maar je hebt hem al appelsap van de boer gegeven. dat is ook zoet!! daarom heeft hij ook zoveel ervan gedronken wat je kan doen met appelsap van de boer, is 1/3 appelsap met 2/3 water. maar dan kan je net zo goed een fles diksap kopen...kan je heeeeel lang meedoen en net zo aanmaken als je zelf wil: heel dun dus. Het is echt gewenning, en hoe zoeter ze drinken, hoe meer ze de thee en het water zullen weigeren! (dat komt dan wel weer goed hoor op een leeftijd van 2 a 3jr). in principe is extra vocht niet nodig, maar zo rond 15:00 u met een korstje brood of wat slokjes drinken na een fruit/groente hapje is altijd wel even lekker.
Nou t was meer water dan appelsap hoor, haha heb het niet puur gegeven. Bovendien vind ik hem zurig. Snap dus ook echt niet waarom hij het dronk maar goed... Ik heb inmiddels uit dit topic begrepen dat diksap helemaal niet zo slecht is als je hem heel waterig maakt dus dat zou ook geen ramp zijn. Wel ga ik gewoon stug door met thee en water aanbieden. Misschien had hij geen dorst steeds als ik water of thee aan bood en die ene keer met een beetje appelsap erdoor wel. Ik blijf gewoon oefenen
Hier krijgt zoonlief al vanaf zijn broodkorst hele slappe vruchtenthee. En die is zo slap dat hij vd cafeïne nauwelijks wat binnenkrijgt. Sterk verdunde Diksap in de middag hier..