sap zonder suiker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door droppi, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet welk sap helemaal zonder suiker is. Ik bedoel dan roosvice enzo. In sommige zit geen toegevoegde suiker maar is er ook iets helemaal zonder suiker?
    Als mijn kleintje 's nachts heel erg moet hoesten geven we wel drinken (diksap) maar alleen water....nee dat is niets!;)
    Roosvice bevat suiker...vandaar mijn vraag

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zonnetura producten? of van Olvarit of friso? die staan hier in de supermarkt daar zit volgens mij geen suiker in, zijn van die glazen flessen met sap staan bij de babyprodukten.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    V0lgens mij bestaat er geen sap z0nder suiker, want in alle fruit zitten fruitsuikers.

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    roosvicee 50/50
    Is een pak met drinken met puur sap en water, zonder toevoegingen.

Roosvicee

Zie de link

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Deze hoort bij VOEDING!!

In elk fruit sapje zitten natuurlijke vruchtensuikers. Maar ik vind de sappen van Hak wel goed. Zit groenten en fruit in en zijn niet zo zuur en zoet van smaak.Zonder toevoegingen.
    verder gebruik ik diksap maar niet te sterk gemaakt.
    Wat dacht je van vruchtenthee of kruidenthee? Daar zit helemaal niks in!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou idd zeggen neem een thee met een smaakje.

Een sapje zit altijd suiker in, wat je evt kan doen is lekker zelf vers sap maken en dat als soort van aanmaaklimonade verdunnen, zo heb je er geen toegevoegde dingen in zitten die je liever niet wil, en door het flink te verdunnen ook niet heel veel natuurlijke suikers.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    de sappen van hak? die ken ik niet vertel eens. kun je die gewoon bij de buurtsuper kopen heb ze nog nooit gezien. en mag onze knul van 10 maanden die gewoon hebben?

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook zeggen. Gewoon wat rooibosthee of kabouterthee. Je kan ook wat stukjes appel of zo koken/stomen en daarvan sap maken.

9. 894hi

894hi Niet meer actief

ik vond ze nog al zoet ... en je krijgt wat hij evt. knoeit niet snel schoon...

en ik zou even kijken op de verpakking wat er allemaal in zit voor vruchten.. of hij die allemaal al mag hebben..

maar ik zou hem gewoon water geven of evt thee.. lekker of niet.. als hij het te lekker vind gaat hij daar standaard wakker voor worden... tenminsten die kans bestaat..

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fruit bevat suiker dus je vraagt het onmogelijke

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    Elk sap bevat suikers. Soms staat er wel 'zonder toegevoegde suikers' ofzo, maar van nature zit er altijd al suiker in sap.
    Je kunt sapjes bijv. aanlengen met water als je het nog wat minder zoet wilt hebben.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Niet elke supermarkt verkoopt ze maar ik weet de coop wel en de AH bij ons verkoopt er alleen meeneempakjes van. Ik vind ze persoonlijk juist niet zo zoet dus ideaal.
    Je hebt een gele variant met sinasappel, wortel en ik dacht mango oid, en een rode variant met appels, bessen en bietjes. Volgens mij mag jouw zoontje het dus gewoon hebben?

13. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Zodra een kindje tandjes heeft moet je na het poetsen niets meer geven waar (natuurlijke) suikers in zitten. Zelfs van melksuikers (zit ook in opvolgmelk en borstvoeding) kan je kindje tandbederf krijgen. Ook fruitsappen die alleen gezoet zijn met zoetstoffen zijn slecht. Sowieso vanwege de zoetstoffen, maar ook van de zuren die er in zitten en die tasten ook het glazuur aan. Alleen water of thee kan wel. En koude rooibosthee is heel lekker.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    En uhm... waarom geen water dan?
    Overdag krijgt Jayro van alles en nog wat, maar hij is nog het meest blij met een droge boterham in z'n hand en een beker water :p
    Is het niet dat 'wij' dat 'zielig' vinden en daarom al snel iets anders geven met meer smaak?
    De kinderen van mn broer zijn nu bijna 3+4 en drinken nog steeds met veel plezier heel veel water.
    Iedereen moet het zelf weten hoor haha :) Maar ik ben heel blij dat Jayro nog steeds gewoon gewend is aan water en niet altijd maar alles met suikers en zoete dingen.

15. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    thee zou heel goed kunnen.

Maar diksap heel verdund kan ook geen kwaad denk ik. mag al vanaf 4 maanden, dus zou wel goed izjn voor kids!

Gr Gaby

Deel Deze Pagina