over na. Maar gezien de prijzen willen we toch buiten de schoolvakantie om. Wel in goed overleg met de school. Mocht de school er om de een of andere reden niet achter staan dan gaan we alsnog in de zomervakantie.

8. boogschutter78

boogschutter78 Actief lid

18 okt 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    Wij gaan straks eind september ook nog op vakantie. Dochter begint over 2 weken in groep 1. Nu kan het nog....

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan ook nog in september op vakantie en Milan begint morgen op school. Misschien dat we aankomend jaar ook nog in het voorjaar gaan, maar dan wachten we eerst even af hoe het op school gaat.

10. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hallo bedankt voor de reacties!

Pff vind het echt moeilijk. Vooral ook nog dat bij ons in het noorden de vakanties vroeg vallen dus het waarschijnlijk aansluitend is met de grote vakantie. En ook wij zullen het wel overleggen met school. Als het niet verstandig wordt gevonden voor haar dan doen we het niet. We zien het ook nog wel even aan maar ben wel alvast aan het rondkijken....

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgende week gaat onze dochter starten op school. Wij gaan van 10 tot 15 december naar Disneyland, en ergens in juni, gaan wij nog 10 tot 15 dagen op vliegvakantie. Wij hebben hier overigens pas 20 juli vakantie geloof ik, dus we zijn dan wel op tijd terug voor de jaarafsluiting.

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het is voor mij nog vroeg om erover mee te praten, maar ik zou het niet doen. Ze missen dan toch best wat op school, ook met de andere kindjes. Ik zou er dan eerder voor kiezen niet in de zomervakantie maar in de mei of herfstvakantie te gaan.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Officieel mag een kind van 4 nog gewoon op vakantie gaan buiten de schoolvakanties om. Omdat ze niet leerplichtig zijn.

In de praktijk gaat het anders.

Op school zitten ze er niet op te wachten.
    Het is voor het kind ook niet altijd leuk om een tijd te missen.

Hier moet je toch nog wel officieel aanvragen om vrij te krijgen. Juist om de drempel hoger te maken.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik zou er niet voor kiezen net na starten op school alweer te gaan....maar wat later misschien is wel mogelijk.

Of ergens voor stoppen van het jaar.

Hier maar 2 weken vakantie dus geen reuze keuze....we hebben het wel express in die 2 weken gedaan ivm missen en wennen op schooltje wat belangrijk is...maar idd...die prijzen!!

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ze kunnen je helemaal niet verplichten om officieel vrij te vragen want ze zijn niet leerplichtig.. Wij moesten gewoon even doorgeven op papier wanneer we er niet waren en toen was het goed..

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Toch doen sommige scholen daar erg moeilijk over, heb ik van meerdere moeders gehoord.

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje wordt over een paar weken 4 en wij willen volgend jaar juni nog wel op vakantie gaan hoor.

Even de laatste keer voordat hij 5 wordt ;)

En de zomervakantie volgend jaar begint pas 20 juli deze regio dus als wij half juni gaan maakt hij de afsluiting nog mee van school.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja hoor hier gewoon op vakantie gegaan 15 juni! voor de vakanties op, scheelt iddveel geld! ik kan het niet betalen in het hoogseizoen dus vakantie is straks afgelopen als mijn zoon 5 jaar is. dikke afzetterij is het ook door die campings en vakantieparken maar goed... mijn zoon is 2 weken mee geweest uiteraard en daarna weer naar school toe gegaan 3 weken... niks aan de hand, ging gewoon weer spelen met de kindjes en school was nog steeds hetzelfde ;) hij ging gewoon weer naar school. nu hij gewoon vakantie heeft merk ik dat hij dat minder goed begrijpt. In april volgend jaar ga ik nog een keer op vakantie met hem, dan wil ik naar de efteling met hem nl. kan nog mooi want dan is hij nog net 4 :)

19. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier gewoon gezegd tegen de meester e hetwas geregeld ;) hier doen ze er ook niet moeilijk over, als ze moeilijk deden was dat hun probleem, 4 jaar is 4 jaar en niet leerplichtig nog ;)

20. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Je kan t gewoon doen
    Zou er persoonlijk niet voor kiezen de eerste schoolweek na de vakantie weg te zijn; het is toch wel erg leuk als alle kk tegelijk starten. Dochter is vandaag weer de eerste dag gegaan en was erg enthousiast omdat ze allemaal veel over de vakantie mochten vertellen.

Deel Deze Pagina