Van de week was onze kat 's avonds nog niet thuis, terwijl hij normaal altijd op tijd thuis is voor zijn eten. Laat op de avond stond hij voor de deur en hebben we hem binnen gelaten en hem eten gegeven en verder niet echt goed gekeken omdat het beneden al donker was De volgende ochtend kwamen we er achter dat hij onder de opgedroogde diarree zat en heb ik hem gewassen en is hij verder ook de hele dag in huis geweest. Een paar dagen geen problemen gehad en was hij weer de oude ondeugende kat, die de andere katten in huis zo nu en dan het leven zuur maakt. Vandaag weer hetzelfde hij was laat thuis en dat ik hem buiten zag liggen zag ik het al hij zat onder de diarree, net alsof hij het zo had laten lopen. Dus weer meteen gewassen en hem verder geen eten gegeven. Nu aankijken hoe hij morgen is,maar wij staan voor een raadsel, als hij van buiten komt en ook echt op stap is komt hij zo thuis. Blijft hij in de uin hangen is er niets aan de hand. Onze eerste gedachten was een vergiftiging, maar verder heeft hij geen symptomen, hij braakt niet is niet benauwd alleen slomer dan normaal en geen eetlust vandaag. We staan nu voor een raadsel en houden hem de komende dagen goed in de gaten en als overdag de deuren openstaan sluiten we hem maar op. hopen dat het de laatste keer was en anders gaan we volgende week naar de dierenarts met hem.
Het kan een infectie zijn van warm kattenvlees ofzo? Ik heb in mijn vorige woonplaats een keer de kat binnen gehad die ineens 'ontplofte' van achteren door diarree waarbij ik ASAP naar de dierenarts ben gegaan. Er was iemand die kattenvlees achter het huis in het zonnetje zette omdat ze het vond stinken in huis en mijn poes at er helaas van en werd er ziek van. Na een week maagtabletjes bij haar naar binnen proppen (lees: levende hel om een kat medicijnen te geven) was het klaar. Nou ja, dat gebeurt dus gelukkig nooit meer hier, want ze krijgen hier het lekkerste vlees ever (vinden ze zelf) dus ze zitten vol en eten nooit meer bij een ander thuis. Het nadeel is wel dat er geregeld buurtkatten op bezoek komen om hier mee te eten
Ik denk dat hij ergens anders aan het bijsnaaien is. Of hij vangt iets (vis of vogeltjes) en vreet dat aan.
Hij heeft vannacht geen diarree meer gehad. Hopen dat het nu weer over is, is ook gewoon heel levendig en speels.