Ik lees veel dat kinderen met 6 maanden al in een kinderstoel zitten, even voor een fruithapje ofzo. En ook dat er bij kinderstoelen vaak staat: vanaf 6 maanden. Maar als ik op zoek op wat het beste moment is voor een kind om in een kinderstoel te mogen zitten is als ze zelf vanuit liggen gaan zitten. Dus niet als ze zelfstandig kunnen blijven zitten als je ze neerzet. En dat zou dus pas rond 9 maanden zijn bij de meeste kinderen en wellicht nog later. Wat is jullie mening over dit artikel: Wanneer mag een baby in een kinderstoel aan tafel zitten? | Wanneer kan een kind in een kinderstoel zelfstandig zitten? Mijn zoontje heb ik pas in een winkel even in een kinderstoel gezet en hij vond het toch leuk! Het lijkt me ook wel gezellig als hij erbij kan zitten, nu zit hij altijd op de grond in de wipstoel als wij aan het eten zijn s avonds... Ben benieuwd!
Heb het artikel niet gelezen, maar heb hier gewacht tot ze echt zelf konden zitten (of echt nét ervoor). Dus toen ze wel al in zit gingen zitten, maar soms wel nog omvielen zelf Belasting op ruggenwervel is anders te groot, net als met het advies voor een fietsstoeltje (daarmee zou ik wel echt wachten trouwens tot ie echt goed stevig zit).
Lekker de wipstoel op tafel zetten, op schoot houden zoals in artikel staat of in een kinderstoel die in liggende stand kan. Een baby die nog niet zelf gaat zitten en jonger is dan 6/7 maanden zou ik zeker niet in een stoel zetten. Daarna vind ik het wel kunnen voor 10 minuutjes.
Ik heb m'n dochter er wel gewoon in gezet. Ze paste niet meer in de wipstoel en kon wel gewoon heel stevig zitten. Ze ging pas echt zelf zitten met 13 maanden, geloof niet dat er een wipstoel is die het tot die tijd had volgehouden.. Nou had ze ook reflux en rechtop vond ze het fijnste.
Hier het advies gekregen om mijn zoontje niet te laten oefenen met zitten maar te wachten dat hij vanuit ligpositie ging rollen, roteren, tijgeren, kruipen en dan hem zelf te laten leren om vanuit kruip naar zit te komen. Tja, mijn zoontje is nu 9 maanden en geen vlotte dus hij tijgert sinds kort wat ik natuurlijk heel knap vind ! Dus het zitten in de kinderstoel duurt hier nog even. Ik gebruik de wipstoel (alleen voor eetmomenten) en soms ook de bumbo zit om even te oefenen met zitten. Ik zou niet te snel overstappen op een kinderstoel, ze kunnen hun hele leven nog zitten ! Ik zou de wipstoel gebruiken of hem op schoot nemen bij het eten.
hier vanaf het moment dat ze kon zitten af en toe een paar minuutjes. mevrouw is niet zo snel dus ze kan nog niet zelfstandig gaan zitten maar ze valt niet om als je haar neer zet.. ze snapt het gaan zitten gewoon nog niet denk ik. voor het eten geven vind ik de wipstoel vele malen makkelijker, maar als wik eten mag ze er best even bij in de kinderstoel
Hier met eten eerst op schoot (6 mnd begonnen) of even in de wipstoel op hoge stand. Kinderstoel met een maand of 10, voor die tijd is het echt hangen, sneu en slecht.
Hier vanaf een maandje of 8 gebruikt. De newborn set voor op de tripptrapp werd toen te klein vond ik. Hij is nu een jaar en gaat nog niet zelfstandig zitten, maar zit inmiddels dus wel in de eetstoel en ook voor op de fiets (sinds een maandje).
Mijn kinderen zijn wegens prematuriteit als baby begeleid door een fysio, en zij heeft ons vrijwel 'verboden' om kinderen op hun billen neer te zetten vóórdat ze zelf van lig naar zitstand konden. De meeste kinderdagverblijven moeten zich ook houden aan deze richtlijn, en aangezien ze dat doen ondanks dat het vaak onpraktisch is met meerdere baby's, laat zien dat de richtlijn niet voor niks is gesteld.
Eens met Adi. Toch zijn er ook kinderen die al van alles kunnen, behalve zelf gaan zitten. Ook wij zijn begeleid door kinderfysio, en hier mocht ze in de kinderstoel en mee op de fiets zodra ze stevig zat en zichzelf kon corrigeren als ze een duwtje kreeg. Kinderen die in kinderstoelen hangen is sowieso een slecht idee, maar dat zie je zo ook wel aan het kind .
Ik zet mijn meisje in de maxicosi op de eettafelstoel en dan dwars tegen de tafel aan. Dan zit ze goed vast. Maar ik wist trouwens niet dat ze pas zo laat in de kinderstoel mochten! Goed om te weten!
Onze uk gaat met fruithapje en avondeten m de eetstoel.pas als hapje klaar is gaat hij er in en als hij klaar is meteen eruit. hij is bijna 7 maanden. Hij zit rechter op in de stoel dan bij je op schoot om te eten. Hij wil ook niet meer liggen hij wil zitten. hij eet dan trouwens ook beter. Als je kindje er aan toe is en je doet het kort kan dat volgens mij geen kwaad. Zitten in fietsstoel is een heel ander verhaal dat doen we pas als hij zelf in zit kan komen.
Hier precies hetzelfde. Dochter kon pas met 13 maanden zelf gaan zitten. Zat denk ik rond 8 maanden af en toe in de kinderstoel. In de Wipper vond ze maar niets en ze at alles zelf vanaf die leeftijd. Vind het om per kindje verschillend en niet te lang natuurlijk.