moet ik al pap aan de fles toevoegen of niet?

Discussion in 'Voeding' started by Rocksy24, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rocksy24

Rocksy24 Lid

Jan 18, 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 4 maanden.

Nou geeft ze allerlei signalen af dat ze wel toe is aan
    Iets anders.
    Maar waar moet Ik mee starten?
    Moet Ik rijstebloem in de ochtend gaan geven of wat
    Hapjes fruit? Of juist groente?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Opzich maakt het niet uit waar je mee start maar persoonlijk zou ik nit met rijstebloem starten. Het voegt niet zo veel toe...

Wij zijn met een paar hapjes groente per dag begonnen (twee dagen dezelfde groente gegeven om te kijken of er een reactie op kwam) en twee weken later zijn we zo ook voorzichtig fruit gaan introduceren.

Rijstebloem met 5,5 maand eens geprobeerd omdat het cb dat aangaf dat dat mocht. Volgens cb is het goed om alvast aan wat lichte voedingsvezels te wennen en ik heb dit toen aangenomen maar achteraf heb ik er spijt van gehad. twee keer gegeven en twee keer sliep mn ventje ineens niet meer door. Daar zijn we dus mee gestopt. Met 6 maanden beginnen met pap in de ochtend lijkt me sowieso veel zinvoller ook.

Dit is mijn mening in ieder geval... hoop dat je er wat aan hebt!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het enige signaal wat werkelijk van toepassing is op kinderen die toe zijn aan vaste voeding is: wakker worden gedurende de nacht of (veel) minder tijd tussen de voedingen laten. Op de handen kluiven of het eten uit de mond kijken, zijn geen signalen. Ik weet niet welke signalen jouw meidje afgeeft maar misschie goed om te weten.

Rijstebloem is een goeie manier om te wennen aan bijvoeding en het happen van een lepeltje. Wij gaven een flesje en lepelde 'm daarna uit. Het hielp hier om nog een paar weken door te blijven slapen en vervolgens pas met ruim 5 maanden met verdere bijvoeding te starten (groenten en fruit). Het heeft verder erg weinig voedingswaarde. Wel opletten sommige kinderen reageren gevoelig op rijstebloem en raken bijvoorbeeld verstopt.
    Rijstebloem in de ochtend is nergens voor nodig.. voor het slapengaan zou meer zin hebben.

Wil je je kind graag hapjes gaan geven dan zou ik kiezen voor groenten. Dit is milder dan fruit. Drie dagen achter elkaar hetzelfde geven en het mag niet in plaats komen van de melkvoedingen tot 6 maanden.

Share This Page