Diksap is trouwens niets mis mee.. is gewoon geconcentreerd vruchtensap.. dus of je nu sap aanlengd of diksap gebruikt.. alleen je portemonnaie merkt het verschil.
Dat ben ik niet met je ens. Daar zijn toch onnatuurlijk suikers (in een andere vorm);aan toegevoegd....
Waarom twijfel je daaraan? De troebele bio appelsap van de ah is heel ok. Wij geven dat soort sap ook aangelengd. En bio diksap (heeft ah ook) en dan ook sterk aangelengd. Zoetere theeën zijn bijv. Morocco thee van Lipton, Sprookjesboom-thee van Pyramide. Hier is Kabouterfeest een hit. Lang laten trekken, dan komt de anijs en zoethoutwortel goed naar boven. Jouw kindje is nog zo jong: thee leren drinken is heel handig hoor!
Waar haal je die kabouter thee? En die morocco is een goeie ja, vind ik zelf ook zo lekker! En inderdaad, diksap is zonder toevoegingen, roosvicee wel volgens mij. Je hebt bij ah trouwens ook boomgaard sap. Ik neem zelf altijd ah merk, dat is naar mijn mening hetzelfde, maar wat goedkoper. Maar wat ZG ook zegt, het is zo handig om ze thee (maar ook water) te leren drinken. Sap en zo kan altijd nog. Mijn dochter vind het overigens echt vies, sap. Ze had laatst de beker van het overbuurjongetje te pakken en met een heel vies gezicht spuugde ze de roosvicee zo weer uit Maar zelf vind ik die flessen sap echt heerlijk! Troebel sap is eigenlijk gewoon letterlijk wat de naam zegt, sap waar je niet doorheen kunt kijken.
Nee, niet toegevoegd, maar door het inkoken is het suikergehalte wel enorm hoog. Vooral fructose. Fructose maakt van nature fruit zoet en is in fruit en sap geen probleem. En het is niet onnatuurlijk. Maar in ingekookte vorm, dus hogere concentratie schijnt het toch minder goed voor je te zijn. Diksap flink aangelengd met water is OK om te geven, probleem is dat veel mensen het veel te zoet aanmaken (te weinig water), omdat mensen tegenwoordig dankzij soft drinks gewend geraakt zijn aan een te zoete smaak (we weten niet meer hoe iets hoort te smaken). Maar voor een baby zou ik vooral eerst water en thee leren drinken. Kaboutermix vinden veel kinderen lekker (en je kunt als volwassene gezellig meedrinken).
Klopt, kijk maar eens op de ingredientenlijst van een pak houdbaar sap...daar staat meestal op dat het geconcentreerd vruchtensap bevat. Eigenlijk betekent dat dat ze in de fabriek alvast water bij het diksap gedaan hebben voor je.
Aha.... Maar dat zou dan bij die biologische baby sapjes van ah ook zijn. En de verse sappen die bij de verse groentennstaan waarop staat: zonder toevoegingen! Waar kanje die kabouterthee kopen? Ik vind alles juist altijd zo zoet. Maar goed ik drink dan zelf ook nooit zoete dranken dus dat scheelt misschien. Ik wil mn kleine dus ook niet aan dat zoete laten wennen wantndanngaat het van kwaad tot erger....
Ik vind het trouwens zoooo irritant dat je tegenwoordig niet eens meer weet wat nou gezond is. Het lijkt wel of elke fabrikant op zn verpakkingen zet zonder suiker, zonder vet en vooral geen toevoegingen. Maar dan blijkt het toch iet helemaal gezond.... Zo weet je toch niet meermwat nou wel ennwat nou niet goed is, of beter is! Pfff
Ik twijfel daaraan om het volgende: als je verse appelsap maakt wordt dit bruin. In zo een fles niet. Dan moet er toch iets van eenbewerking zijn geweest waardoor het niet meer het pure product is. Ik wil inderdaad graag thee aanleren dus dat blijf ik aanbieden. Bedankt voor de tips!
Toch is dit ook een beetje tegenstrijdig. Er wordt gezegd dat er niks mis is met diksap, oke! Maaaaar jik schetst hierboven dan weer dat het toch wel slechter voor je is. Hoezo door de bomen het bos niet meer zien, hahahaha Ik ga voor de verschillende thee'en die genoemd zijn dat lijkt me t beste en weet je zeker dat er niks mis mee is....
@zogelukkig: im welk schap staat die troebele bio appelsap? Ik zie bij die versse sappen (staat een apart rek op de groente afdeling) geen troebel sap vandaar...
Bij de pakken, maar dan in een fles Geven we hier ook, ik leng het sap ook aan. Diksap geef ik bijna nooit, dat gebruik ik voor stoofpeertjes Troebel appelsap heeft ook nog iets van vezels in zich. Ik haal ook verse sappen (uit de koeling) en meng dit met melk bijvoorbeeld. Hier pas met sap begonnen toen mijnz oontje een jaar was. Daarvoor gewoon water of thee (rooibos in het begin, inmiddels drinkt hij vanalles net wat ik drink) en dat drinkt hij nu nog veel.
Het biologische troebele appelsap dat ik koop is 100% puur geperst sap zonder verdere bewerkingen of toevoegingen.
Rustig maar! Er is niks mis met normale hoeveelheden natuurlijke fructose. In onderstaand artikel staat het haarfijn uitgelegd, lees het maar eens goed. Het gevaar van fructose | Eten en Drinken: Producten Resume: natuurlijke fructose = ok. Synthetische HFCS = niet ok.
Bedankt! Inderdaad heel duidelijk nu. Alleen waar zitten nou de natuurlijke en waar de sysntytische in?? Haha ennzo kun je bezig blijven. Maar ga er dus vanuit dat de sysntethische in koek snoep enz zitten en de natuurlijke in vruchtensappen. Geen man over boord dus Bedankt....