hoe te noemen

Discussion in 'Babynamen' started by marjolieke, Dec 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolieke

marjolieke Actief lid

Mar 16, 2009
    130
    0
    0
    Een aantal jaar geleden is mijn lievelingsoom overleden (2e vader voor mij).
    Ik heb bij de vorige zwangerschap al de gedachte gehad om indien we een zoon zouden krijgen hem te vernoemen.
    Het werd toen een dochter, maar nu heb ik heel sterk het vermoeden dat we nu wel eens een zoon zouden krijgen.
    Ik wil hem dan nog steeds vernoemen, maar kom maar op 1 roepnaam uit. Graag zou ik jullie ideeen eens willen horen.

Zijn namen zullen dan zijn: Franklin Daniel - ROEPNAAM: Daan.

Graag hoor ik jullie ideeen.

Dank jullie wel.

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Leuk!

Mooie naam ook Franklin.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Franklin als roepnaam vind ik niet echt leuk. Daan is wel heel leuk. Dani vind ik nog leuker. (en gewoon Daniel vind ik ook niet stom hoor)
    Het ligt er trouwens wel een beetje aan wat je oom zijn roepnaam was. Persoonlijk zou ik voor mijn kindje wel een 'eigen' naam hebben.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

wow, mooie naam!
    alleen beetje jammer dat je er dan weer als roepnaam daan van maakt :) sorry vind ik persoonlijk een beetje zonde van zo'n mooie naam

5. lissette

lissette Lid

Oct 29, 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het dan mooier Daniƫl Franklin :Daan
    Dan zijn eerste initiaal d.f. Erg leuk!

6. Senn

Senn Bekend lid

Oct 22, 2010
    713
    0
    16
    Ik vind Daan een hele goede optie! Daniel kan idd ook prima, kun je ook nog altijd afkorten naar Daan.

Mocht het nu toch een meisje worden; Ik vind persoonlijk Linn een erg leuke naam, dan heb je toch iets uit de naam van je oom (FrankLIN), het is maar een ideetje;)

Succes met het kiezen van een naam!

7. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

Dec 19, 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als zijn roepnaam Daan wordt zou ik voor Daniel Franklin gaan, klinkt mooier en dan vind ik het ook logischer. Want je gaat anders vaak zien bijvoorbeeld post of op vliegtickets Franklin D. en dan is Daniel F. logischer en ook fijner voor hem. Mijn roepnaam is mijn tweede naam en dat vind ik niet altijd prettig, ook omdat op mijn rijbewijs mijn eerste naam staat en dan mijn tweede naam L.

Share This Page